به گزارش خبرگزاری هنر ایران، اعلام جزییات طرح ویژه‌ی اکران ماه رمضان در سینماها، برگزاری نشست فیلم"شهرموشها"، اعلام میزان مستمری هنرمندان پیشکسوت، خواسته های احمد نجفی از رییس‌جمهور، تجربه "احساس آبی مرگ"، شروع مجدد بازسازی تئاترشهر، برپایی نمایشگاه عکس"بازتاب"، با آثاری از 12 عکاس زن، نمایشنامه‌خوانی "مَلی" به نفع بانوان بی‌سرپرست، انتشار آلبوم موسیقی شاعر آینه ها با اشعار بیدل دهلوی و اشعار میلاد عرفان‌پور در وصف شهدای مصر و دانشمند شهید شحاته از جمله مهمترین عناوین خبری منتشر شده در سرویس‎های فرهنگی و هنری خبرگزاری‌‌‌های داخلی در 5 تیر ماه است، که به مرور گزیده‎ای از این اخبار می‌پردازیم.

داریوش مهرجویی: مثل نجار و مبل‌ساز شده‌ام اما ... داریوش مهرجویی مطرح کرد: من مثل نجار و مبل سازی شده‌ام که هرچه بخواهند برایشان می‌سازم ولی با ذوق ، سلیقه و نگاه خاص خودم.

اعلام جزییات طرح ویژه‌ی اکران ماه رمضان در سینماها رئیس انجمن سینماداران ایران درباره طرح ویژه اکران ماه رمضان گفت: در صورت قطعی شدن مذاکرات، این طرح با نمایش فیلم‌هایی که در نوبت اکران هستند، اجرا می‌شود. ماه رمضان نزدیک است،طرح ویژه‌ی اکران سینماها را دریابیم! در دو، سه ساله اخیر اجرای طرح"اذان تا اذان" یا همان"طرح رمضان" در سینماهای کشور با حواشی مختلفی روبرو بوده است، یک‌سال وزارت ارشاد برای اجرایش شک دارد، سال دیگر حوزه هنری با اجرای آن مخالفت می‌کند و یک‌سال هم صدور مجوز سانس‌های ویژه توسط اداره اماکن نیروی انتظامی با اما و اگر روبرو شد. "سپنج رنج و شکنج" محمود استاد محمد به صحنه می‌رود نمایش"سپنج رنج و شکنج" نوشته محمود استاد محمد و کار احسان حاجی‌پور مرداد ماه امسال در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود. برگزاری نشست فیلم"شهرموشها" با اعلام موجودیت خبرگزاری"موشنا" منیژه حکمت گفت: برنامه‌ی ویژه‌ای برای نشست خبری فیلم"شهر موش‌ها 2" که روز یکشنبه 9 تیر ماه برگزار می‌شود، تدارک دیده‌ایم. وزیر ارشاد میزان مستمری هنرمندان پیشکسوت را اعلام کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از قطعی شدن افزایش میزان مستمری هنرمندان پیشکسوت در قالب طرح مستمری و تکریم این قشر خبر داد. احمد نجفی از رییس‌جمهور منتخب چه می‌خواهد؟ عضو شورای عالی سینما گفت: چند مورد از تصمیمات شورای عالی سینما اجرا شد که امید دارم آن‌ها را مورد حمایت قرار دهند و مواردی هم که اجرا نشده است را اجرا کنند. گله‌ اطیابی برای اکران نکردن یک فیلم ضدصهیونیستی در ایران مسعود اطیابی نسبت به بی‌توجهی برای اکران فیلم ضد صهیونیستی"ریسمانی نزدیک‌تر از رگ" در ایران اعتراض کرد. برداشتی از قصه‌ی"فریدون وضحاک" تئاتر می‌شود نمایش"ماه افسانه‌ای" برداشتی از قصه‌ی"فریدون وضحاک" به کارگردانی حامد زحمت‌کش اجرا می‌شود. دو پروژه فیلم بین‌المللی"پیمان معادی" اعلام شد "پیمان معادی"، بازیگر فیلم برنده اسکار"جدایی نادر از سیمین" در دو پروژه فیلم بین‌المللی حضور خواهد یافت. بازسازی تئاترشهر دوباره آغاز شد بازسازی تئاترشهر تقریبا جزو اتفاقات فراموش شده تئاتر شده بود و در شرایطی که دیگر کمتر کسی کسی انتظارش را داشت، ناگهان خبری مبتنی بر از سرگیری عملیات بازسازی تئاترشهر منتشر شد.

