به گزارش خبرگزاری هنر ایران، بازنویسی نمایش‌نامه "وقت خواب ماهی‌ها"، افتتاح نمایش "باغبان مرگ"، کارگاه ویژه بازیگری لوون هفتوان در ایران، نامه سرگشاده علی رهبری(رهبر ارکستر و آهنگساز) به دکتر حسن روحانی، دپارتمان آموزش‌های مستندسازی در جهاد دانشگاهی، افتتاح نمایشگاه بهانه در گالری گلستان، آتیلا پسیانی اوایل پاییز در تالار اصلی تئاتر شهر، "بی‌سرزمین‌ تراز باد" در تدارک اجرای صحنه‌ای، سینما در سلطه خودکامان و نابکاران، سالار عقیلی در آمل، نگاهی به مهمترین رویدادهای دنیای سینما در نیمه اول 2013 و سیاسی‌کاری؛ معضل امروز سینمای ایران از جمله مهمترین عناوین خبری منتشر شده در سرویس‎های فرهنگی و هنری خبرگزاری‌‌‌های داخلی در 5 تیر ماه است، که به مرور گزیده‎ای از این اخبار می‌پردازیم.

یاراحمدی نمایش‌نامه "وقت خواب ماهی‌ها" را بازنویسی می‌کند نمایش‌نامه "وقت خواب ماهی‌ها" قصه‌ای درباره بازیگر سینما است که تا حدودی می‌توان گفت با آثار گذشته نویسنده تفاوت دارد و بیشتر در فضای تاریخ معاصر سیر می‌کند.

نمایش‌نامه "مه‌مان جامانده" نقش‌خوانی می‌شود در این برنامه که جزو دومین نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی بازار تئا‌تر کودک و نوجوان است، پس از خوانش این اثر بهرام جلالی‌پور (استاد دانشگاه، مترجم و پژوهشگر تئا‌تر) به نقد وبررسی آن می‌پردازد. میهمانانی از 8 کشور جهان به بازار تئاتر کودک و نوجوان رسیدند میهمانانی از کشورهای آرژانتین، هندوستان، نروژ، آلمان، کرواسی، لبنان، عراق و کشور افعانستان در این رویداد حضور خواهند داشت.

نمایش "چکامه رستاخیز" سه روز دیگر به پایان می‌رسد این اثر روایت‌گر زندگی فرد قدرتمندی است که تصمیم دارد برای دست یافتن به پول و قدرت بیشتر یک مبارز را در دوران معاصر به شیوه قرون وسطی به صلیب بکشد.

نمایش "باغبان مرگ" آروند دشت‌آرای فردا افتتاح می‌شود در پوستر این نمایش آمده است: تماشای این نمایش برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است و دیدنش به افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند ابدا توصیه نمی‌شود.

"ترنج" از ظرفیت کارگاه نمایش گذشت نمایش "ترنج" اثری کمدی - تراژیک است و افسانه‌ای عاشقانه از منطقه کردستان را روایت می‎کند که مردم این منطقه با آن آشنایی دارند.

"سپنج رنج و شکنج" اثر استادمحمد روی صحنه می‌رود با اینکه اثر بیش از یک دهه قبل نوشته شده اما هرسه اپیزود در مجموع و کلیت با شرایط امروز همخوانی دارد و مخاطب با محتوا غریبه نیست.

کارگاه ویژه بازیگری لوون هفتوان در ایران کارگاه ویژه بازیگری لوون هفتوان با تاکید بر آموزه‌هایی از شیوه‌های اجرایی مدرن و نگاهی نو به هدایت بازیگر، تحلیل نقش، تحلیل متن؛ مرداد ماه سال ۹۲ برگزار می‌شود.

بیانیۀ انجمن منتقدان و نویسندگان تئا‌تر دربارۀ روند درمان محمود استاد محمد در این ملک بهای جان یک هنرمند چقدر است؟ آیا ۲۰ میلیون تومان مبلغی است که زندگی یک انسان را در گرو خویش گیرد؟ به‌یاد داشته باشیم که یک باشگاه ورزشی به‌راحتی ۳ میلیارد تومان برای خرید و جابجای یک ورزشکار هزینه می‌کند و ۲۰ میلیون تومان می‌تواند هزینه خوردوخوراک روزانه آن باشگاه باشد!

جعفر پناهی عضو آکادمی اسکار شد آکادمی اسکار شب گذشته اسامی 276 نفر از سینماگران رادر رشته‌های مختلف برای عضویت اعلام کرده است و جعفر پناهی کارگردان ایرانی در این فهرست به چشم می‌خورد.

دپارتمان آموزش‌های مستندسازی در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف معاون آموزشی جهاددانشگاهی صنعتی شریف از راه‌اندازی و آغاز فعالیت دپارتمان آموزش‌های مستندسازی و تولید منابع آموزشی چندرسانه‌ای در جهاددانشگاهی صنعتی شریف خبر داد.

