به گزارش هنرآنلاین، بهرام هراتی با اعلام این مطلب گفت: نمایشگاهی جذاب و دیدنی با عنوان آثار بنیانگذاران هنر خوشنویسی ایران "خاندان میرخانی" از هشتم تا 18 تیرماه در محل مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) آستان‌قدس رضوی شهرستان قوچان برگزار می‌شود و آثار سه نسل خوشنویسی خاندان میرخانی را به نمایش می‌گذارد.

مسئول مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) آستان‌قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار نفیسی از سید مرتضی میرخانی شاگرد محمدرضا کلهر، سید حسین میرخانی، سیدحسن میرخانی، سید محمدعلی میرخانی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: این آثار گرانسنگ نمایشگر ذوق و هنر متعالی خوشنویسی نستعلیق هنرمندان ایرانی است که این خط حاصل تکامل دو خط نسخ و تعلیق توسط میرعلی تبریزی است.

هراتی افزود: این نمایشگاه مبین استمرار و تداوم سه نسل هنرگرانبهای خط در خاندان میرخانی است که کارنامه فاخر و بی‌نظیری را به یادگار گذاشته‌اند.

وی آثار این نمایشگاه که عمدتً مربوط به سید حسن میرخانی است را شامل آیات قرآنی، احادیث ائمه اطهار(ع)، اشعار شاعران برجسته ایرانی و در قالب چلیپا، سطر، بیت، سیاه مشق عنوان کرد و اظهار داشت: از ویژگی‌های این آثار استفاده از کاغذ الوان با رنگ‌های طبیعی، سرلوح طلایی، استفاده از نقوش سنتی و کتابت شده با مرکب چاپ است که توسط تذهیب کارانی مانند طاهر نبی‌زاده، مجید قاسمی، علیرضا قزی و شهلا محقق تذهیب شده است.

مسئول مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) آستان‌قدس رضوی اضافه کرد: این آثار هنری برای نخستین بار بعد از مشهد به همت این خاندان و استاد علی اکبر اسماعیلی قوچانی در شهرستان قوچان عرضه می‌شوند.

وی یادآور شد: نمایشگاه بنیانگذاران هنر خوشنویسی ایران « خاندان میرخانی» همه روزه از هشتم تا 18 تیر ماه از ساعت هشت تا 19 در محل مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) آستان‌قدس رضوی واقع در بلوار مصلی شهرستان قوچان پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام/