به گزارش هنرآنلاین؛ ابراهیم حقیقی گفت: به دلیل تجربه‌ای که در داوری در این گونه جشنواره‌ها دارم، می‌دانستم با حجم بالایی از آثار رو به رو خواهیم شد اما در نهایت به نسبت حجم بالای آثار ارسالی، آثار کمی به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع جشنواره موضوع سختی است، بیان کرد: در جشنواره‌هایی با محوریت محیط زیست و ترافیک به دلیل ملموس بودن، افراد ارتباط بهتری با موضوع برقرار می‌کنند و در طراحی کارها زودتر به نتیجه می‌رسند.

استاد برجسته گرافیک کشورمان درباره ملاک‌های ارزیابی آثار در نخستین جشنواره پرچم گفت: برای داوری ملاک و الگوی مشخصی وجود دارد؛ اول اینکه اثر با موضوع مرتبط باشد، ساختار منسجم و تعریف‌شده‌ای داشته باشد و به طور تقریبی از یک تعریف آکادمیک برخوردار باشد.

وی همچنین درباره چگونگی گزینش آثار برتر در جشنواره تصریح کرد: در ترکیب‌بندی اثر باید استفاده از فرم و نوشته، صفحه‌آرایی درست و به‌طور کلی ترکیب و ساختار منسجمی که در هنر تجسمی وجود دارد، دیده می‌شد و تنها متغیر ماجرا، نزدیک بودن به موضوع بود و این که اثر بتواند موضوع را به خوبی به مخاطب منتقل کند. در نهایت خلاقیت مهم‌ترین عامل ارزیابی بود؛ چراکه ممکن است حتی در ساختار اثر ضعف وجود داشته باشد اما نوآوری در همان اثر دیده شود.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه پنج و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

320/32