به گزارش هنرآنلاین، شانا لامایستر، فیلمساز ۴۳ آمریکایی که به گفته خودش در سال ۲۰۰۹ میلادی به صورت پنهانی با برت استرن ازداوج کرده، تائید کرده که او در خانه‌اش در نیویورک درگذشته است.

بنابر این گزارش، استرن چند هفته پیش از مرگ مرلین مونرو، عکس‌هایی از او برای مجله ووگ گرفت که از مشهورترین عکس‌های این بازیگر است. او همچنین از چهره‌های سرشناس دیگری همچون؛ اودری هپبورن، سوفیا لورن، ترومن کاپتی، الیزابت تیلور و توویگی نیز عکاسی کرده بود. لامایستر درباره استرن گفته: "عکس‌های او برای همیشه زنده خواهند ماند و نسل‌های بعدی را شگفت‌زده خواهند کرد. آثاری که دیگر فراتر از عکس هستند و اثری هنری بشمار می‌روند."

استرن در طول سه روزی که با مونرو بود بیش از 2500 عکس از او گرفت. او 6 هفته پیش از مرگ مونرو در سال ۱۹۶۲ میلادی در هتل بل‌ایر در لس‌آنجلس از او عکاسی کرد. تعدادی از این عکس‌ها که هیچ وقت در مجله ووگ منتشر نشد، ۲۰ سال بعد در سال ۱۹۸۲ میلادی در قالب کتابی با عنوان "آخرین نشست" و تعدادی دیگر در کتاب دیگری در سال ۲۰۰۰ میلادی منتشر شد. به نوشته بی.بی.سی، همچنین ۳۶ قطعه عکس از این مجموعه در یک حراجی در نیویورک در سال ۲۰۰۸ میلادی به قیمت حدودا ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد.

برت استرن سال‌ها در زمینه عکاسی تبلیغاتی نیز فعالیت داشت. او کار خود را با عکاسی برای یک نوع نوشیدنی آغاز کرد. او همچنین عکاس فیلم "لولیتا" ساخته معروف استنلی کوبریک نیز بود.

انتهای پیام/32/