بی بی سی حق پخش فیلم امتحان را 6 سال پیش خریده بود کارگردان فیلم امتحان: زمانی که قرارداد نمایش این فیلم به بی بی سی داده شد؛ اصلا اتفاقات زمان انتخابات مطرح نبود و همچنین بحث ممنوعیت فروش فیلم به شبکه بی بی سی نیز مطرح نبوده است.

نمایش فیلم "پنج پرده در باب آشپزی" در اتاق مستند در نشست "اتاق مستند" فیلم "پنج پرده در باب آشپزی" ساخته سپیده ابطحی پس از نمایش در خانه فرهنگ دکتر عظیمی نقد و بررسی می‌شود.

توزیع غیرقانونی فیلم‌های خارجی را متوقف کنید کارگروه تامین اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران به سازمان سینمایی اعتراض کرد: توزیع غیر قانونی فیلم‌های خارجی می‌جر(خارجی) را متوقف کنید.

بخش مهمی از سینما در سلطه خودکامان و نابکاران است جواد شمقدری: بخش مهمی از سینمای امروز درسلطه خودکامان و نابکاران تاریخ است و در کوشش هستند تا منزلت و مهر و نقش عشق را از صحیفه هستی بزدایند.

نمایشگاه بهانه در گالری گلستان افتتاح شد نمایشگاه عکس‌های محسن شمس با حضور پر شور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در گالری گلستان افتتاح شد.

نامه سرگشاده علی رهبری(رهبر ارکستر و آهنگساز) به دکتر حسن روحانی هنرمندان ایرانی چه آنهائی که در ایران مانده و چه آنهائی که در خارج مشغول به فعالیت هستند, سطحشان به هیچ وجه کمتر از هنرمندان ترکیه نیست ولی بی‌توجهی که وزارت ارشاد در این سالها نسبت به هنرمندان داشته, در نوع خودش منحصر بفرد است.

کنسرت سالار عقیلی در آمل برگزار می‌شود کنسرت گروه موسیقی "راز ونیاز" به سرپرستی و خوانندگی سالار عقیلی توسط موسسه فرهنگی و هنری "باربد آمل" در شهر آمل برگزار می‌شود.

تابلوی سپهری ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد دومین حراج تهران، آثار هنر مدرن و معاصر ایران، با فروش ۶ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان، عصر جمعه هفتم تیر ماه ۱۳۹۲ در هتل پارسیان آزادی تهران، شبی ماندگار و جریان ساز برای اقتصاد هنر ایران رقم زد.

اختتامیه دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور برگزار می‌شود مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران یکشنبه نهم تیرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

کنسرت حسین علیشاپور در تالار رودکی برگزار می‌شود 20 و 21 تیرماه سال جاری، کنسرت حسین علیشاپور در تالار رودکی برگزار می‌شود.

