به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین، دهمین دوسالانه کاریکاتور تهران پس از یک ماه نمایش آثار خود در تهران، یاسوج و اهواز در حالی به کار خود پایان داد تاخیر دوساله آن، جای خالی این رویداد هنری پرمخاطب را بیش از هر زمان دیگری به مخاطبان و هنرمندان داخلی و خارجی نشان داده بود.

این رویداد هنری اکنون به آخرین ایستگاه خود نزدیک می‌شود و هنرمندان عرصه کاریکاتور همچنان چشم‌‎به‌راه‎اند تا یازدهمین دوره دوسالانه در زمانی مشخص و با برنامه‌ریزی دقیق کار خود را آغاز کند، زیرا این دوسالانه یکی از معدود رویدادهای هنری کشور است که در مجامع بین‌المللی از جایگاهی برجسته و قابل اعتنا برخوردار است و حتی هنرمندان خارجی از گرفتن جایزه آن به خود می‏‌بالند.

اختتامیه دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران، با حضور هنرمندان و مسوولان فردا 9 تیرماه ساعت 17:30(5:30 عصر) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد و برگزیدگان این دوره دوسالانه در بخش های کارتون موضوعی با موضوع خرافه پرستی،‌کمیک استریپ با موضوع موقعیت دشوار،‌ طراحی کاراکتر گربه ایرانی و کارتون و کاریکاتور با موضوع آزاد معرفی می‌شوند.

هفت کاریکاتوریست ایرانی و خارجی متشکل از ادواردو باپتیستائو از برزیل و آنجل بولیگان از مکزیک در کنار کامبیز درم بخش، جواد علیزاده، بهرام عظیمی، محمد حسین نیرومند و جمال رحمتی داور دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران هستند.

دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران با 514 اثر از کارتونیست های 89 کشور در بخش های کارتون موضوعی با موضوع خرافه پرستی،‌کمیک استریپ با موضوع موقعیت دشوار،‌ طراحی کاراکتر گربه ایرانی و کارتون و کاریکاتور با موضوع آزاد از 23 اردیبهشت تا 21 خردادماه در موسسه فرهنگی، هنری صبا برگزار شد. منتخبی از آثار دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران نیز از 31 اردیبهشت تا پایان خرداد ماه در یاسوج به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه آثار دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران پس از تهران از چهارم تیرماه در موزه هنرهای معاصر اهواز آغاز شده است و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

همچنین آثار دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور با هدف تمرکززدایی هنر از پایتخت از ۴ تا 31 تیرماه در موزه هنرهای معاصر اهواز به نمایش گذاشته شده است.

آثار به نایش درآمده در موزه هنرهای معاصر اهواز مشتمل بر512 اثر از کارتونیست‌های 89 کشور جهان است.

معرفی برگزیدگان دهمین دوسالانه 9 تیرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود. اما آیین گشایش نمایشگاه این دوسالانه در اهواز 4 تیرماه ساعت 19 در محل موزه هنرهای معاصر این شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 65/32