به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، بازار تئاتر کودک و در 7 بخش کاملاً مجزا و مستقل که علاوه بر سمینار علمی شامل نشست‌های تخصصی، بخش دستاوردهای نو، بخش رادیو نمایش، بخش نمایش صحنه‌ای، بخش نمایش فضای باز و... است برگزار می‌شود که در بخش نشست‌های تخصصی بیش از 12 نشست منعقد خواهد شد.

همچنین در بخش دستاوردهای نوی بازار 10 غرفه به عرضه و معرفی آخرین دستاوردهای حوزه تئاتر کودک و نوجوان خواهند پرداخت و در بخش رادیو نمایش 3 اثر نمایشی، دربخش نمایش‌های صحنه‌ای 7 اثر و در بخش نمایش‌های فضای باز 6 اثر مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان اجرا خواهند شد.

در حاشیه بازار رونمایی از تمبر یادمان بازار برگزار می‌شود و 8 بازیچه عروسک که در اصل بازسازی شده عروسک‌های کهن ایرانی هستند در این بازار معرفی خواهند شد.

دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این بازار می‌توان به انتشار 5 کتاب تخصصی تئاتر کودک و نوجوان و عرضه محصولات متعدد مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد که از آن جمله عرضه عروسک‌های ابتکاری است که هنرمندان داخلی آنها را تولید کرده و همچنین عروسک‌های الهامی که هنرمندان داخلی آنها را براساس شخصیت‌های داستان های کهن ایرانی باز تولید کرده‌اند.

همچنین مجموعه مقالات سمینار تخصصی تئاتر کودک و نوجوان که سال گذشته برگزار شد در قالب مجلدی در این بازار رونمایی خواهد شد و در ضمن از نخستین نشریه تخصصی حوزه تئاتر کودک و نوجوان با نام "تجیر" به مدیرمسئولی صدیق حسن‌زاده نیز رونمایی خواهد شد.

نخستین بازار بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید امرایی و ریاست صدیقه حسن‌زاده از امروز شنبه 8 تیر تا چهارشنبه 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب دایر خواهد شد و علاقه‌مندان همه روزه از ساعت 9 تا 20 می‌توانند از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/52/53