به گزارش هنرآنلاین؛ داور بخش نقاشی کودک و نوجوان نخستین جشنواره پرچم گفت: هر جشنواره‌ای که در زمینه‌های فرهنگی برگزار شود بی شک در پیشبرد اهداف فرهنگی مفید و تاثیرگذار خواهد بود، به خصوص برای گروه سنی کودک و نوجوان. اما در زمینه نقاشی کودکان باید به نکات بیشتری نسبت به یک کار فرهنگی مختص بزرگسالان توجه شود.

مهناز واحدی افزود: در جشنواره پرچم، تا قبل از دیدن آثار، بعضی از بچه‌ها نمی‌دانستند چه‌طور باید به موضوعی مانند پرچم نگاه کنند و درباره آن اثر خلق کنند. در کارگاهی که برای بچه‌ها با موضوع پرچم برگزار شد دیدیم که بچه‌ها معمولا پرچم را در مساجد و اعیاد مذهبی می‌دیدند و این موضوع برای من جالب بود که بچه ها پرچم را یک نشانه مذهبی می‌دانند.

وی با بیان این‌که جشنواره می‌تواند تلنگر جالبی باشد برای بچه‌ها تا نمادها و نشانه‌های ملی کشورشان را بهتر و بیشتر بشناسند و مفهوم آنها را درک کنند، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌هایی مانند این جشنواره باعث می‌شود بچه‌ها به پرچم بیشتر توجه کنند و حس کنند پرچم یک نشانه فراموش شده نیست بلکه نماد ایران است.

واحدی با تاکید بر این‌که جشنواره واقعا توانسته تاثیرگذار باشد و بچه‌ها به موضوع پرچم علاقه نشان داده‌اند، گفت: در بیش از 12هزار اثر دریافت شده، نگاه خلاقانه قابل‌توجه و بسیار متفاوتی دیده شد. خیلی از بچه‌ها پرچم را در موقعیت‌های ورزشی و جنگی دیده بودند و در نهایت به خاطر بالا بودن سطح آثار بچه‌ها تعداد بیشتری را انتخاب کردیم.

وی درباره ملاک‌های داوری در نخستین جشنواره پرچم گفت: مهم‌ترین موردی که در بررسی آثار مورد توجه قرار گرفت این بود که رد پایی از بزرگترها در کار بچه‌ها دیده نشود؛ترکیب‌بندی، خلاقانه بودن ایده و اینکه چه تکنیکی را در نقاشی استفاده کردند برخی از نکاتی بود که در داوری مورد توجه قرار دادیم.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه پنج و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

320/32