به گزارش هنرآنلاین،حسین سیفی مدیر عامل بنیاد رودکی درباره نمایشگاه مذکور تصریح کرد: نمایشگاهی که در حال حاضر بنیاد رودکی تصمیم به برگزاری آن دارد، منتخبی از آثار و وسایل نوشتاری استادان بزرگ خوشنویسی معاصر ایران است.

وی در پاسخ به اینکه وجه تمایز این نمایشگاه یا سایر نمایشگاه های خوشنویسی چیست، اظهار داشت: در این نمایشگاه ضمن نمایش منتخبی از آثار 26 هنرمند بزرگ خوشنویسی، ابزار و وسایل این اساتید در داخل ویترین نمایش داده می شوند که علاوه بر جذابیت های بصری برای بازدیدکننده از جنبه های پژوهشی و آموزشی نیز برخوردار است.

مدیر عامل بنیاد رودکی اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار اساتیدی نظیر سید حسن میرخانی ، سید حسین میرخانی ، مرحوم عربشاهی ، مرحوم محصص ، غلامحسین امیر خانی ، جلیل رسولی ، علی شیرازی ، ساعتچی ، ملک زاده ، کابلی ، عبدالصمد صمدی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

سیفی ادامه داد: اختلاف تراش قلم اساتید و نتیجه های مختلفی که بر روی آثارشان دارد می تواند در امر آموزش بسیار راهگشا باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر موارد فوق، عناصر تشکیل دهنده ابزار نوشتاری و نمونه انواع کاغذها از دوره صفویه را به نمایش می گذاریم تا بازدیدکنندگان با ابزار و وسایل خوشنویسی در گذشته آشنا شوند.

وی افزود: از آنجایی که نماشگاه مذکور به مناسبت روز قلم برگزار می شود ، سعی کردیم در کنار نمایش آثار ارزشمند اساتید، ابزار نوشتاری هر یک از آنها را نیز به نمایش بگذاریم.

سیفی خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه شروعی برای فعالیت های بزرگتر در این زمینه تلقی می شود زیرا برای نخستین بار است که می توان قلم و سایر ابزار اساتید مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد.

بنیاد رودکی نمایشگاه منتخبی از آثار و وسایل نوشتاری اساتید بزرگ خوشنویس معاصر ایران را به مناسبت روز قلم از 15 تا 19 تیرماه در لابی تالار وحدت برگزار می شود و علاقمندان می توانند از ساعت 10 تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/

65/32