اجازه نمی‌دهم جشنواره‌ی تئاتر"امید" متوقف شود پیام دهکردی با اینکه برای برگزاری جشنواره‌ی تئاتر"امید" دچار تنگناهای مالی است‌، تاکید کرد: حتی اگر بمیرم امکان ندارد اجازه بدهم این جشنواره دچار وقفه شود. "صیادان" اکبر رادی روخوانی می‌شود "صیادان" اکبر رادی در خانه هنرمندان ایران، نمایش‌نامه‌خوانی می‌شود. "احساس آبی مرگ" را تجربه کنیم امین میری که نمایش مستند"احساس آبی‌ مرگ" را در فرهنگسرای"ارسباران" روی صحنه برده است، گفت:"احساس آبی مرگ" نمایش مستندی براساس داستان‌های واقعی است که دغدغه‌ای اجتماعی را مطرح می‌کنند. اجرای نمایش"مرغ باران" تمدید شد اجرای نمایش"مرغ باران" نوشته و کار پری صابری تا روز 19 تیرماه تمدید شد. هفته بزرگداشت"اینگمار برگمن" در زادگاهش آغاز شد دهمین مراسم سالانه بزرگداشت"اینگمار برگمن"، کارگردان افسانه‌ای سینمای جهان در زادگاهش جزایر "فارو" آغاز شد.

آلبوم‌هایی که این روزها بیشتر می‌فروشند شاید خیلی از شما برای روزهای گرم تابستانی‌تان به دنبال یک مکمل موسیقایی مناسب می‌گردید تا زیبایی اوقاتتان را دوچندان کند.

اولین"جشن سالانه موسیقی ما"برای 9 تیرماه مجوز گرفت اولین"جشن سالانه موسیقی ما" 9 تیرماه با حضور اهالی موسیقی در تالار وحدت برگزار می‌شود. ماریو تقدسی و رشید وطن‌دوست در یک کنسرت بینافرهنگی می‌خوانند ماریو تقدسی(خواننده بین‌المللی پاپ، کلاسیک) در کنسرت بینافرهنگی هانیبال یوسف می‌خواند. خالق سبک معرق منور: برای نخستین بار قابلیت چوب را به شیشه نزدیک کردم حسن منصوری، هنرمند جوان اصفهانی و خالق سبک معرق منور به عنوان هنرمند برجسته کشوری معرفی و تقدیر شد. اجرای آثار آهنگساز ایرانی در شب موسیقی مینیمال فرانسه شب موسیقی مینیمال فرانسه 6 و 7 تیرماه در کشور فرانسه برگزار می‌شود که طی آن 17 قطعه از احسان صبوحی آهنگساز جوان ایرانی در کنار آثار آهنگسازان معاصر دنیا به اجرا در می‌آید. نمایشگاه عکس"بازتاب"، با آثاری از 12 عکاس زن برپا می‌شود نمایشگاه عکس گروهی"بازتاب"، روز جمعه هفتم تیرماه در گالری"ایده" افتتاح می‌شود. چهارمضراب‌های ویلن همایون خرم شنیده می‌شود آلبوم"چهار مضراب‌های ویلن"، اثر زنده‌یاد همایون خرم به بازار موسیقی رسید.

شورای صنفی نمایش موافق اجرای طرح اکران افطار تا سحر است اجرای طرح اکران فیلم‌ها بصورت ویژه در ماه رمضان نیاز به بررسی در شورای صنفی نمایش دارد. باید دید چه فیلم‌هایی در این طرح امکان اکران دارند و آیا ارشاد با اجرای طرح موافق است؟

وزارت ارشاد ماهانه 150 هزار تومان به هنرمندان پیشکسوت مستمری می‌دهد هنرمندانی که بالای 60 سال سن دارند و همچنین نشان درجه یک هنری دارند، ماهانه 150 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

"مَلی" به نفع بانوان بی‌سرپرست نمایشنامه‌خوانی می‌شود این نمایش‌نامه خوانی به مدت یک ساعت در تاریخ 8 تیر 1392 از ساعت 20 تا 21 در محل فرهنگسرای ارسباران با حضور هنرمندان تئاتر و سینما، برگزار می‌شود

نباید احساس کنیم فوتبال برای مسئولان از فرهنگ مهم‌تر است یکی از مشکلات اساسی در حوزه فرهنگ وجود چارچوب‌های نامشخص است، اگر موارد به صورت یک قانون مدون ثبت شود تا ما بدانیم با چه دیدگاهی در ارتباط با مسائل فرهنگی مواجه هستیم؛ اتفاق مثبتی خواهد بود.

