به گزارش هنرآنلاین، شامگاه جمعه و طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و قائم مقام رئیس سازمان و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در پارک ملت سنندج افتتاح شد.

قائم مقام رئیس سازمان و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در حاشیه این مراسم گفت: این جشنواره با هدف ارتقاء فرهنگ اقوام ایران زمین و آشنایی اقوام با آداب و رسوم استان های دیگر کشور به عنوان یک فرهنگ و آیین رسمی برگزار می شود.

فرهاد میمنت آبادی افزود: در این جشنواره استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مازندران، ایلام، خوزستان، کردستان، فارس، همدان، خراسان رضوی و کرمانشاه صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را به نمایش گذاشته اند و استانهای خوزستان، آذربایجان، لرستان و کردستان به اجرای موسیقی زنده و رقص محلی خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: این جشنواره از تاریخ جمعه تا 14 تیرماه همه روزه از ساعت 18 تا 23 در پارک ملت سنندج آماده بازدید و پذیرایی از مهمانان و مسافران تابستانی و مردم خوب و مهمان نواز استان کردستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در پایان گفت: انتظار می رود که برگزاری این جشنواره ها فرصت های بیشتری را در راستای آشنایی هر چه بهتر مردم کشور با فرهنگ های مختلف را فراهم کرده و زمینه وحدت و همدلی بیشتر در کشور شود.

انتهای پیام/