به گزارش هنرآنلاین، کارگردان فیلم مستند "آخرین کوچ" گفت: زمان این اثر 70دقیقه است که مستندی واقعی از زندگی عشایر بختیاری است.

فریدون نجفی افزود: برای ساخت فیلم های قوم نگارانه باید شناخت جامع و کلی نسبت به موضوع داشت و این فیلم بخشی از زندگی عشایر را به تصویر کشیده است.

وی، با قدردانی از عوامل این مستند یادآور شد: در ساخت این اثر مستند، معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و پرسنل معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری همکاری و حمایت لازم را داشتند.

کارگردان فیلم مستند آخرین کوچ در این اثر، از مشاوره مهرداد اسکویی بهره گرفت و موسیقی آن از حسین علیزاده و تدوین آن کار سپیده جعفری است.

فیلم مستند "آخرین کوچ"، سال گذشته نیز به عنوان بهترین اثر جشنواره سینما حقیقت ایران انتخاب شد.

این فیلم به عنوان نخستین فیلم مستند ایرانی در بازار جشنواره کن نیز امسال ارائه شد. با ارائه این فیلم ، نخستین بار یک فیلم از چهارمحال و بختیاری در جشنواره مونترال کانادا ارائه شده است.

فیلم "آخرین کوچ"، فریدون نجفی تنها نماینده سینمای مستند ایران است که به بخش رقابتی سی و هفتمین جشنواره مونترال کانادا در سال 2013 راه یافته است.

فریدون نجفی پیش از این موفق به کسب رتبه برتر فیلم کوتاه جشنواره بین المللی فجر شده بود و فیلم "خانه فاطمه کجاست" از این کارگردان جوان بختیاری در جشنواره برلین آلمان به نمایش در آمد.

جشنواره فیلم مونترال،یکی از سه جشنواره هنری انگلیسی زبان در جهان است و از جشنواره های سینمایی معتبر به حساب می آید.

انتهای پیام/38