هیئت‌مدیره قبلی برای بازگشت باید دوباره انتخاب شوند/ تغییر دولت تاثیری در روند بازگشایی خانه سینما ندارد معاون امور فعالیت‌های سازمان سینمایی و مسئول هیئت بازگشایی خانه سینما گفت: ما با افراد مشکلی نداریم و هیئت مدیره قبلی خانه سینما می‌توانند به صورت قانونی دوباره از سوی صنوف انتخاب شوند.

موفقیت پیش بینی نشده"این پایان کار است" موفقیت بالای کمدی فانتزی"این پایان کار است" در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی، باعث حیرت اهل فن و تحلیل‌گران اقتصادی سینما شده است.

سجاده‌چی : خانه سینما اصناف قانونی را قبول ندارند/ صنف موازی اجازه فعالیت در کنار صنف قانونی ندارد سجاده‌چی گفت:براساس قوانین کشور صنف جدید و موازی نمی‌تواند ایجاد شود و فعالیت قانونی داشته باشد،دوستان فکر می‌کنند شاید بتوانند همان خانه سینما با همان شکل و شرایط که بود را مجددا در دوران‌جدید قوه مجریه بازگشایی کنند.

پایانی بر یک موفقیت 16 ساله استقبال پایین تماشاگران سینما از اکشن علمی تخیلی"پس از زمین" فیلم جدید ویل اسمیت، باعث ارائه این تحلیل شده که دوران موفقیت این بازیگر هم به سر آمده است.

تشکیل کمیته انتخاب فیلم برای حضور در آکادمی اسکار حسن نجاریان گفت: تا زمانی که مسئولیت انتخاب فیلم ایرانی برعهده فارابی باشد این کار انجام خواهد شد و کمیته انتخاب فیلم‌ها تشکیل می‌شود و برای برگزاری جلسات برنامه‌ریزی خواهد شد.

فرار لیام همسورث ار"کات بنک" لیام همسورث بازیگر استرالیایی تبار سینما یکی از نقش‌های اصلی درام جنایت‌کارانه و مستقل"کات بنک" را بازی می‌کند. این فیلم حال و هوایی دلهره‌آور دارد.

هفت فیلم کوتاه از پنج کشور جهان در پاتوق فرهنگی فیلم کوتاه در برنامه این هفته پاتوق فرهنگی فیلم کوتاه شاهد نمایش هفت فیلم کوتاه از پنج کشور و ایران خواهیم بود.

"سلمان خان" به‌جرم آدمکشی ۱۰ سال زندانی می‌شود "سلمان خان"، بازیگر بالیوودی،به زودی به اتهام آدمکشی در دادگاه حاضر می‌شود و در صورت مجرم شناخته شدن به ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

با تأمین بودجه،"قیم" به جشنواره کودک و نوجوان می‌رسد فیلم سینمایی"قیم" به کارگردانی عطا سلمانیان با موضوع کودک و نوجوان با تأمین بودجه تولید و به جشنواره کودک و نوجوان می‌رسد.

گریزانی مخاطب از فیلم فارسی و سینمای شبه‌روشنفکری پیام اکران نوروز و بهار 92 در اکران نوروزی، فیلم"قاعده تصادف" با خصوصیات سینمای شبه روشنفکری با فروش 270 میلیون تومان و فیلم"رژیم طلایی" با دارا بودن عناصر فیلمفارسی با فروش حدود 500 میلیون تومان در یک ماه، نشان داد مخاطب از این سینما گریزان است.

"مستندنمایی" راهی برای پذیرش گفتمان‌های میانه‌رو کتاب"مستندنمایی" فرصتی به مخاطب می‌دهد تا در پذیرش گفتمان‌های واقع و میانه‌رو تأمل کند و به سوی آگاهی نقادانه‌ای حرکت کند.

