به گزارش خبرگزاری هنر ایران، "شهر موش‌ها 2 به روایت سازندگانش " را از روزنامه اعتماد می خوانیم.

عروسک‌ها را در این سال‌ها بیش از هر شخصیت و بازیگری می‌توان ستاره سینما نامید. کلاه‌قرمزی و دوستانش هر بار که روی پرده سینما آمدند با وجود کیفیت مورد انتقاد فیلم، با استقبال مخاطبان روبه‌رو شدند و این یعنی الگوی ستاره سینما؛ اینکه با هر فیلمی و فقط با اتکا به نامش بتواند مخاطب را به سالن سینما بکشاند. با همه محبوبیت کلاه قرمزی انتقادی که به نسخه‌های سینمایی این کار وارد بود، تکیه جدی به محبوبیت او در نتیجه فارغ شدن از بالا بردن کیفیت داستان و ساختار بود. به این ترتیب که همین تضمین شده بودن استقبال فیلم، چندان سازندگان را بر آن نمی‌داشت که در ساخت و پرداخت کار خود ظرافتی ویژه به خرج دهند و در نتیجه برخلاف "کلاه قرمزی و پسرخاله" باقی نسخه‌های این فیلم سینمایی هرچند خوب فروختند، اما در جلب نظر مخاطب آنچنان که توقع می‌رفت موفق عمل نکردند. حالا در این وضعیت است که موش‌های مرضیه برومند سر از لانه‌های خود درمی‌آورند تا مخاطبان و دوستداران‌شان را راهی سالن‌های سینما کنند. موش‌هایی که چند سالی است به واسطه نمایش نسخه‌هایی از "شهر موش‌ها" و "مدرسه موش‌ها" برای کودکان این روزها هم شخصیت‌هایی آشنا هستند. به نظر می‌رسد گروه سازنده این فیلم در نظر گرفته‌اند به جای بهره‌کشی از تمامی ظرفیت‌های محبوبیت شخصیت‌ها به دنبال داستان‌پردازی مدرن و استفاده از تکنولوژی روز باشند. از میان فیلم‌هایی که در سینمای ایران مورد استقبال قرار گرفته‌اند، فقط دو فیلم کلاه قرمزی و اخراجی‌ها به صورت کارهایی دنباله‌دار ساخته شدند و حالا با تولید "شهر موش‌ها" سومی از راه می‌رسد و انتظار می‌رود این فیلم بتواند جانی تازه به سینمای کودک و نوجوان ببخشد. مرضیه برومند و منیژه حکمت در مورد ساخت سری جدید شهر موش‌ها سخن‌گفتند . برومند درباره دلیل کم‌علاقگی‌اش به ساخت ادامه "شهر موش‌ها" در این سال‌ها و چگونگی پذیرش پیشنهاد و برنامه‌هایش برای ساخت این فیلم صحبت کرد و حکمت مراحل پیش‌روی تولید را روایت کرد.

"تاثیر دی‌کاپریو در فروش رمان گتسبی بزرگ" را از روزنامه تهران امروز بخوانید.

پس از نمایش فیلم اقتباسی از رمان کوتاه "گتسبی بزرگ" که در آن لئوناردو دی‌کاپریو به ایفای نقش می‌پردازد، این کتاب برای هشتمین هفته در فهرست پرفروش‌های آمریکا باقی ماند. رمان "گتسبی بزرگ" نوشته اسکات فیتزجرالد هفته پیش نیز در میان پرفروش‌های آمریکا جای گرفت و رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. در همین حال کتاب الکترونیک "گتسبی بزرگ" هم با نمایش فیلم آن در رأس کتاب‌های الکترونیک پرفروش جای گرفت. کتاب "گتسبی بزرگ" با نزدیک شدن زمان نمایش این فیلم در سینماهای آمریکا، وارد فهرست کتاب‌های پرفروش شد. اولین چاپ این کتاب سال 1925 منتشر شده بود. فیلم اقتباسی از این کتاب که با بودجه 100 میلیون دلاری ساخته شد، ظرف 14 روز نمایش تنها در سینماهای آمریکا به فروش 100 میلیون دلاری دست یافت.

از طرفی روزنامه جام جم در قسمت فرهنگی خبر از افتتاح نمایشگاه قرآن در 14 تیرماه را داد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نمایشگاه قرآن کریم 14 تیر در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) افتتاح می شود. سید محمد حسینی با اعلام این خبر، افزود:این نمایشگاه مطابق هر سال زودتر از ایام ماه مبارک رمضان آغاز می شود تا فرصتی برای حضور ناشران شهرستانی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نمایشگاه امسال، تمام محصولات و آثار قرآنی، از کتابها تا خود قرآن، تفسیرها، ترجمه ها و نرم افزارها و آثار هنری مرتبط با قرآن ارائه خواهد شد.

