به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، یکی از اهداف این نمایشگاه هنرهای معاصر در این موزه که در گذشته، ایستگاه راه آهن هامبورگ بوده، معرفی آثار هیلما به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه است.

بنابر این گزارش، هیلما آف کلینت، در سال ۱۸۶۲ میلادی در استکهلم متولد شد و نقاشی را با کشیدن منظره و پرتره آغاز کرد. بعدها تحت تاثیر عرفان و جریانات فکری آن زمان، در خفا به مفاهیم انتزاعی و نقاشی‌های آبستره روی آورد. نقاشی‌هایی که در زمان حیاتش هیچگاه در معرض دید عموم قرار نگرفت. او در سال ۱۹۴۴ میلادی درگذشت و در وصیتنامه خود آورده که 20 سال بعد از مرگش آثار آبستره‌اش به نمایش درآیند و بر همین اساس نهایتا در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی بود که برای اولین بار چنین نمایشگاهی برپا شد.

به نوشته یورونیوز، ایریس مولر یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفته: "به نظر می‌رسد که نقاشی‌ها تحت تاثیر فضای مردمی دهه ۶۰ میلادی و یا حتی طی دهه ۱۹۸۰ میلادی کشیده شده باشند. اصلا به نظر نمی‌رسد که مربوط به صد سال پیش باشند."

اخیرا موزه هنرهای مدرن استکهلم برای نخستین بار آثار آبستره او را به طور کامل در معرض دید عموم قرار داد، نمایشگاهی که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و بیش از 150 هزار بازدید کننده داشت.

گفتنی است، این نمایشگاه تا ماه اکتبر 2013 (مهر ماه) ادامه دارد بعد از برلین به اسپانیا می‌رود تا موزه پیکاسوی مالاگا در فصل پاییز میزبان آثار این نقاش سوئدی باشد.

انتهای پیام/32/