هیئت‌مدیره قبلی برای بازگشت باید دوباره انتخاب شوند/ تغییر دولت تاثیری در روند بازگشایی خانه سینما ندارد معاون امور فعالیت‌های سازمان سینمایی و مسئول هیئت بازگشایی خانه سینما گفت: ما با افراد مشکلی نداریم و هیئت مدیره قبلی خانه سینما می‌توانند به صورت قانونی دوباره از سوی صنوف انتخاب شوند.

براری: تلاش می‌کنیم"دوازده ‌صندلی" در فصل تابستان اکران شود تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی"دوازده صندلی" از تلاش برای اکران فیلم در فصل تابستان خبر داد.

نریمانی: انشاءالله آوینیون خوش بگذرد "کوروش نریمانی" با بیان اینکه نظر هنرمندان هیچ‌گاه برای مدیران مهم نبوده است، گفت: ما نمی‌توانیم به آنها بگوییم به این سفر نروید زیرا بودجه و اختیار تام در دست خودشان است، این تصمیماتی است که مرکز هنرهای نمایشی و مدیر آن می‌گیرد.

سنایی: هنرمندان محتاج نان شب هستند؛ مدیران به آوینیون می‌روند کارگردان نمایش"پیامبر" گفت: مدیران تئاتر عازم جشنواره‌ای هستند که هیچ‌گونه دستاوردی نخواهد داشت و هیچ نمایشی به ایران نخواهد آمد.

تعمیرات تکمیلی تئاتر شهر دوباره آغاز شد عملیات تکمیلی تعمیر و تجهیز مجموعه تئاتر شهر مجددا از تاریخ چهارشنبه 5 تیرماه آغاز می‌شود.

"پروانه‌های غمگین در یک صبح دل انگیز بهاری" دوباره پرواز می‌کنند سوگل قلاتیان نمایش"پروانه‌های غمگین در یک صبح دل انگیز بهاری" نوشته سجاد افشاریان را از هفتم تیرماه در محوطه مجموعه تالار وحدت اجرا می‌شود.

افسانه زمانی روایتی جدید از"آرش" را به صحنه می‌برد افسانه زمانی از اجرای نمایش"مردی که جانش را به کوهستان داد" که روایتی نو از داستان"آرش" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، خبر داد.

بحران‌ها و روابط اجتماعی امروز در"به آخرین کلمات این قصه گوش کن" نمایشنامه"به آخرین کلمات این قصه گوش کن و یک نمایشنامه دیگر" با پرداختن به بحران‌ها و روابط اجتماعی امروز ایران به قلم کامران شهلایی منتشر شد.

ارکستر بادی"آرس نوا" با نوای خراسانی می‌نوازد سرپرست ارکستر بادی"آرس نوا" از اجرای قطعه خراسانی در کنسرت تیرماه خود خبر داد و گفت: خوانند‌گان قطعه‌های اسپانیایی و انگلیسی این ارکستر مشخص شدند.

سرود"دولت عشق" رونمایی می‌شود در آستانه سالگرد حادثه هفتم تیر و در آیین گرامیداشت شهدای این روز"سرود دولت عشق" به همت خانه سرود انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

پیکر"احمد ابراهیمی" فردا تشییع می‌شود پیکر"احمد ابراهیمی" استاد آواز ایرانی فردا 6 تیرماه از مقابل تالار وحدت تهران تشییع می‌شود.

ارکستر بادی"آرس نوا" با نوای خراسانی می‌نوازد سرپرست ارکستر بادی"آرس نوا" از اجرای قطعه خراسانی در کنسرت تیرماه خود خبر داد و گفت: خوانند‌گان قطعه‌های اسپانیایی و انگلیسی این ارکستر مشخص شدند.

کنسرت"کر شهر تهران" در تالار رودکی اجرا می‌شود کنسرت گروه کر شهر تهران به رهبری مهدی قاسمی و همراهی ارکستر زهی، پنجم و ششم تیرماه جاری در تالار رودکی تهران اجرا می‌شود.

رضا صادقی و سیدمیثم حجار برای دفاع مقدس می‌خوانند آلبوم موسیقی"جرعه باران" حاوی 9 قطعه تصنیف با صدای"رضا صادقی" و"سیدمیثم حجار" به همت معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال تولید است.

روزهای پایانی حضور زنان شاه در کاخ ملت تصویربرداری مجموعه تلویزیونی"معمای شاه" به کارگردانی"محمدرضا ورزی" روزهای پایانی خود را در کاخ ملت می‌گذراند.

