به گزارش خبرگزاری هنر ایران، روزنامه اعتماد خبر از اجرای معتمدی در تهران و مراکش داد.

محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی ایران 7 تیر ماه در فستیوال موسیقی تانژه مراکش و 13 تیرماه با گروه ادیب در تالار وحدت تهران به اجرای موسیقی ایرانی می‌پردازد. محمدحسین تفرشی مدیر برگزاری کنسرت‌های محمد معتمدی با اعلام این خبر گفت: معتمدی پس از اجرای دو کنسرت خارج از کشور، با همراهی گروه موسیقی ادیب، 13 تیر ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

تفرشی که مدیریت اجرایی موسسه آوای مهربانی را عهده‌دار است درباره اجرای معتمدی در مراکش نیز گفت: محمد معتمدی سال گذشته در فستیوال معروف "فز" در کشور مراکش و در برنامه‌یی تحت عنوان "شب خیام" به اجرای خیام خوانی پرداخته بود که این اجرا بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌های مراکش داشت. بر این اساس امسال نیز این خواننده به دعوت مدیران هنری فستیوال موسیقی تانژه مراکش عازم این کشور خواهد بود و قطعاتی از موسیقی ایرانی به همراه نوازندگانی چون سینا جهان آبادی: کمانچه، آزاد میرزا پور: تار و بهنام سامانی: دف را اجرا خواهد کرد. وی افزود: محمد معتمدی، برنده جایزه جهانی «فرانس موزیک» به عنوان یکی از پر کارترین چهره‌های موسیقی ایران در عرصه بین‌المللی، 31 خردادماه نیز در افتتاحیه فستیوال بیت الدین در لبنان به روی صحنه رفته بود که این اجرا نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان لبنانی روبه‌رو شد.

"اصغر فرهادی به آلمان می‌رود " خبری ست که از روزنامه تهران امروز می خوانید. اصغر فرهادی برای نمایش جدیدترین ساخته سینمایی‌اش "گذشته" عازم جشنواره فیلم "مونیخ" در کشور آلمان می‌شود. این کارگردان ایرانی که این روزها برای اکران عمومی فیلمش در فرانسه به‌سر می‌برد طی روزهای آینده برای نمایش فیلمش در بخش رقابتی جشنواره فیلم "مونیخ" عازم کشور آلمان خواهد شد. جشنواره فیلم "مونیخ" از 28 ژوئن تا 6 جولای (7 تا 15 تیر ماه) برگزار خواهد شد. فیلم "گذشته" پس از حضور در جشنواره فیلم "کن" در بخش ویژه جشنواره"سیدنی" به نمایش درآمد و جشنواره "مونیخ" سومین حضور بین‌المللی آن است و در چهارمین حضور بین‌المللی پس از "مونیخ"در جشنواره "دوربان"آفریقای جنوبی به نمایش درخواهد آمد. گفته می‌شود اصغر فرهادی قرار است تا سه هفته آینده به ایران بازگردد.

خبر واریز ماهانه 150 هزار تومان به حساب هنرمندان پیشکسوت را از جام جم بخوانید. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این پس برای حمایت از هنرمندان پیشکسوت هر ماه 150 هزار تومان به حسابشان واریز می‌شود.

سید محمد حسینی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره اردوهای تابستانی ویژه دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه این کمک ها برای هنرمندان پیشکسوت جنبه حمایتی دارد افزود: این مبلغ به هنرمندان پیشکسوتی تعلق می گیرد که بیش از 60 سال سن داشته باشند و همچنین عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت باشند. وی گفت: هم اکنون 400 نفر از هنرمندان پیشکسوت کشور به عضویت این مؤسسه درامده اند. حسینی تأسیس صندوق هنرمندان، اجرای بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی و ایجاد مؤسسه هنرمندان پیشکسوت را از اقداماتی دانست که برای حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان پیشکسوت دنبال شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره پرداخت وام مسکن به خبرنگاران گفت: این وزارتخانه تلاشهای زیادی را در این خصوص از طریق شورای پول و بانک مرکزی و بانک های عامل انجام داده است. به گفته حسینی وام مسکن خبرنگاران حداقل 30 میلیون و حداکثر 50 میلیون تومان است.

از طرفی روزنامه آرمان روابط عمومی نوشت : "سریال جدید داوود میرباقری کلید خورد". سریال جدید "سید داوود میرباقری" با نام موقت "شش گوش" و با مضمونی طنز کلید خورد.مجموعه جدیدی که میرباقری آن را به تازگی در تهران کلید زده، از مضمونی طنز برخوردار است و برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود.فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، احمد مهران فر، سیروس گرجستانی، شهرام حقیقت دوست، مرجانه گلچین، طناز طباطبایی، حمید آذرنگ و علیرضا جعفری بازیگران اصلی این سریال هستند.عبدا... اسکندری طراحی گریم و عظیم‌جوانروح مدیریت تصویر پروژه را برعهده دارند. این سریال قرار است از شبکه نمایش خانگی عرضه شود و مسعود پاکدل و مهران برومند نیز به طور مشترک به عنوان تهیه کنندگان این اثر معرفی شده‌اند در حالی که میرباقری با مشارکت موسسه پاسارگاد مجوز ساخت این اثر را به عنوان تهیه کننده دریافت کرده است.آخرین فعالیت داود میرباقری در تلویزیون به‌عنوان مشاور در مجموعه تلویزیونی "یلدا" به کارگردانی حسن میرباقری بود.

