به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ موضوع عکس‌های این نمایشگاه عکاسی از قطره است و این نمایشگاه شامل ۱۷ عکس است که از بین بیش از ۳۰ هزار فریم عکس گرفته شده انتخاب شده‌اند.

هشت عکس در اندازه‌ی ۶۰در۴۰ سانتیمتر و نه عکس در اندازه‌ی ۷۰ در۵۰ سانتیمتر به صورت چاپ روی کاغذ عکاسی با قاب و پاسپارتو به نمایش گذاشته خواهند شد

این نمایشگاه پیش از این در نوروز ۹۲ به مدت ۱۷ روز در شهر زیرزمینی کاریز در جزیره‌ کیش برپا شد.

عکاس در بخشی از بیانیه‌ خود برای این نمایشگاه می‌نویسد: دیدن دنیای پیرامون از دریچه‌ دوربین و بسیارنزدیکتر ازدید طبیعی روزمره، نادیده‌هایی را برایم آشکار کرد که لذت آن برایم کمتر از یک کشف نبود. دنیایی که در کسری از ثانیه شکل می‌گیرد و هربار شکل و حجمی تازه می‌سازد، بی‌هیچ شباهت و تکراری. همگی واقعیت‌هایی هستند که از دیدگان ما مخفی مانده‌اند. یک هستِ ناپیدا...، یک "پیدای پنهان" .... با دیدن این دنیای شگفت‌انگیز از خود می‌پرسم آیا ناشناخته‌ها را پایانی هست؟

علیرضا قاسم زاده ایروانی متولد ۱۳۵۶ تهران و فعالیت اصلی او در رشته گرافیک است و اواز اعضای انجمن طراحان گرافیک ایران است.

قاسم زاده ایروانی همچون بسیاری از اهالی هنر به رشته های هنری از جمله عکاسی علاقه ویژه ای دارد. او به صورت تجربی و استفاده از منابع اینترنتی سعی کرده که در این رشته هنری تجربه آموزی کند. او می گوید: به صورت کاملا اتفاقی با قطره گرافی آشنا شدم و با توجه به تازه بودن این شاخه و پیچیدگی های آن جذب این نوع عکاسی شدم.

او علاقمند است که عکس هایش را بدون ادیت منتشر کند و برای همین تنها دستکاری که بر روی عکس هایش می کند تصیحح نور است.

در عکس های قاسم زاده ایروانی از قطره ها نه تنها جزئیات قطره ها را شاهد هستیم؛ بلکه سایه آنها نیز بر روی سطحی از آب نقش بسته است.

این نمایشگاه پنجم تیرماه درنگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود و تا 12 تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

320/32