بنگاه‌های غیرمجاز شرط‌بندی موضوع این هفته"شوک" مجری برنامه تلویزیونی"شوک" گفت: برنامه این هفته با موضوع بررسی عملکرد بنگاه‌های غیرمجاز شرط‌بندی مسابقات ورزشی پخش می‌شود.

بررسی عملکرد وزارت اطلاعات در برنامه امشب"سراج" تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی"سراج" از بررسی عملکرد وزارت اطلاعات از بدو تأسیس تا کنون در این برنامه خبر داد.

در خانه ای که با تنگ نظری گشوده نشد موضوع فعالیت دوباره خانه سینما که طی ماههای اخیر همواره در متن اخبار سینمایی جای داشت، با انتشار متن نامه تاکید رییس جمهوری مبنی بر بازگشایی آن وارد فاز جدیدی شد.

ابوالفضل جلیلی:بودجه تولید فیلم صرف آثار سفارشی می شود کارگردان فیلم ابجد مشکل اصلی تولید فیلم را صرف بودجه برای ساخت آثار سفارشی و کم محتوا دانست.

آلبوم موسیقی شاعر آینه ها با اشعار بیدل دهلوی منتشر شد آلبوم شاعر آینه ها با اشعار بیدل دهلوی ، آهنگسازی محمدرضا فیاض و با صدای علیرضا ابلقی منتشر شد.

آلبوم موسیقی شاعر آینه ها با اشعار بیدل دهلوی منتشر شد آلبوم شاعر آینه ها با اشعار بیدل دهلوی ، آهنگسازی محمدرضا فیاض و با صدای علیرضا ابلقی منتشر شد.

دو هفته داغ موسیقی در صحنه در حالی که کمتر از دو هفته به پایان ماه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان مانده است، در این مدت تنها در تهران بیش از ۱۵ برنامه موسیقایی به صحنه خواهد رفت که شاید مهمترین آن اجرای آیینه های همایون شجریان و در اجراهای شهرستان ها نیز تور کنسرت علیرضا قربانی است.

شور و نوا در اجرای سمر گروه موسیقی اصیل سمر، با اجراهایی در دستگاه نوا و آواز دشتی دستگاه شور، فردا - پنجشنبه- در تالار وحدت به صحنه می رود.

عکس یادگاری با مشاهیر ایرانی نمایشگاه تندیس های سیلیکونی با عنوان"مشاهیر ایران" اثر"علیرضا خاقانی" به مدت ۸ روز در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

"فصل بلوغ" تابستان کلید می‌خورد/ روایت زندگی دو جوان مکانیک رهبر قنبری زمان ساخت فیلم سینمایی "فصل بلوغ" را تابستان دانست و تاکید کرد که موضوع این فیلم درباره دو جوان شهرستانی در تهران است.

میرباقری "شش گوش" را کلید زد/ گردهمایی بازیگران طنز تصویربرداری مجموعه "شش گوش" به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی مهران برومند و سید محمد امامی آغاز شد.

"گذشته" در حال اکران سانسور نشده است/ رونمایی از پوستر جدید پخش‌کننده فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی تاکید کرد این فیلم در حال اکران دچار هیچ ممیزی نشده است.

"عقاب صحرا" و "چتر سبز" پروانه نمایش گرفتند فیلم سینمایی "عقاب صحرا" ساخته مهرداد خوشبخت و "چتر سبز" کاری از ناصر رفاهی پروانه نمایش گرفت.

"مدرک گرایی" در مرحله تصویربرداری/ بحران دانشگاه رفتن مستند شد کارگردان مستند"مدرک گرایی" از تصویربرداری این فیلم با موضوع بحران مدرک‌گرایی بین جوانان ایرانی خبر داد و اعلام کرد تدوین این اثر تا اواسط مرداد آغاز می‌شود.

امید به پررونق شدن سینما در دولت روحانی/"آب نبات قرمز" در آستانه پیش‌تولید محسن دامادی امیدوار است که با روی کار آمدن دولت حسن روحانی رونق به سینمای ایران بازگردد.

سوییسی‌ها در ساخت "مادر" ایرانی مشارکت می‌کنند محمود غفاری کارگردان فیلم سینمایی "این یک رویا است" از پایان نگارش فیلمنامه‌ای با نام موقت "مادر" و سرمایه‌گذاری سوییسی‌ها برای تولید آن خبر داد.

