رویا نونهالی بازیگر شناخته شده عرصه سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین اظهار کرد: "مثل آب برای شکلات" نام اولین کتاب "لورا اسکوئیول" است که زندگی دختری مکزیکی به نام "تیتا" را روایت می کند و من یکی از بازیگران این نمایش هستم.

وی ادامه داد: قرار است نمایش "مثل آب برای شکلات" را از اواخر تیر ماه تا واخر مرداد ماه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرا کنیم.

نونهالی که با این نمایش در سی و یکمین جشنواره تئاترفجر نیز حضور داشت تصریح کرد: این اجرا نسبت به اجرا در جشنواره تئاتر فجر یک سری تغییرات جزئی را شامل می‌شود. باید اضافه کنم که بازیگران این نمایش به غیر از من و محمد سایبانی برای نخستین بار است که به صحنه تئاتر می‌آیند و شاگردان دوره تئاتری است که در کارگاه تئاتر تی تووک برگزار کردم.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در پایان از کارگردانی نمایشی با عنوان "اسطوره می‌شوم" خبر داد و گفت: قصد دارم نمایشی را با عنوان "اسطوره می‌‍شوم" را به صحنه بیاورم. نمایشنامه "اسطوره می‌شوم" نوشته مهگل مهران است و خودم هم یکی از بازیگران نمایش خواهم بود.

نگاهی به "مثل آب برای شکلات" اثر لورا اسکوئیول ماجرای زندگی زنی که مادر سنت گرای او است باعث جدایی از عشق واقعی اش شده و همین تضاد و درگیری ها موجب خلق رمان مثل آب برای شکلات است.

در رمان اسکوئیول پیروی کردن از سنت ها توسط مادر خانواده نه تنها موجب سیه روزی خانواده بلکه موجب تولد انسان هایی دوباره با همان سنت های منسوخ شده اما با عملکردی ویران گر است.

"تیتا"دختر خانواده قربانی جامعه ای سنتی می شود که به دلیل کوچکترین عضو خانواده بودن، نه تنها حق عاشق شدن نداشته بلکه حق تشکیل خانواده نیز از وی سلب می گردد.

در این داستان مادر سنت گرای "تیتا" بر ویرانه های کاخ عشق کوچکترین دختر خود ، کاخ دیگری برای بزرگترین دختر خانواده بنا می گذارد و این کاخ آنچنان متزلزل است که حتی برای"روسورا" دختر بزرگ خانواده نیز نمی تواند، مامنی باشد. و نه تنها عشق میان "پدرو" و "تیتا" از بین نمی رود بلکه تا آخرین روزهای زندگی آنها ادامه پیدا می کند.

لورا اسکوئیول در رمان مثل آب برای شکلات جامعه زن سالاری را معرفی کرده است که با سنت های خود دست و پنجه نرم کرده و موجب محدودیت دختران خویش اند. جدال میان شخصیت ها درگیری میان زنان داستان است. زنانی که- ماما النا- روزی دختربچه ها و یا دختران جوانی بوده اند که در پشت درهای بسته سنت ها محکوم به پذیرفتن و اطاعت شده اند و دختران آنها نیز می بایست بار این سنت ها را بر دوش بکشند.

انتهای پیام/52/53