به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، تاکنون در روال برگزاری دوره های مختلف این جشنواره از قبل هیچ گونه فراخوانی عرضه نشده و شرکت کنندگان توسط اداره ارشادات استان ها معرفی شده اند. به صورتی که هر استان طی جشنواره ای جداگانه که به صورت کارگاهی اجرا شده بود، رقابتی بین هنرمندان خود ایجاد کرده اند و از بین برگزیدگان این جشنواره ها، در هر رشته هنری یک نفر از هر استان به جشنواره معرفی و در این جشنواره شرکت داده شدند. به این ترتیب این جشنواره را باید جشنواره برگزیدگان نام داد.

جشنواره‌ تجسمی جوانان بعد از 14 دوره برگزاری آن که به صورت متوالی برگزار می شود، از دوره 15 به بعد بین‌الملی شده و در حال حاضر 5 دوره است که در شهر گرگان برگزار می‌شود.

هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره در رده سنی 16 تا 25 سال اقرار دارند که در 8 رشته طراحی، نقاشی، نگارگری، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، تصویر سازی، پوستر، خوشنویسی و حجم آثار خود را به جشنواره ارائه می دهند.

یکی از مزایای این جشنواره زنده بودن و پویایی آن است که هنرمندان آثار هنری خود را ارسال نمی کنند بلکه در زمان برگزاری جشنواره آثار خود را خلق می کنند. هر استان با 9 هنرمند در این جشنواره شرکت دارد. استان میزبان 12 هنرمند و کلان شهر ها مانند تهران و خراسان هم 13 هنرمند را به این جشنواره معرفی می کنند.

با توجه به رده سنی شرکت کنندگان در این جشنواره که 16 تا 25 سال است، هدف از این جشنواره کشف استعداد‌هایی است که هنوز شکوفا نشده‌اند و باید استعداد‌های آن ها به بار نشیند.

روند برگزاری جشنواره نیز طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که جشنواره هر سال نسبت به سال پیشین خود، رشد صعودی دارد و از نظر تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی و کیفیت آثار ارائه شده به جشنواره، رشد خوبی داشته است.

انتهای پیام/