تعداد تماشاگران فیلم فرهادی در فرانسه از مرز 900 هزار نفر گذشت بیش از نهصد و پنج هزار فرانسوی تا 7 تیر ماه (28 ژوئن) به تماشای فیلم "گذشته" اصغر فرهادی نشستند. کارنامه‌ام از خیلی انتقادکنندگان پربارتر است / دست خدا پشت پروژه‌ی "لاله" است اسی نیک‌نژاد که تاکنون کمتر درباره انتقاداتی که به او و "لاله" می‌شود سخن گفته است، با تاکید بر اینکه می‌خواهد ریز هزینه‌های فیلمش را منتشر کند، برای نخستین‌بار پیرامون حجاب بازیگرانش و دیگر موضوعات مربوط به "لاله" صحبت کرد و گفت:‌"لاله" بر خلاف صحبت برخی، پر از معنویت و شعارهای انسانی است. مسوولان سینمایی مرعوب موج‌سازی‌ها نشوند/ خانه سینما باید باز شود جهانگیر کوثری به مسوولان آینده‌ی سینمای ایران هشدار داد که مرعوب موج سازی‌های نشوند. نگاهی به مهمترین رویدادهای دنیای سینما در نیمه اول 2013 برگزاری جشنواره‌های معتبر کن و برلین، اعطای جوایز سینمایی‌ اسکار و گلدن‌گلوب، رونمایی از فیلم جدید فرهادی و مرگ "راجر ایبرت"، منتقد سرشناس دنیای فیلم از جمله مهمترین رویدادهایی بودند که جهان سینما در نیمه اول سال 2013 به خود دید. پس از انتشار گزارش ایسنا لوح فشرده‌ی یک فیلم جمع‌آوری می‌شود در پی درج نام برزو ارجمند که به اشتباه به عنوان کارگردان فیلم "درخشش پنهان" در بسته‌بندی لوح فشرده این تله فیلم معرفی شده بود، شرکت "پرتو آبی" ضمن پوزش از برزو ارجمند و کارگردان این فیلم احمد معظمی اعلام کرد: جمع‌آوری لوح‌های فشرده فیلم مذکور از شبکه نمایش خانگی آغاز شده و پس از اصلاح اشتباه صورت گرفته با بسته بندی جدید مجددا در شبکه سینمای خانگی کشور توزیع خواهد شد. آتیلا پسیانی اوایل پاییز تالار اصلی تئاتر شهر را گرفت در شرایطی که هنوز برنامه تالار اصلی تئاترشهر در شهریور ماه قطعی به نظر نمی‌رسد، این تالار مهر و آبان سال جاری میزبان نمایش "عرق خورشید، اشک ماه" کار آتیلا پسیانی خواهد بود. "جعفر پناهی" به آکادمی اسکار دعوت شد "جعفر پناهی"، کارگردان ایرانی برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شد. رویا نونهالی با نمایش "طعم آلوی جنگلی" در تئاتر شهر به صحنه می‌رود نمایش "طعم آلوی جنگلی" نوشته و کار نوشین تبریزی بهمن و اسفند ماه امسال در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. تئاتر محیطی در ماه رمضان تعطیل می‌شود اجرای نمایش‌های محیطی تئاتر شهر همزمان با ماه رمضان تعطیل می‌شود. مستند ایرانی در بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی ارمنستان مستند بلند‌ "زمستان آخر" به بخش مسابقه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم "زردآلوی طلایی" ارمنستان راه یافت. انتشار گزارش رسمی وضعیت تولید فیلم / فارابی آماده همکاری با عموم سینماگران است گزارش وضعیت تولید سینمای ایران تا اول تیر ماه سال 92، توسط واحد پشتیبانی تولید بنیاد سینمایی فارابی اعلام شد. تماشای یک تئاتر برای زیر 18 ساله‌ها ممنوع شد! نمایش "باغبان مرگ" جدیدترین نمایش گروه هنرهای اجرایی "ویرگول" نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی آروند دشت‌آرای شامگاه 9 تیر ماه در محل تالار شمس تبریزی افتتاح می‌شود. "بی‌سرزمین‌ تراز باد" در تدارک اجرای صحنه‌ای نمایش "بی‌سرزمین تر از باد" به کارگردانی حسن باستانی در تدارک اجرا در تماشاخانه‌ی "ایرانشهر" است. برای محمود استادمحمد و این روزهایش انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر درباره‌ی محمود استاد محمد کارگردان و نمایشنامه‌نویس تئاتر بیانیه‌ای منتشر کرد.

"عاشقانه‌ترین قطعات دنیا به 10 زبان در کنسرت "مسایا" اجرا می‌شود" هانیبال یوسف گفت: در کنسرت پیش روی "مسایا"، مخاطب را به دور دنیا می‌بریم و عاشقانه‌ترین قطعات دنیا اجرا خواهد شد. "آینده‌ عکاسی خبری را برای زنان مجهول و سردرگم می‌بینم" عکاسان خبری زن در کشورمان چه دغدغه‌ها و مشکلاتی دارند، زنانی که با تمام ویژگی‌های زنانه‌شان و قبول سختی‌های عکاسی خبری، دوشادوش مردان به این حرفه روی آورده و فعالیت‌شان را ادامه می‌دهند. اقوام ایرانی 7 شب در تهران می‌نوازند هفت گروه موسیقی اقوام، به مدت 7 شب در تالار رودکی به اجرای برنامه خواهند پرداخت. برای تبلیغات در سطح شهر نیازی به ابعاد بزرگ نیست یک عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران گفت: در شهرهای اروپایی هر محله دارای هویت خاصی است درحالی‌که در این چند دهه در تهران این مهم به فراموشی سپرده شده‌ است. هیچ‌کس چون جلیل شهناز در نوازندگی تار خلاقیت نداشت مراسم تجلیل از بزرگ مرد موسیقی ایران در اصفهان برگزار شد و پیام اکبر گلپایگانی با این مقدمه که، هیچ کس چون جلیل شهناز نتوانست در نوازندگی تار از خود خلاقیت نشان دهد، برای حاضران قرائت شد. سالار عقیلی با "راز و نیاز" می‌خواند کنسرت گروه موسیقی "راز ونیاز" به سرپرستی و خوانندگی سالار عقیلی در شهر آمل برگزار می‌شود. رکورد6/5 میلیارد تومانی دومین حراج تهران با چکش "رضا کیانیان" دومین حراج تهران، آثار هنر مدرن و معاصر ایران، با فروش 6 میلیارد و 545 میلیون تومان، عصر جمعه 7تیر ماه 1392، در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد. فراخوان مسابقه نقاشی و خوشنویسی "پاراآرت آسیایی ژاپن" با هدف معرفی توانمندی‌های هنری و ظرفیت هنر‌جویان توان‌یاب، آثار هنرمندان دارای معلولیت در نمایشگاه پاراآرت در شهر توکیو ژاپن شرکت داده می‌شود. کنسرت حسین علیشاپور در تالار رودکی کنسرت حسین علیشاپور در تالار رودکی برگزار می‌شود. عرضه بهتر محصولات فرهنگی از راه‌های ارتقای فرهنگ است کیوان ساکت: دسترسی راحت‌تر به آثار و محصولات فرهنگی یکی از راه‌های ارتقای فرهنگی مردم است. بزرگترین تابلوی نقاشی جهان در مراکش ثبت جهانی می‌شود نشست بین‌المللی با حضور 365 هنرمند از سراسر جهان امروز (شنبه) در مراکش برگزار می‌شود تا ترسیم بزرگترین تابلوی هنری جهان بر روی پارچه و ثبت آن در کتاب گینس مورد بررسی قرار گیرد.