چرا باید یک ماه مانده به اجرا برنامه را عوض کنند/ مسئولان تئاترشهر زیر قولشان زدند جلال تهرانی که قرار بود مرداد و شهریورماه سال جاری نمایش "سیندرلا" را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد با تغییر برنامه این سالن مواجه شده و این در حالی است که به گفته او مدیریت این مجموعه از زمستان سال گذشته نوبت اجرا در تاریخ مدنظر را به نمایش "سیندرلا" اختصاص داده بود.

"پروانه‌های غمگین در یک صبح دل‌انگیز بهاری" دوباره پرواز می‌کنند نمایش "پروانه‌های غمگین در یک صبح دل‌انگیز بهاری" به کارگردانی سوگل قلاتیان که پیش از این در کافه تریای تئاتر شهر اجرا شده بود از هفتم تیرماه در محوطه مجموعه تالار وحدت دوباره اجرا خواهد شد.

بازیگران "مرز" را تمرین می‌کنند/ انتظار اعتدال از دولت تدبیر و امید سیروس همتی نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه این روزها با گروهش مشغول تمرین نمایش "مرز" است انتظاراتش را از دولت تدبیر و امید بیان کرد.

"کازابلانکا " به بازار موسیقی آمد/ یک کوه از روی دوشم برداشته شد رضا رویگری از توزیع و انتشار سراسری آلبوم موسیقایی "کازا بلانکا "که وی خوانندگی آن را برعهده داشته است از سه‌شنبه چهارم تیر ماه خبر داد.

مجوز اجرای صحنه‌ای 5 گروه موسیقی در تهران صادر شد واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرای صحنه‌ای 5 گروه موسیقی در تهران را صادر کرد.

در موزه امام علی (ع) ابراهیم حقیقی کارگاه رقابتی برگزار می‌کند ابراهیم حقیقی در موزه امام علی (ع)‌ برای ماه مبارک رمضان کارگاهی رقابتی برای علاقه‌مندان به طراحی برگزار خواهد کرد.

شیراز برای میزبانی جشنواره تجسمی رضوی آماده می‌شود مدیرکل اداره کل ارشاد استان فارس از آماده شدن شهر شیراز برای میزبانی بخش تجسمی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) خبر داد.

تجلیل از شهیدی و پورناظری زمان جدید برگزاری جشن سالانه "موسیقی ما" اعلام شد اولین جشن سالانه "موسیقی ما" ویژه تقدیر از برترین‌های موسیقی ایران در سال 1391، یکشنبه 9 تیر در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

ترنم هوای عاشقی در تالار وحدت به یاد احمد ابراهیمی گروه موسیقی "آوای مهربانی" به سرپرستی سهیلا پورگرامی و آهنگسازی پدرام درخشانی سه‌شنبه 4 تیرماه برای دومین بار در طول این هفته میزبان علاقه مندان موسیقی با برگزاری کنسرت تلفیقی خود بود.

آمریکا فروش تابلوی پیکاسو را ممنوع کرد آمریکا فروش یکی از تابلوهای پابلو پیکاسو نقاش بزرگ سبک کوبیسم را ممنوع کرد.

رونمایی از سرود "دولت عشق" ویژه هفتم تیر خانه سرود انقلاب اسلامی در آستانه سالگرد حادثه هفتم تیر سرود "دولت عشق" را رونمایی می‌کند.

"شناسایی" جمعه روی انتن شبکه یک گروه هنر: فیلم تلویزیونی"شناسایی" به کارگردانی ابراهیم کیهانی جمعه 7 تیرماه از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

نمایش 40 پوستر و 8 نقاشی‌خط در دومین نمایشگاه"اسماء حجت" در دومین نمایشگاه"اسماء حجت" که از امروز چهارشنبه 5 تیر در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود 40 پوستر و 8 نقاشی خط در معرض دید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

فرصت مناسب برای اجرای نمایش"وعده موعود" را از دست دادیم نمایش"وعده موعود" به کارگردانی کوروش زارعی و با موضوع حضرت مهدی(عج) که برای اجرا به مناسبت نیمه‌شعبان تولید شده بود به دلیل متراکم بودن برنامه‌های تالار وحدت از اجرا بازماند.

رواج فیلم‌های خرافی به اسم سینمای دینی/ وزیر ارشاد آینده برای خرد جمعی اهمیت قائل شود سینمای دینی در دوره مدیریت فعلی به قهقرا رفته است، دلیل این ادعا نیز این است که در این دوره یک سینمای خرافی و کاملا بی‌مایه به اسم سینمای دینی رشد کرد و سبب لطمات جبران‌ناپذیری به این حوزه شد.

