به گزارش خبرگزاری هنر ایران ؛ بخشی از نوآوریهای که رسانه‌های جهان در دستور کار خود قرار داده‌اند بر بخش گرافیک تصویری و جذابیت‌های بصری و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود استوار است و حتی شاهد هستیم بسیاری از مخاطبان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در لحظه با برنامه‌سازان تلویزیونی ارتباط برقرار کنند و نظرات خود را در خصوص کم و کیف برنامه‌های درحال پخش اعلام کنند.

اما اخیرا اقدامی در شبکه آموزش صورت گرفته که باعث شده تا این شبکه در مقایسه با استفاده از ابزار تکنولوژی یک گام از دیگر شبکه‌های تلویزیونی جلوتر باشد و آن هم امکان تماشای همزمان چندین شبکه از شبکه آموزش است که این موضوع علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا این شبکه در رقابت سخت جذب مخاطب موفق باشد، نشان می‌دهد مسولان این شبکه برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی برنامه‌های خوبی دارند.

شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی ایران با ابداع قالب گرافیکی در قالب سه قاب متفاوت در سمت چپ پخش زنده شبکه خود ، این امکان را به مخاطب می‌دهد که بتواند همزمان از برنامه های سایر شبکه ها نیز آگاه شود.

ایجاد جاذبه تصاویری برای مخاطب و نیز سر زدن به سایر شبکه‌ها به صورت همزمان و امکان انتخاب برنامه مورد نظر بدون جستجو در میان فراوانی شبکه های موجود از اهداف اجرای این طرح بوده است.

معرفی شبکه‌های دیجیتالی در زمان های تعیین شده در شبکه آموزش همکاری با شبکه های دیجیتال و اطلاع رسانی و باخبردار شدن مخاطبان از پخش برنامه های مختلف در شبکه های دیگر است.که به نوعی کمک به مخاطب است که در حین دیدن برنامه دلخواه خود از شبکه آموزش ،برنامه های دیگر شبکه هایی همچون پویا،نمایش،تماشا،ورزش و دیگر شبکه هایی که از طریق ست باکس یا همان گیرنده های دیجیتال قابل مشاهده است،را رصد کند