به گزارش هنرآنلاین، تراب محمدی در آیین افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز بیمه هنرمندان صنایع دستی از سال 89 گفت: تمامی هنرمندان صنایع دستی می توانند با مراجعه به این سازمان و طی مراحل بیمه از جمله تشخیص تسلط آنان به هنر اعلام شده بیمه شوند.

وی صنایع دستی را یکی از پتانسیل های عمده استغال زایی در استان دانست و گفت: تنوع هنر های دستی در استان این قابلیت را به وجود آورده است که بتواند سهم قابل توجهی را در اشتغال استان داشته باشد.

محمدی اعطای وام ، تسهیلات خود اشتغالی و ایجاد امکانات آموزش رایگان برخی از رشته های دارای بازار کار را ، از جمله اقدامات موثری دانست که منجر به افزایش اشتغال زایی در این صنایع شده است.

وی ورود به بازار های جهانی را حائز اهمیت دانست و گفت: تلاش می کنیم تا مجموعه تولید و توزیع را از یکدیگر تفکیک کنیم و در این راستا خواستار همکاری متخصصین حوزه بازاریابی و فروش در این عرصه هستیم.

محمدی بیان کرد: تا به امروز 14 اثر هنری استان مهر اصالت جهانی در یافت کرده اند که این موضوع به نوبه خود حرکت ماندگاری در کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به افزایش میزان ورود گردشگران خارجی به استان اظهار کرد: در حال حاضر40درصد اقتصاد بازار تبریز در دست گردشگران است که این مهم باید به درستی مدیریت شود.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بهبود زیرساختها و توسعه صنعت گردشگری موفق به جذب بیشترین گردشگر خارجی به کشور در سال گذشته شده بود که یک ارتقای قابل توجه در این زمینه نسبت به سالهای گذشته محسوب می شود.

وی از صدور چهار هزارو 500 میلیارد تومان مجوز سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: تا به امروز بیش از نیمی از سرمایه گذاری ها تحقق یافته است.

انتهای پیام/