به گزارش خبرگزاری هنر ایران، آخرین کتاب های منتشر شده توسط نویسندگان ایرانی و خارجی را هر روز در این صفحه با هم مرور می‌کنیم. امروز 6 کتاب در حوزه‌های داستان‌، نمایشنامه‌، طنز، شعر و پژوهش هنر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است.

"کتاب ابویوسف یعقوب کندی " کتاب ابویوسف یعقوب کندی را که دکتر علی‌اکبر ولایتی به رشته تحریر درآورده است، پنجاهمین اثر از مجموعه آفرینندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم ایران به شمار می‌آید. نخستین چاپ کتاب کتاب ابویوسف یعقوب کندی با شمارگان دو هزار نسخه، در 174 صفحه و قطع جیبی به بهای 32 هزار ریال از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

"حرف آخر عشق" کتاب "حرف آخر عشق"، تلفیق شعر و عکس‌های منتشر نشده قیصر امین‌پور تجدید چاپ می‌شود. عکس‌های "حرف آخر عشق" بیشتر از آرشیو واحد تجسمی حوزه هنری انتخاب شده و در بین آن‌ها عکس‌هایی که تاکنون دیده نشده یا کمتر دیده شده، وجود دارد. همچنین از همکاری خانه شاعران جوان نیز برای تدوین این کتاب، به ویژه در بخش عکس‌ها استفاده شده است.

"بررسی تاثیر مناطق آزاد در اقتصاد جهانی" "بررسی تاثیر مناطق آزاد در اقتصاد جهانی" با زیر عنوان "مطالعه موردی مناطق آزاد ایران" نام اثری از علیرضا بهمنی است که مولفه‌های تقویت‌کننده اقتصادی را در مناطق آزاد بیان می‌کند. این اثر به زودی منتشر می‌شود.

"اقتصاد به زبان خودمان" علم اقتصاد بسیار پیچیده و فنی و صرفا یک رشته دانشگاهی نیست بلکه امروز به مدد کتابی ساده می‌توان نکاتی مهم درباره آن آموخت و حرف‌هایی شنیدنی هم درباره آن با نگاهی ژرف به تجربه شخصی بیان کرد. در همین راستا کتاب "اقتصاد به زبان خودمان" به قلم جیم استنفورد نگاشته و منتشر شده است. کتاب "اقتصاد به زبان خودمان ،چرا نباید به حرف اقصاددانان اعتماد کرد"نوشته جیم استنفورد با ترجمه آرش حسینیان از سوی نشر پژواک در 112 صفحه و با قیمت سه هزار تومان به بازار کتاب راه پیدا کرده است.

"چگونه بر رییس خود مدیریت کنیم" کتاب "چگونه بر رییس خود مدیریت کنیم" نوشته "ویلیام.پی.آنتونی" و ترجمه احمد رضا اشرف العقلایی به ما می آموزد که بدون چاپلوسی و تملق گویی بتوانیم مدیر موفقی باشیم و رییس خود را مدیریت کنیم. کتاب "چگونه بر رییس خود مدیریت کنیم" نوشته "ویلیام.پی.آنتونی" و ترجمه احمد رضا اشرف العقلایی با شمارگان دو هزار نسخه از سوی انتشارات موسسه ایران در 232 صفحه وارد بازار کتاب شد.

"فرهنگ نام‌های دفاع مقدس" طرح پژوهشی با عنوان "فرهنگ نام‌های دفاع مقدس" اثر در دست تالیف موسی غیور است. وی در این کتاب نام تمامی رزمندگانی که از آذربایجان شرقی در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشته‌اند و نام مکان‌های جغرافیایی که در آن حضور یافته‌اند را ثبت خواهد کرد.

"مردان بدون زنان" داستان پلیسی "مردان بدون زنان" اثر مشترک پیر بوالو و توماس نارسژاک، که با آثار پلیسی‌ در جهان شناخته شده‌اند، ترجمه و منتشر شد. موضوع اصلی این رمان حسادت است و نویسندگان می‌کوشند به تجزیه و تحلیل روانی شخصیت اصلی داستان بپردازند. رمان پلیسی "مردان بدون زنان" با ترجمه عباس آگاهی در 164 صفحه و به بهای هفت هزار تومان از سوی انتشارات "جهان کتاب" منتشر شده است.

پایان پیام/