به گزارش هنرآنلاین، سید سعید سرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: تولید آثار هنری قرآنی و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن در خلق آثار هنری از جمله افتخارات هنرمندان محسوب می‌شود و هنرمندان با بهره‌گیری از قرآن به عنوان معجزه الهی در خلق آثار هنری به زیبایی در راستای توسعه و گسترش آموزه‌های این کتاب الهی گام برداشته‌اند.

سرابی تصریح کرد: انتظار می‌رود هنرمندان با استفاده از فرهنگ و هنر اصیل و ابزارهای موجود، پیام متعالی قرآنی را هر چه بیشتر در سطح جامعه معرفی کنند.

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه تسنیم می‌کوشد تا مضامین کلام وحی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ظرافت‌های هنر متجلی کند که امیدواریم این مهم محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان برای پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن کریم و استفاده از ظرفیت هنر برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی و ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقا سطح کیفی و کمی هنر فیلمسازی با محوریت قرآن و عترت از اهداف جشنواره تسنیم آیات قرآنی است.

سرابی با تاکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره عنوان کرد: جشنواره ملی تسنیم به خاطر رویکردهای قرآنی‌ که دارد جشنواره‌ای حائز اهمیت است و چون در بخش‌های مختلفی مثل فیلم کوتاه، فیلم نامه و عکس برگزار می‌شود، می‌تواند در نهادینه کردن و ایجاد فرهنگ‌سازی قرآنی بین جوان‌های علاقه‌مند به فیلم‌سازی موثر و تعیین کننده باشد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه و انیمیشن با مضامین قرآنی در قالب یک جشنواره تحت عنوان جشنواره ملی فیلم کوتاه و انیمیشن قرآنی آیات تسنیم فعالیت خود را از دی‌ ماه آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: این جشنواره با مشارکت سازمان سینمایی کشور و انجمن سینمایی جوان برگزار می‌شود که اختتامیه آن مرداد ماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مدی کل ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه تسنیم از جمله جشنواره‌های بین‌المللی قرآنی آیات، با همکاری انجمن سینمای جوانان کشور، اداره کل ارشاد خراسان‌رضوی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

سرابی یادآور شد: آیین اختتامیه این جشنواره 24 مرداد ماه در سینما هویزه مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/