به گزارش هنرآنلاین، در این جشنواره که صبح امروز در سالن سینما کانون و آمفی‌تئاتر کانون عصمت اردبیل آغاز شد، گروه‌های هنری از استان‌های اردبیل، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، گلستان و همدان به مدت دو روز با هم رقابت می‌کنند و آثار خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره پیام معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرائت شد که در آن تغییر کیفی در تفکر، نگرش و رفتار هدف فعالیت‌های کانون اعلام شده است.

در پیام محمدباقر آدوسی آمده است: فعالیت نمایش عروسکی همانند فعالیت‌های دیگر همیشه در کانون ساری و جاری است که این فعالیت‌‌ها به جهت گروهی بودن و در بر داشتن چندین فعالیت در دل خود و انگیزشی و مورد علاقه بودن برای عضو از اهمیت خاصی برای اعضا و مربیان برخوردار است.

در بخشی از این پیام آمده است: هدف از اجرای نمایش عروسکی باید معطوف به هدف کانون دانست چرا که پرورش فکر کودک و نوجوان رسالت کانون است یعنی پرورش انسان از طریق فکر و خرد که وجه و تمایز انسان با حیوان است لذت در یک فعالیت گروهی، انگیزشی و هنری این پرورش با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

در بخش دیگری از پیام معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است: رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در این حوزه به وسیله اجرای نمایش عروسکی صورت می‌پذیرد تولید آثار نمایش عروسکی، ارائه الگو به مربیان و نقد آن برای ارتقای سطوح اعضا و همچنین نمایش آن برای حوزه کشف استعداد و افزایش جذب صورت می‌گیرد به طوری که در سال‌های اخیر اجازه تولید با هماهنگی مدیریت تخصصی به استان‌ها داده شده است.

در ششمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی از اردبیل نمایش « دوستی با ارزش است، پرونده‌های قالی، آفتابگردان، عروسی خاله سوسکه»، از استان اصفهان «بال‌های من، باله‌های تو، گوش دراز خوش آواز»، از استان بوشهر «آواز خر در چمن، از اینجا مونده از آنجا رونده»، از استان خراسان شمالی نمایش «بچه همه»، از استان سمنان نمایش «اوج، راز پادشاه، ماه ماهی»، از استان کرمان نمایش «دست‌های کوچک دعا، راز ستاره، دلم یک دوست می‌خواهد»، از استان گلستان «بانوی مکه، طویله پر ماجرا، مروارید سفید»، از استان همدان «آسیاب بچرخ، پشه خیالی و در جست‌و جوی کتاب» به مدت دو روز به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/