منش بازیگر برایم مهم‌تر از تکنیک بازیگری است/ صحنه‌های ‌غیراخلاقی فیلم‌ها برای برگشت سرمایه است کورش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در گپ‌وگفت خود با فارس به این سوال که چرا اکثر فیلم‌های هالیوود به عنوان معتبرترین سینما در جهان حداقل یک صحنه غیراخلاقی دارند، پاسخ داد.

لوح فشرده فیلم "درخشش پنهان" جمع‌آوری می‌شود در پی درج نام برزو ارجمند که به اشتباه به عنوان کارگردان فیلم "درخشش پنهان" در بسته‌بندی لوح فشرده این تله‌فیلم معرفی شده بود، لوح فشرده این فیلم به سرعت جمع‌آوری خواهد شد.

ران هاوارد به "دل دریا" می‌زند "ران هاوارد" دو بازیگر دیگر را برای بازی در فیلم تازه‌اش "در دل دریا" دعوت به همکاری کرد. سیلین مورفی و بنجامین واکر هم در این فیلم واقع‌گرا بازی می‌کنند.

پیش بینی فروش ۲۰۰ کروری برای فیلم رانبیر کاپور پرسشی که این روزها تحلیل‌گران اقتصادی سینما در کشور هند مطرح می‌کنند این است که آیا "این جوانی دیوانگی است" تبدیل به یک فیلم 200 کروری می‌شود یا خیر؟

ساخت "فریاد خروس" کارخانی فعلا متوقف شده است تهیه‌کننده فیلم سینمایی "فریاد خروس" از توقف ساخت این فیلم به کارگردانی مهرشاد کارخانی خبر داد.

حمایت استون و برخی هالیوودی‌ها از برملاکننده جاسوسی دولت آمریکا از مردم جهان "الیور استون" به همراه جمعی از بازیگران هالیوود و همچنین چهره‌های شاخصی چون "نوام چامسکی" در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور اکوادور، "ادوارد اسنودن" را یک قهرمان نامیدند و از او خواستند به درخواست پناهندگی او جواب مثبت دهد.

حقوق سینمای ایران نادیده گرفته شده است محمدرضا عرب گفت: امیدوارم دولت تدبیر و امید مدیرانی را برای مدیریت در عرصه فرهنگ و هنر انتخاب کند که بر مدار اعتدال و خردجمعی و منافع ملی سینمای ایران گام بردارند.

سینمای پاکستان از حریق‌های متعدد تا تولد دوباره سالن‌های سینما در پاکستان که بیشتر فیلم‌های هندی را که "همسایه همیشه دشمن" پاکستان محسوب می‌شود به نمایش می‌گذارد این روزها پس از حریق‌های متعدد به دنبال تولد دوباره است.

نمایش افتتاحیه سه فیلم کوتاه داستانی در سالن سینماحقیقت نمایش افتتاحیه سه فیلم کوتاه داستانی "آواز قناری"، "گمشده" و "کلاهت را بردار، یقه ات را صاف کن!" در سالن سینماحقیقت برگزار می‌شود.

ریدلی اسکات گزینه کارگردانی فیلم "دایرة المعارف براون" قصه کتاب پر خواننده "دایرة المعارف براون" هم تبدیل به یک مجموعه فیلم سینمایی می‌شود. این قصه کودکانه و نوجوانانه را کمپانی برادران وارنر تبدیل به فیلم سینمایی می‌کند.

"جعفر پناهی" عضو آکادمی اسکار شد آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اخیرا از ۲۷۶ نفر از اهالی سینما از سراسر جهان برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت به عمل آورده است که نام "جعفر پناهی" نیز در این میان به چشم می‌خورد.

فیلم‌های ایرانی فرهنگ‌سازند/ تمایل خانواده‌های قرقیز برای تماشای فیلم‌های ایرانی رئیس موسسه "قرقیزفیلم" در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، فیلم‌های ایرانی را فرهنگ‌ساز عنوان کرد.

"حمیدرضا آذرنگ" با نمایشنامه‌ای روسی در راه سالن اصلی تئاتر شهر "حمیدرضا آذرنگ" قصد دارد متنی از الکساندر وام‌پیلوف نویسنده مطرح روسی با نام "والتینا" را در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه ببرد.

