به گزارش هنرآنلاین، "سید مسعود صالحی"، با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره نماهنگ رضوی از واگذاری جشنواره کودکان حرم به‌عنوان برنامه جنبی جشنواره نماهنگ رضوی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا خبر داد و گفت طی سال‌های گذشته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا میزبان جشنواره کودکان حرم شامل نقاشی با موضوع امام‌رضا(ع) بوده است که امسال نیز در نظر است این برنامه جنبی در ازنا برگزار شود.

وی نقش هنرمندان شامل شاعران، نویسندگان، طراحان و خوشنویسان در معرفی فرهنگ اهل‌بیت(ع) به‌ویژه فرهنگ رضوی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: یک هنرمند در قالب هنر خود می‌تواند در معرفی فرهنگ اهل‌بیت(ع) به مردم آنچنان تاثیر بگذارد که با سخنرانی و مطالعه کتاب نتوان به چنین اثر‌گزاری رسید.

صالحی نقش تبلیغات و اطلاع‌رسانی در بر‌گزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره نماهنگ رضوی را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: وجود امام‌ رضا(ع) در ایران و تبدیل بخشی از سرزمین ایران به پایتخت معنوی برای ما یک افتخار است که می‌طلبد در زمینه معرفی هرچه بیشتر شخصیت امام‌ رضا(ع) به مردم و جهانیان تلاش کرد.

وی ادامه داد: یک هنرمند هنر و با زبان هنر می‌تواند احساسات خود را برای مردم بیان کند که در این میان هنرمندان باید تلاش کنند در قالب شعر، موسیقی، خوشنویسی، نقاشی و طراحی مردم را با شخصیت والا و برجسته امام‌ رضا(ع) آشنا سازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ ازنا به تلاش‌های دشمن در راستای ترویج عرفان‌های کاذب و انحرافی برای کم‌رنگ کردن فرهنگ اهل‌بیت(ع) اشاره و تصریح کرد: همان‌گونه که دشمن سرمایه‌گذاری می‌کند تا جوانان ما را از مسائل دینی و ارزش‌های اسلامی منحرف سازد ما باید سرمایه‌گذاری کنیم تا جوانان و نوجوانان خود را با ارزش‌های دینی و اسلامی آشنا کنیم.

وی گفت: لازم است ارزش‌ها و هنجارهایی که در دین و فرهنگ اسلامی خود داریم را به صورت ریشه‌ای و کاربردی با استفاده از ابزار ‌هنر و در قالب های مختلف به نسل جوان معرفی کنیم.