کامبیز درمبخش استاد کاریکاتور کشورمان در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین در باره نمایشگاه تازه خود گفت: این نمایشگاه که اواخر مهرماه امسال در گالری سیحون برگزار خواهد شد "پانتومیم روی کاغذ" نام دارد و در آن حداقل 30 و حداکثر 40 اثر به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آثار ابعاد بزرگی دارند افزود: کارهای تازه ادامه همان مجموعه‌ قدیمی دلقک‌های من است که از 30 سال پیش تاکنون مشغول خلق آنها هستم و به صورت رنگی کار شده‌اند.

درمبخش درباره ابعاد این آثار نیز اظهار کرد: همه آثاری که در این نمایشگاه وجود خواهد داشت اندازه‌های ثابت دارند و 40 در 50 هستند.

این هنرمند نامدار درباره کار روی دلقک‌ها نیز توضیح داد: سال‌هاست روی دلقک ها کار می‌کنم؛ اکنون آنها در دنیا شناخته شده‌اند و در واقع یکی از نکات اختصاصی در میان آثار من هستند. این آثار همه با پاستل کار شده‌اند و بسیار لطیف و اندیشمندانه هستند.

وی افزود: در این آثار فقط نمی‎خواهم یک لبخند زودگذر روی لب بیننده بنشیند. لبخندی که از دیدن این کاریکاتورها روی لب مخاطب پدید می‌آید او را وادار به تفکر می‎کند و البته اصلا طنز این آثار تلخ نیست و کارها بسیار لطیف و شاعرانه هستند. این‌ها نه در فرم و نه در در معنا دلقک‌های سیرک نیستند چون دلقک‎های سیرک فقط مردم را می‎خندانند اما اینها بیننده را به تفکر وادار می‎کنند.

انتهای پیام/ 65/32