آغاز به کار هیئت انتخاب دو بخش جشنواره تئاتر کودک همدان بهرام جلالی‌پور، اردشیر صالح‌پور و آناهیتا غنی‌زاده به عنوان هیئت انتخاب دو بخش خردسال و خیابانی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند.

یعقوبی: نمایشنامه‌ها برخلاف فیلمنامه‌ها ارزش ادبی دارند محمد یعقوبی گفت: نمایشنامه‌ها برخلاف فیلم‌نامه که عموما ارزش ادبی ندارند باید هم ارزش ادبی و هم ارزش اجرایی داشته باشند و نمایشنامه‌نویس هر دو زمینه را در کنار هم قرار دهد تا اثری ارزشمند خلق کند.

"پسران آفتاب" در سالن اصلی تئاتر شهر طلوع می‌کنند نمایش "پسران آفتاب" نوشته نیل سایمون و به کارگردانی سیامک صفری اجرای خود را از ۱۴ تیرماه در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز خواهند کرد.

"حمیدرضا آذرنگ" با نمایشنامه‌ای روسی در راه سالن اصلی تئاتر شهر "حمیدرضا آذرنگ" قصد دارد متنی از الکساندر وام‌پیلوف نویسنده مطرح روسی با نام "والتینا" را در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه ببرد.

مأموریتم به فرانسه دومنظوره است/ همه در این سفر تئاتری هستند غیر از من مشاور عالی معاون امور هنری وزارت ارشاد با بیان اینکه سفرم به فرانسه دومنظوره است، گفت: حضور مدیران در این جشنواره‌ها و آشنایی با نحوه برگزاری به نفع فرهنگ کشور ماست.

سهم ایران در پنجاه و پنجمین بی‌ینال جهانی ونیز پنجاه‌وپنجمین بی‌ینال ونیز در حالی برگزار شده است که ایران نه تنها در این دوره هیچ نماینده‌ای ندارد، بلکه غرفه هنر ایران در این شهر نیز تعطیل شده و سهم ایران از این رویداد جهانی تنها امکان بازدید چند هنرمند است.

"ننه حسن" نقاشی‌هایش را به خانه هنرمندان ایران آورد نمایشگاهی از نقاشی‌های منور رمضانی معروف به "ننه حسن" هنرمند خودآموخته در گالری نامی خانه هنرمندان ایران برپاست0

رکورد ۶ میلیاردی حراج آثار هنری ایران در سال حماسه اقتصادی دومین حراج تهران شامل آثار هنر مدرن و معاصر ایران با فروش 6 میلیارد و 545 میلیون تومان، رویدادی جریان‌ساز برای اقتصاد هنر ایران در سال حماسه اقتصادی رقم زد.

اسفندیار قره‌باغی برای مسافران پرواز 655 می‌خواند به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، اسفندیار قره‌باغی این بار برای مسافران پرواز 655 می‌خواند.

جشنواره "نواها و آواها" ویژه ماه رمضان برگزار می‌شود مدیر اجرایی جشنواره "نواها و آواها" از آغاز به کار این جشنواره با پرداختن به آداب و رسوم آئین‌های موسیقی نواحی در مبارک رمضان خبر داد.

سهم ایران در پنجاه و پنجمین بی‌ینال جهانی ونیز پنجاه‌وپنجمین بی‌ینال ونیز در حالی برگزار شده است که ایران نه تنها در این دوره هیچ نماینده‌ای ندارد، بلکه غرفه هنر ایران در این شهر نیز تعطیل شده و سهم ایران از این رویداد جهانی تنها امکان بازدید چند هنرمند است.

با ترانه‌های نوستالژیک کنسرت می‌دهم "شهرام ناظری" از اجرای قطعات نوستالژیک برای کنسرت روزهای ۱۴ تا ۱۷ تیرماه خود در تهران خبر داد.

حسین علیشاپور در تالار رودکی کنسرت می‌دهد کنسرت "حسین علیشاپور" در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.

برگزاری کنسرت "سالار عقیلی" در شهر آمل کنسرت گروه موسیقی "راز ونیاز" به سرپرستی و خوانندگی سالار عقیلی در شهر آمل برگزار می‌شود.

برف" به صداگذاری رسید امیر حسین قاسمی صداگذاری فیلم سینمایی "برف" ساخته مهدی رحمانی را آغاز کرد.

توقف ساخت فیلمی درباره امام رضا(ع) به دلیل گرانی دلار حمید بهمنی که فیلمنامه "پله‌ها نزدیک است" درباره امام رضا (ع) را در دست ساخت دارد از مشکلات مالی این پروژه به دلیل گرانی دلار خبر داد.

اکران رمضان با دو طرح جدید/ با تخفیف ویژه فیلم ببینید رئیس شورای صنفی نمایش از ارائه دو طرح جدید برای اکران ماه رمضان خبر داد و تاکید کرد این دو طرح در جلسه این هفته شورا بررسی خواهد شد.

