نگین احتسابیان تصویرگر و عضو انجمن تصویرگران ایران در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین درباره برگزاری دوسالانه تصویرگری پس از 11 سال گفت: به نظر من اصلی‎ترین کاری که دوسالانه انجام می‌دهد ایجاد شور و شوق در هنرمندان برای خلق آثار تازه است. از سوی دیگر در چنین رویدادهایی است که ارتباط میان مخاطب و پدید‎آورنده به شکلی درست برقرار می‎شود.

وی ادامه داد: وقتی دوسالانه برگزار نشود بسیاری از مخاطبان از آنچه در یک هنر اتفاق می‎افتد بی‎خبر می‎مانند و هنرمندان نیز محلی برای ارائه آثار خود و رقابت با دیگران را از دست می‎دهند.

این هنرمند با بیان اینکه جشنواره‌های خارجی همه نیاز هنرمندان را برطرف نمی‎کنند اظهار کرد: درست است که بخش قابل توجهی از هنرمندان آثار خود در جشنواره‎های خارجی شرکت می‎دهند اما وجود دوسالانه یا جشنواره‎های داخلی موجب می‌شود بخش عمده‎ای از هنرمندان یک رشته بتوانند آثار خود را به بوته نقد و بررسی بگذارند.

احتسابیان با بیان اینکه به جز چند جشنواره کوچک در 11 سال گذشته اتفاق خاصی در زمینه هنر تصویرگری نیفتاده است افزود: اینگونه جشنواره‎ها با بینال اسا تفاوت دارند زیرا رسالتی که یک دوسالانه دارد و حسی که به هنرمند می‎دهد چیز دیگری است.

وی همچنین با اشاره به سیاست‎گذاری‌های موجود در زمینه هنر اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه سیاست‎گذاری‎های نادرست و خلاءهای فرهنگی باعث شده است که اتفاقاتی مانند دوسالانه به صورت نامنظم برگزار نشود و در نتیجه همه این عوامل به ضرر هنر تمام شود. پیشنهاد من این است که دوسالانه تصویرگری در این دوره به شکلی جامع‎تر برگزار شود و شاخه‎های بیشتری از هنر تصویرگری را در برگیرد تا خلاء این 11 سال به شکلی جبران شود.

انتهای پیام/ 65/32