وی افزود: در سفری که مقام معظم رهبری به استان خراسان داشتند، دست اندرکاران قرآنی سوالاتی در خصوص سبک زندگی مطرح کردند که ما سعی کردیم در پاسخ به نیاز و درخواست این افراد بخشی از نمایشگاه را به سبک زندگی اختصاص دهیم. حسینی افزود: نمایشگاه قرآن کریم که با هدف ایجاد گفتمان قرآنی در جامعه برگزار می شود تا 13 مرداد برپاست.

همچنین روزنامه آرمان روابط عمومی نوشت: "ماضی استمراری" در انتظار اجرا. نمایش "ماضی استمراری" به کارگردانی ندا هنگامی در انتظار اجراست. کارگردان این نمایش گفت: "ماضی استمراری" نمایشی که در "شنبه‌های مولوی" نمایشنامه‌خوانی شده بود با صحبت‌هایی که انجام شده است به احتمال زیاد در نیمه دوم سال در تئاتر شهر اجرا می‌شود. او افزود: داستان نمایش درباره 15 سال زندگی یک خانواده است که بین سال‌های 1375 تا 90 روایت می‌شود، خانواده‌ای که خانه کوچکی در جنوب تهران دارند که وسط طرح شهرداری قرار می‌گیرد. هنگامی همچنین گفت: شیوه اجرای نمایش رئال اجتماعی خواهد بود و احتمال زیاد تغییراتی را در گروه یا شیوه اجرا برای عمومی خواهیم داشت. امیر دلاوری‌، بهناز جعفری‌، ناهید مسلمی‌، شیدا خلیق، صدیقه کیانفر،‌ امیر احمد قزوین‌ و خسرو شهراز‌، بازیگرانی بودند که در نمایش "ماضی استمراری" در شنبه‌های مولوی نقش خوانی کردند. همچنین مرضیه از گلی نویسنده متن این نمایش است.

اما روزنامه ابتکار به گفت و گویی با محمدعلی کشاورز پرداخته است. کشاورز می گوید: انتظاری از مسئولین ندارم. محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت که این روزها در بستر بیماری است از مردم خواست برایش دعا کنند و تاکید کرد احوال‌پرسی مردم و هنرمندان برایش کافی است گرچه مسئولان سراغی از او نمی‌گیرند.

محمدعلی کشاورز بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های ماندگار سینما و تلویزیون ایران که به تازگی از بیمارستان مرخص شده است درباره وضعیت جسمانی خود گفت: به لطف خدا نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارم اما همچنان تحت درمان هستم و داروهای خود را مصرف می‌کنم.بازیگر نقش محمد ابراهیم در فیلم"مادر" از ساخته‌های علی حاتمی در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون مسئولانی احوالی از او پرسیده‌ است؟ گفت: هیچ یک از مسئولان تا کنون حالی از من نپرسیده‌اند و من نیز از آنها انتظاری ندارم.کشاورز ادامه داد: من یک بازیگرم و تا این لحظه دینم را به فرهنگ و هنر مملکتم ادا کرده‌ام و حال در دو سال و اندی که خانه‌نشین هستم هیچ مسئولی احوالی از من نپرسیده است و تنها کسانی که مدام جویای حالم هستند هنرمندان و جوانان علاقمند به هنر هستند و همین برای من کافی است.بازیگر نقش اسدالله در سریال"پدرسالار" در ادامه صحبت‌های خود متذکر شد: به دلیل عشق و علاقه‌ای که در جوان‌ها به هنر دیده ام و همچنین حضور گرمشان در کنارم، از خدا می‌خواهم حافظ آنها باشد و جز این آرزوی دیگری ندارم.کشاورز که همچنان با صلابت سخن می‌گفت در ادامه صحبت‌های خود از مردم خواست برایش دعا کنند و گفت: به عنوان فرد کوچکی از جامعه هنری حقی بر گردن فرهنگ و هنر این سرزمین دارم و با آثارم خاطره‌سازی کرده ام و حال که امروز در بستر افتادم از همه هموطنانم می‌خواهم برای من دعا کنند تا شفا پیدا کنم.وی در پایان با اشاره به فعالیت هنرمندان در حال حاضر گفت: من فرد سیاسی نیستم و از سیاست هم خوشم نمی‌آید اما می‌دانم شرایط فعلی برای کار خوب نیست و زمینه فعالیت هنری به خصوص برای جوانان در این عرصه باید بیش از این فراهم شود.

"خبری از نظام جامع رسانه نیست"عنوانی ست که روزنامه قدس در قسمت فرهنگی به آن پرداخته است.