انحلال سازمان سینمایی توجیه منطقی ندارد/ امکان احضار مجدد مستندسازان همکار با بی بی سی مشاور حقوقی سازمان سینمایی انحلال این سازمان در دولت جدید را امری بعید دانست و گفت اگر قرارست این اتفاق بیفتد باید مساله در هیئت وزیران مطرح و در صورت توجیه منطقی اتفاق بیفتد باید مساله در هیئت وزیران مطرح و در صورت توجیه منطقی اتفاق بیفتد.

"من زنده‌ام" در انتظار بودجه/ ماجرای مردی که یارانه‌‌اش قطع شد مهرداد غفارزاده کارگردان فیلم "من زنده‌ام" از آغاز ساخت این اثر سینمایی در صورت تامین بودجه از سوی بنیاد سینمایی فارابی خبر داد.

آغاز به کار هیات انتخاب بخش‌های خیابانی و خردسال جشنواره تئاتر کودک با پایان مهلت ارسال طرح های اجرایی به دو بخش خردسال و خیابانی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، هیات انتخاب این دو بخش کار خود را آغاز کرد.

مهرماه امسال همدان میزبان برگزاری تئاتر بین المللی کودک و نوجوان است با متنی از ثمینی و کارگردانی فروتن "مجلس انتحار میرسیف‌الدین کرمانشاهی" روی صحنه می‌رود پیام فروتن از طراحی و کارگردانی نمایش "مجلس انتحار میر یوسف‌الدین کرمانشاهی" به نویسندگی نغمه ثمینی در نیمه دوم سال خبر داد.

از 15 تیر و به مدت یک ماه تماشاخانه پارین میزبان "سه شب با مادوکس" می‌شود نمایشنامه "سه شب با مادوکس" اثر نویسنده رومانیایی مائتی ویسنی یک که انتشار آن در ایران با استقبال روبه‌رو شده بود، از 15 تیر ماه در تماشاخانه پارین روی صحنه می‏‌رود.

سفری موسیقایی به دور دنیا/ خواننده اپرای وین در ایران می‌خواند نشست خبری کنسرت بینافرهنگی به رهبری هانیبال یوسف و خوانندگی ماریو تقدسی و رشید وطن‌دوست شنبه 8 تیر ماه در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

یک کنسرت و یک آلبوم با حال و هوای تازه/ با دست پر برگشتم محمد اصفهانی از برپایی جدیدترین کنسرتش در روز سیزدهم تیرماه در برج میلاد و همچنین انتشار قریب‌الوقوع تازه‌ترین آلبومش سخن گفت.

هیات مدیره انجمن نقاشان گزارش می‌دهد/ انتقال بازار نقاشی از بهار به زمستان خانه هنرمندان ایران سیزدهم تیرماه میزبان انجمن هنرمندان نقاش ایران است تا ضمن برپایی مجمع عمومی، شنونده گزارش هیات مدیره خود باشند.

بازار تئاتر کودک،فرصتی برای ارتباط مردم و هنرمندان است مدیرمرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این‌که برای رونق تئاتر در کشور باید افراد را در سن کودکی با این هنر آشنا کرد، افزود: برپایی بازار تئاتر کودک و نوجوان، فرصتی برای ارتباط میان مردم و هنرمندان است.

ضرغامی: ۹۰ درصد مردم ایران مخاطب دائم صدا وسیما هستند رییس سازمان صدا وسیما با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم ایران به این رسانه اعتماد دارند، گفت: با وجود تلاش های مخالفان نظام و رقبای رسانه ای، اثرگذاری صدا وسیما در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد.

معرفی هیات انتخاب بخش های خیابانی و خردسال جشنواره تئاتر کودک ونوجوان اردشیر صالح پور، بهرام جلالی و آناهیتا غنی زاده، آثار ارسالی به بخش های خیابانی و خردسال بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان را انتخاب می کنند.

ورود مستقیم نهادها به عرصه تولید فیلم آسیب زاست تهیه کننده فیلم "خاطره" گفت که ورود مستقیم نهادهابه تولید فیلم برای سینما آسیب زا و سبب هدر رفتن بودجه است.

دومین اکسپوی خوشنویسی و نقاشیخط درون مایه دینی و قرآنی دارد عضو شورای ارزشیابی دومین اکسپوی خوشنویسی و نقاشیخط برگزاری این بازار فروش را فرصتی برای ایجاد رونق اقتصادی هنر و شکستن فضای انحصاری حراجی‌های خارج از کشور ارزیابی کرد و گفت:فضای آثار این اکسپو قرآنی و با درون مایه دینی است.

رکورد ۶ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومانی دومین حراج هنری تهران/ اثر سپهری بالاترین قیمت حراجی -دومین حراج تهران شامل آثار هنر مدرن و معاصر ایران ،با فروش همه ۸۲ نقاشی، مجسمه و عکس عرضه شده به رقم فروش ۶ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان دست یافت.