اجرای ویژه هنرمندان نمایش"باغ شازده" نمایش"باغ شازده" به نویسندگی سیدعلی موسویان و کارگردانی محمد زوار بی‌ریا، فردا پنجشنبه 6 تیر ویژه هنرمندان در تالار سنگلج روی صحنه خواهد رفت.

تئاتری‌ها امیدوار به تغییر میزبانی جشنواره"تئاتر رضوی" هستند ساختار مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عیناً به استان سمنان منتقل شده و با این انتقال، تئاتری‌ها همچنان امیدوار هستند که"تئاتر رضوی" با تغییر میزبانی، زین پس در سمنان برگزار شود.

شایسته‌سالاری؛ شاه‌کلید دولت آینده برای رونق تئاتر دینی تئاتر دینی به نسبت سایر عرصه‌های تئاتر در سالیان اخیر وضعیت نسبی بهتری داشته و از طرفی باید تأکید کرد که شایسته‌سالاری به عنوان یک اصل مهم، شاه‌کلید دولت منتخب در عرصه فرهنگ و هنر و به ویژه تئاتر و از همه مهم‌تر اعتلای تئاتر دینی خواهد بود.

جشنواره قرآنی"تسنیم" به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد مدیرکل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: جشنواره فیلم‌های قرآنی"تسنیم" با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران دوسالانه برگزار می‌شود.

مقصد بهشتی ستیزان، امام ستیزی بود خبرگزاری شبستان: دکتر حسینی گفت: اگر می‌دیدیم بهشتی‌ستیزی وجود دارد علت‌اش امام‌ستیزی بود اما چون نمی‌توانستند به امام حمله کنند به یار ایشان یعنی شهید بهشتی حمله می کردند.

بازگشایی خانه سینما به توافقات بستگی دارد حسینی گفت: مساله بازگشایی خانه سینما توسط سازمان سینمایی دنبال می‌شود و این امر بستگی به توافقاتی دارد که در جلسات مربوطه صورت می‌گیرد.

آن یکشنبه‌های به‌یادماندنی با شهید بهشتی معاون سابق تبلیغات حزب جمهوری اسلامی گفت: شهید بهشتی لحظاتی قبل از شهادت در حالی که سخنرانی می‌کرد، گفت: من بوی بهشت را استشمام می‌کنم، آیا شما نیز این بو را حس می‌کنید؟ نقدی بر یادداشت تند یک رسانه‌؛

کاسه داغ‌تر از آش به نظر می‌رسد خبرگزاری که منتسب به ترویج اخلاق و رفتار قرآنی است، حدیث"من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق" را فراموش کرده است و درگیر رفتارها و چارچوب سیاسی شده است.

جوانان بدانند مملکت به آسانی به دست آن ها نرسیده است سبزواری با بیان اینکه خون شهدا حافظ این مملکت بود، گفت: جوانان بدانند برای حفظ این سرزمین باید جان‌بر‌کف باشند همچون جوانانی که جان خود را در راه حفظ اسلام و کشور دادند.

پرچم باید اقتدار عاطفه را نشان دهد محمد راستانی با بیان اینکه موضوع پرچم چیزی است که خودجوش پیش می‌رود، گفت: پرچم باید اقتدار عاطفه را نشان دهد.

رهنمودهای امام(ره) پس از فاجعه هفتم تیر موجب قوت مومنان شد خبر شهادت دکتر بهشتی و یارانش را که شنیدیم سربازی در لباس خدمت بودیم. در آن شرایط به شدت متاثر شدیم و در بهت فرورفتیم اما رهنمودهای امام قوت مومنان را تجدید کرد تا مسیر را بشناسیم.

اشعار میلاد عرفان‌پور در وصف شهدای مصر و دانشمند شهید شحاته میلاد عرفان‌پور شاعر جوان کشورمان به مناسبت به شهادت رسیدن چند تن از شیعیان مصر چند رباعی سروده است که در اختیار خبرگزاری شبستان قرار داده است.

مردم جمهوری آذربایجان هم"ستایش" می بینند شخصیت های سریال خاطره انگیز"ستایش" این بار با دوبله آذری این سریال، به جمهوری آذربایجان سفر می کنند.