آنقدر موضوع پیچیده و مناقشه برانگیز است که برخی را در سنگر موافق و برخی را در سنگر مخالف، مرزبندی می‌کند. اشکال کار هم از جدل سربازان دوجبهه نیست که توپ جنگ حسابی پرسرو صداست. چند سالی است که درباره چرایی و چگونگی تحقق "نظام جامع رسانه" سخن رانده می‌شود و پشت بندش وعده می دهند! برخی معتقدند که نظام جامع رسانه‌ای تلاشی برای ارتقای کیفیت و کارآیی رسانه هاست. در واقع جامعیت و شمول در این نظام بسیار با اهمیت است.این گروه امیدوارند با نهایی شدن این طرح، مدل موفق نظام پزشکی در مورد نظام رسانه‌ای هم با توجه به اقتضائات، نیازها و شرایط جامعه رسانه‌ای کشورمان پیاده شود. رضا مقدسی، فعال رسانه‌ای در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: انتظاری که از نظام جامع رسانه‌ای وجود داشته و دارد این است که مجموعه مدیریت رسانه و نظارت بر کار رسانه و سازوکار رسانه‌ای در یک نظام جامعی پیش بینی شود که هم خود اهالی رسانه، نظارت حرفه‌ای بر کار رسانه داشته باشند و هم اشکالات و نواقص قانون مطبوعات رفع شود و هم جنبه های مختلف صنفی و حرفه‌ای مورد نظر روزنامه نگاران در این نظام جامع دیده شود.

همچنین بانی فیلم نوشت: فرهادی دو قرارداد ساخت فیلم در خارج از کشور را امضا کرد

فیلم فرانسوی "گذشته" نخستین اثر اصغر فرهادی که همزمان با جشنوار کن و با تبلیغات گسترده در این کشوربه نمایش عمومی در آمد، نمایش آن همچنان بعد از شش هفته ادامه دارد. "گذشته" درحال حاضر در 350 سینمای فرانسه روی پرده است وتا به امروز آمار کل فروش آن در فرانسه 898.191 تماشاگر بوده است اما درسه هفته اخیر ریزش تماشاگرش بسیارقابل توجه شده است. در ششمین هفته نمایش، تعداد 40.905 نفر به دیدن آن رفته اند که طبق جدول فروش فیلمها، نسبت به هفته قبل 50 درصد ریزش داشته است و به طور متوسط در هر سینمائی 105 نفر در هفته تماشاگر داشته است. در پنجمین هفته فروش، ریزش آن 45 درصد نسبت به هفته قبل ترش بوده است. اصغر فرهادی در حال حاضر بنا به شنیده ها دو قرارداد برای ساخت فیلم های بعدی خود دارد که یکی از آنها با

کمپانی ممنتو است و دیگری هم با کمپانی فیلم "آرتیست". اکران "گذشته"همزمان در ایران هم ادامه دارد و فیلم فرهادی توانسته در مدت ده روز نمایش در پانزده سینما به فروشی معادل چهارصد و پنجاه میلیون تومان دست یابد.

روزنامه همشهری هم خبر از معرفی برگزیدگان دوسالانه کاریکاتور را داد.

اختتامیه دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور با اهدای جوایز برگزیدگان و با حضور کاریکاتوریست ها، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. در این مراسم با حضور حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا؛ مدیر کل هنرهای تجسمی و سید مسعود شجاعی طباطبایی؛ دبیر دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور از هیات داوری و انتخاب دوسالانه متشکل از کامبیز درمبخش، جواد علیزاده، بهرام عظیمی، جمال رحمتی، بهرام ارجمندنیا، محمد حسین نیرومند، علی جهانشاهی و محمدرضا دوست محمدی قدردانی شد و از داوران برزیلی و مکزیکی نیز که در مراسم حضور نداشتند تقدیر شد.

نگاهی به فیلم "گفتار پادشاه" ساخته کارگردان انگلیسی را از روزنامه وطن امروز می خوانید.

"گفتار پادشاه" ساخته کارگردان انگلیسی تام هوپر در 12 رشته نامزد جوایز هشتادمین اسکار شد و این فیلم توانست اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه اورجینال را از آن خود کند. "گفتار پادشاه" روایتی مستقل از به قدرت رسیدن "جورج ششم" پادشاه انگلستان است که به مشکل لکنت زبان گرفتار بوده و برای سخنرانی در محافل عمومی دچار مشکل است. او برای رفع این مشکل به یک پزشک استرالیایی مراجعه می‌کند و خط اصلی روایت مبتنی بر رفتار‌شناسی جورج ششم و شخصیت‌شناسی درمانگر لکنت زبان استوار می‌شود. از چند منظر متفاوت آخرین ساخته تام هوپر، اثر قابل اعتنایی است؛ عموما آثاری که وقایع‌نگاری تاریخی با بازشناسی جنبه‌های فردی زندگی اشخاص سرشناس "دربار انگلستان" هستند، نظر آکادمی اسکار را به خود جلب می‌کند. شاید یکی از بدترین اتفاقاتی که تاثیر منفی بسیار بدی روی فیلم گذاشته، نحوه انتخاب بازیگران است.

پایان پیام/