استقبال از "گلوگاه شیطان" در شبکه نمایش خانگی قابل توجه بوده است کارگردان فیلم "گلوگاه شیطان" اعلام کرد: این فیلم سینمایی با موضوعی دفاع مقدسی توانسته در شبکه نمایش خانگی با استقبال خوب تماشاگران مواجه شود.

برگزاری 12 نشست تخصصی در بازار تئاتر کودک و نوجوان در نخستین بازار بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که از امروز شنبه 8 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر شده است، 12 نشست تخصصی با موضوع تئاتر کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

"معمای شاه" به کاخ نیاوران رسید تصویربرداری سریال "معمای شاه" به کارگردانی محمدرضا ورزی هم اکنون در کاخ نیاوران انجام می‌شود.

"تیغ کهنه"؛ معیاری مناسب در تولید تله‌تئاتر ارزشی دوهفته‌ای است که شبکه چهار سیما اقدام به بازپخش تله‌تئاتر "تیغ کهنه" با موضوعی انقلابی کرده است؛ تله‌تئاتری که با گذشت نزدیک به یک دهه از تولید آن، همچنان جذابیت‌های فنی خود را داراست و می‌تواند معیاری برای تولید آثاری از این دست باشد. آخرین سکانس فیلم "محمد(ص)" امروز جلوی دوربین می‌رود امروز هشتم تیرماه اخرین سکانس فیلم سینمایی "محمد (ص)" به کارگردانی مجید مجیدی در حوالی اتوبان کرج جلوی دوربین می‌رود. "تو هرگز نخواهی گشت" با همان کیفیت تئاتر فجر در سالن سایه اجرا می‌شود نمایش "تو هرگز نخواهی گشت" برگزیده شانزدهمین جشنواره تئاتر "مقاومت ـ فتح خرمشهر" که پیش‌تر در "تئاتر فجر" شرکت کرده بود با همان کیفیت حضور در جشنواره از 27 تیر در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

اجرای نمایش "پوتین‌های عموبابا" از مرداد در سالن قشقایی نمایش "پوتین‌های عموبابا" به نویسندگی و کارگردانی شهرام کرمی و با موضوع دفاع مقدس از مردادماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سیاسی‌کاری؛ معضل امروز سینمای ایران/ درد سینما با تغییر عناوین درمان نمی‌شود بازیگر فیلم‌های دفاع مقدسی گفت: جناح‌بندی‌های سیاسی و سیاسی‌کاری، بلایی بر سر سینمای ایران آورده که سبب شده تعداد کارهای خوب در آن به تعداد انگشتان دست هم نباشد.

مخالف تئاتر آموزشی ویژه کودکان و نوجوان هستم/ تئاتر مفرح خانواده؛ بهترین گونه برای این گروه نویسنده و پژوهشگر تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه همواره با تئاتر آموزشی مخالف بوده، گفت: تئاتر کودک و نوجوان همانگونه که گفتم باید به شیوه‌ای غیرمستقیم و از طریق بازی و تفریح به ارائه مجموعه‌ای از مفاهیم تربیتی و اخلاقی و حتی آموزه‌های دینی بپردازد. بودجه‌ریزی بی‌سابقه در عرصه هنر و تنزل محسوس سطح ذائقه زیبایی‌شناختی مردم میزان بودجه‌ریزی در طول سی سال گذشته به‌ویژه در طول یک دهه گذشته در عرصه کل تاریخ هنری ایران نظیر ندارد و در هیچ دوره‌ای به اندازه این سال‌ها هزینه نشده است و البته در هیچ دوره‌ای هم به این اندازه سطح ذائقه زیبایی‌شناختی مردم تنزل نیافته است.

رکورد 5/6 میلیارد تومانی دومین حراج تهران دومین حراج تهران، آثار هنر مدرن و معاصر ایران، با فروش 6 میلیارد و 545 میلیون تومان، شبی ماندگار و جریان ساز برای اقتصاد هنر ایران رقم زد.

عکاسی، هنری آمیخته با علم همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره عکس تیبا در زندگی شهری، بیانیه هیئت داوران این جشنواره توسط مرتضی جانبخش یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره قرائت شد.

"جعفر پناهی" عضو آکادمی اسکار شد آکادمی اسکار اسامی 276 نفر از سینماگران رادر رشته‌های مختلف برای عضویت اعلام کرده است و جعفر پناهی کارگردان ایرانی در این فهرست به چشم می‌خورد.

توزیع غیر قانونی فیلم‌های خارجی میجر را متوقف کنید کارگروه تخصصی تامین اتحادیه شرکت‌های ویدئو رسانه همچنین از صدور بی رویه مجوز فعالیت برای موسسات جدید ویدئو رسانه ابراز ناخرسندی کرد.

