به گزارش خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین، چند سالی است که پدیده‌ای وارداتی در کشورمان نفوذ کرده و آن وجود حروف لاتین برروی البسه ما است. درست است که در حال حاضر بیشتر لباس‌هایی که با این سبک و سیاق برتن جوانان می‌بینیم کپی‌برداری طراحان داخلی است اما اگر از همان ابتدا چیزی با این مختصات وارد کشور ما نمی‌شد کپی‌ای هم از روی آن گرفته نمی‌شد. در مقابلش چند سالی است که می‌بینیم استفاده از حروف فارسی و نگارش اشعار فاخر فارسی برروی تیشرت‌ها باب شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

اینکه آیا ما صادراتی در این زمینه داشته‌ایم و یا خیر سوالی بود که مهندس مهدی یکتا، دبیر اتحادیه صادر کنندگان پوشاک کشور در پاسخش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در زمینه لباس از سوی بسیاری از کشورهای اروپایی پیشنهاداتی داشته‌ایم اما ما به لحاظ حرفه‌ای به سفارشاتی با قیمت بیش از یک میلیون دلار صادرات می‌گوییم و سفارشات 40 یا 50 هزار دلاری صادرات محسوب نمی‌شوند.

وی ادامه داد: اما اگر خارج از چهارچوب اقتصادی بخواهیم به ماجرا نگاه کنیم می‌توان گفت که مرسولاتی در این زمینه داشته‌‎ایم و کشورهای مختلف استقبال خوبی از این طرح‌ها کرده‌اند. مثلا یک طراح ایرانی اشعار مولانا را روی کراوات کار کرده بود و پس از مدتی متوجه شدیم که این کراوات چقدر در بین غیر ایرانی‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: این کارها، کارهای مدی هستند و صادراتی در این زمینه نمی‌تواند انجام شود. کالای مدی هم به معنای کالای لوکس است. اما اگر بتوانیم این آثار را در قالبی غیر از مد در تیراژ بالا تولید کنیم ممکن است بتوان روی صادراتش حساب کرد و مطمئنا با استقبال خوبی هم مواجه می‌شود.

انتهای پیام/31