تصویرگری هفت قهرمان ملی برای کودکان و نوجوانان ایرانی تصویرگری هفت قهرمان ملی برای کودکان و نوجوانان ایرانی حوزه هنری کودک و نوجوان در نظر دارد مجموعه‌ای از محصولات هنری و فرهنگی را با محوریت هفت قهرمان ملی برای مخاطبان کودک و نوجوان تولید کند.

طنین دلنشین سرود"ای لشکر صاحب زمان" ماناست رییس جمهور در پیامی در گذشت مرحوم حبیب‌الله معلمی، هنرمند پیشکسوت عرصه ادبیات دفاع مقدس را تسلیت گفت.

اجرای آثار آهنگساز ایرانی در شب موسیقی مینیمال فرانسه شب موسیقی مینیمال فرانسه که طی آن 17 قطعه از احسان صبوحی آهنگساز جوان ایرانی در کنار آثار آهنگسازان معاصر دنیا به اجرا در می‌آید.

امیر کربلایی‌زاده: در نمایش‌های کمدی موفق‌تر هستم امیر کربلایی‌زاده گفت: همیشه بازیگران تلاش می‌کنند تا نقش‌های متفاوت را تجربه کند اما کارنامه‌ام نشان می‌دهد که با وجود ایفای نقش‌های جدی در کمدی موفق‌تر بوده‌ام.

"ترنج" قصه فلکوریکی که معادلات را در عرصه نمایش برهم زد "ترنج" یکی از بهترین آثاری است که بر اساس فلکلور ایرانی نوشته شده زیرا نمایش‌هایی که بر این اساس تنظیم می‌شوند ضعیف هستند اما"ترنج" معادلات را بر هم زد.

بهرام افشاری: در کمدی تکیه‌ام به موقیعت است بهرام افشاری گفت: در کمدی سعی دارم به جای بداهه و کلام بر موقعیت تکیه کنم. کلام زمانی می‌تواند جا و معنای خود را پیدا کند که روی موقعیت باشد.

"پروانه‌های غمگین در یک صبح دل انگیز بهاری" دوباره پرواز می‌کنند سوگل قلاتیان نمایش خود را از هفتم تیرماه در محوطه مجموعه تالار وحدت اجرا می‌شود.

عکاسی، هنری آمیخته با علم همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره عکس تیبا در زندگی شهری، بیانیه هیئت داوران این جشنواره توسط مرتضی جانبخش یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره قرائت شد.

نمایشگاه ˝بهانه˝ محسن شمس گالری گلستان از 6 تا 12 تیرماه میزبان نمایشگاه عکس"محسن شمس" با عنوان"بهانه" خواهد بود.

نمایشگاه عکس"بازتاب" در گالری ایده نمایشگاه عکس گروهی"بازتاب" به نمایشگاه‌گردانی لیلا بندانی، روز جمعه هفتم تیرماه در گالری"ایده" افتتاح می‌شود.

هنرمندان، جاسوسان خداوند بر روی زمین هستند داریوش ارجمند گفت: اگر دولت زیرک باشد، باید به نقد هنرمندان توجه کند؛ زیرا هنرمندان، جاسوسان خداوند بر روی زمین هستند.

فرهادی 15 تیرماه به ایران می‌آید/ فیلم مهرجویی 760 میلیونی شد علی سرتیپی گفت: اصغر فرهادی 15 تیرماه به ایران می‌آید. فیلم سینمایی"چه خوبه که برگشتی" به کارگردانی داریوش مهرجویی به فروش 760 میلیون تومانی دست یافت.

پیشنهاد وزارت ارشاد برای وام مسکن خبرنگاران، 500 میلیون ریال بود وزیر ارشاد دلیل وقفه در نهایی شدن وام خبرنگاران را بحث‌های حقوقی و مسائل به‌وقوع‌پیوسته در بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و همچنین بانک‌ها عنوان کرد.

"گناهکاران" در اکران دوم عید فطر قرار گرفت فرامرز قریبیان گفت: فیلم سینمایی"گناهکاران" در نوبت اکران دوم عید فطر به سرگروهی سینما آفریقا قرار گرفت.

"گلوگاه" میزبان 15 سینما شد حبیب اسماعیلی گفت:"گلوگاه" با سرگروهی سینما آزادی در 15 سینمای تهران اکران می‌شود.

پایان پیام/