"دولت مخفی" همچنان بلا تکلیف است/ نام "مزارشریف" تغییر می‌کند عبدالحسین برزیده گفت: هیچ خبر جدیدی درباره تزریق بودجه سریال دولت مخفی به من و تهیه کننده داده نشده است.

هیات انتخاب بخش‌های خیابانی و خردسال معرفی شدند با پایان مهلت ارسال طرح‌های اجرایی به دو بخش خردسال و خیابانی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، هیات انتخاب این دو بخش کار خود را آغاز کرد.

"ولگردی‌های آدمیزاد،..." میزبان هنرمندان و نویسندگان نمایش "ولگردی‌های آدمیزاد، چندین سال پس از پیدایش" به کارگردانی پاشا بهزاد ویژه هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران اجر می‌شود.

پوتین‌های عموبابا به تئاتر شهر رسید نمایش پوتین‌های عموبابا نوشته و کار شهرام کرمی مرداد و شهریور در سالن قشقایی تئاتر شهر اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

کنسرت سالار عقیلی برگزار می‌شود کنسرت گروه موسیقی "راز ونیاز" به سرپرستی و خوانندگی سالار عقیلی توسط موسسه فرهنگی و هنری "باربد آمل" در شهر آمل برگزار می‌شود.

کنسرت حسین علیشاپور در تالار رودکی برگزار می‌شود کنسرت حسین علیشاپور در تالار رودکی شهر تهران برگزار می‌شود.

دیوارنگاری شهری و بازتاب ارزش های ایرانی-اسلامی تهران به عنوان کلانشهری با گستره جمعیتی متنوع، برای تبدیل به یک پایتخت مهم آسیایی و ام القرای جهان اسلام، بیش از پیش نیازمند توجه به مولفه های هنری در جهت ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی است.

اجرای کنسرت مشترک هنرمندان ایرانی ونزوئلایی/حضور مستند ساز حامی فلسطین همزمان با هفته فرهنگی هنری ونزوئلا کنسرت مشترک هنرمندان ونزوئلایی و ایرانی در تهران برگزار می شود همچنین در این هفته لیلیان برکسل، مستند ساز ونزوئلایی حامی حقوق مردم فلسطین حضور دارد.

صداگذاری "برف" آغاز شد صداگذاری فیلم سینمایی برف ساخته‌ی مهدی رحمانی که در آخرین روزهای زمستان گذشته فیلمبرداریش به پایان رسیده بود توسط امیرحسین قاسمی در استودیو روشنا آغاز شد.

بدون حضور تماشاگر خودآگاه شدن مسیر خلق یک اثر برای کسانی که بعدتر در همان مسیر گام برمی‌دارند، مانند آن است که نقشه گنج را در دست داشته باشند. به خصوص اگر خالق اثر اصغر فرهادی باشد و اثر "جدایی"، "گذشته" و...

سطح سلیقه و نیاز مخاطب به گیم در نمایشگاه مشخص می شود افتخاری با یادآوری اینکه تمام اقشار جامعه نیاز به سرگرمی دارند، گفت: بازی های رایانه ای به اندازه ای در جامعه نفوذ کرده که اکثر مردم در گروه های سنی مختلف از آنها استفاده می کنند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران فرانسه اقدام اینتل‌ست را محکوم کرد رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران فرانسه ضمن انتقاد از تصمیم اخیر شرکت اینتل‌ست درباره شبکه‌های ایرانی، هوشیاری در برابر هر نوع سانسور را خواستار شده است.

مجید سوزوکی چگونه به شهادت رسید؟ همینطوری که توی جاده خاکی پر پیچ و خم شاخ شمیران به سمت تپه مهدی و دشت منتهی به دریاچه دربندیخان می رفتم تک و توک ادمهایی رو می دیدم که مثل لشکر شکست خورده به سمت عقبه می رفتند.خمپاره های ....

رکورد شش و نیم میلیارد تومانی دومین حراج تهران دومین حراج تهران،آثار هنر مدرن و معاصر ایران ،با فروش ۶ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان ،عصر جمعه در هتل پارسیان آزادی تهران ،شبی ماندگار و جریان ساز برای اقتصاد هنر ایران رقم زد .

رونمایی از کتاب دوزبانه "هلیوپولیس" با مقدمه دکتر داوری اردکانی نمایشگاهی از عکس های تاریخ تمدن جهان در لبنان با گلچینی از نظرات دکتر رضا داوری همزمان با جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ در فرهنگسرای ابن سینا دائر خواد شد.

مردم شانگهای علاقه زیادی به دیدن فیلم های ایرانی دارند خرمشاد با تاکید بر لزوم گسترش روابط با چین گفت: تلاش ایران پس از انقلاب اسلامی، گسترش روابط با کشورهای دارای تمدن و فرهنگ کهن بوده است.

غنی‌سازی کتابخانه کانون‌های مساجد با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد از بازدید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه جنوب شرقی تهران در روز چهارشنبه گذشته خبر داد. پایان پیام/