"کاری نکنیم که نویسندگان از نوشتن پشیمان شوند" عنوانی ست که روزنامه قدس در قسمت فرهنگی به آن پرداخته است . درباره نقش و اهمیت کتاب‌هاى این استاد ادبیات، باید این نکته را یادآور شد که بسیارى از آثار او در شرایطى منتشر شده‌اند که هیچ کتاب و نوشته قابل دفاع مستندى در زمینه‌هاى تحقیقى و تحلیلى او وجود نداشته است؛ حال آن‌که لزوم وجود چنین کتاب‌هایى وقتى بیشتر معلوم و آشکار مى‌شود که بدانیم سیروس شمیسا در این کتاب‌ها به سیر و تحول و تطور ساختى و مضمونى انواع شیوه‌ها و نگرش‌هاى ادبى پرداخته و این کار بس سترگ و بزرگى بود که کمتر به آن پرداخته شده است. از نکات قابل توجه در آثار وی تقسیم‌بندى‌هاى دقیق و علمى اوست و از این منظر شمیسا نقش بسیار مهمى در بازآفرینى و تئوریک ساختن مباحث مهم و مغفول مانده ادبى ما داشته و در این باره توانسته به گونه‌اى آکادمیک و قابل فهم براى دانشجویان ادبیات، مباحث مهم و کلیدى ادبیات فارسى را تشریح و تبیین کند. همچنین "واکنش جواد شمقدری به دستور مجدد رئیس جمهور برای بازگشایی خانه سینما" را از روزنامه فرهیختگان بخوانید. جواد شمقدری در واکنش به دستور مجدد رئیس جمهور برای بازگشایی خانه‌ی سینما گفت ما آخرین وضعیت را به آقای احمدی‌نژاد توضیح داده‌ایم و ایشان متوجه شدند که دوستان خانه‌ی سینما در حال شیطنت، شانتاژ هستند و نمی‌خواهند این نهاد صنفی در این دولت باز شود.رئیس سازمان سینمایی درباره‌ی آخرین وضعیت خانه‌ی سینما بیان کرد: آخرین وضعیت همان مسیری است که قبلا هم به آن اشاره کرده بودیم، ما این مسیر را قبلا به آقای احمدی‌نژاد توضیح داده بودیم.وی افزود: وقتی که ما شرایط را به آقای رئیس جمهور توضیح دادیم ایشان متوجه شدند که دوستان خانه‌ی سینما در حال شیطنت و شانتاژ هستند.

"دربند برای اکران کوتاه می‌شود" تیتری ست که روزنامه بانی فیلم در قسمت فرهنگی آورده است. سخنگوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم سینمایی "دربند" به کارگردانی پرویز شهبازی بلافاصله پس از اعمال دو اصلاحیه شورای پروانه نمایش، مجوز اکران خود را دریافت خواهد کرد. سعید رجبی فروتن ، درباره‌ اینکه گفته می‌شود حدود پنج دقیقه اصلاحیه به فیلم "دربند" اعلام شده است‌، بیان کرد: طبق صحبتی که من با دوستان در شورای پروانه نمایش و دبیر این شورا داشتم‌،‌ اصلاحاتی که به صاحبان فیلم سینمایی "دربند" به کارگردانی آقای پرویز شهبازی و تهیه کنندگی امیر سمواتی ابلاغ شده،‌ دو مورد است که روی هم مجموعا کمتر از یک دقیقه است.

از طرفی روزنامه همشهری نوشت: تکلیف سالن اصلی تئاتر شهر مشخص ‌شد

سرانجام پس از گمانه‌های بسیار برای اجراهای سالن اصلی تئاتر شهر، اسامی نمایش‌های این سالن تا پایان سال مشخص شد. بعد از اجرای نمایش "پسران آفتاب" به کارگردانی سیامک صفری، بهزاد فراهانی شهریور‌ماه در تالار اصلی اجرا خواهد داشت. البته نخستین‌بار نیست که برنامه اجرای سالن اصلی تئاتر شهر مشخص نیست. اجرای سال گذشته و امسال این سالن هم مشخص نبوده؛ به‌طوری که ما بین اجراهای نمایش‌های این سالن مدتی خالی می‌ماند یا اجرای نمایش‌های سالن‌های دیگر این مجموعه به بهانه استقبال مخاطب به سالن اصلی منتقل می‌شد. از ابتدای سال‌جاری اسامی هنرمندان مختلفی برای اجرا در این سالن مطرح شد؛ به‌طوری که نام اعلام برنامه‌ قطعی تالار اصلی تئاتر شهر در فصل تابستان قدری پیچیده به‌نظر می‌رسید. 3گروه نمایشی گفته بودند قرار است بعد از نمایش پسران آفتاب که تیر و مرداد روی صحنه می‌رود، نمایش‌هایشان را اجرا کنند اما مدیر روابط عمومی تئاتر شهر تکلیف همه را روشن و اعلام کرد که نمایشی از بهزاد فراهانی به صحنه خواهد رفت.

اما خبر وداع با شاعر "ای لشکر صاحب زمان" را از روزنامه وطن امروز می خوانید. حاج حبیب‌الله معلمی که مدتی به علت مشکلات ریوی به کما رفته و در بیمارستانی در اهواز بستری شده بود، روز گذشته دارفانی را وداع گفت. ، حاج‌حبیب‌الله معلمی که نامش در کنار نام شهدا و ایثارگران بر تارک تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد و همواره ما را به یاد اشعار مخلصانه و زیبای مردی می‌اندازد، صبح دیروز درگذشت.

نام حاج‌حبیب‌الله معلمی در کنار نام شهدا و ایثارگران بر تارک تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد و همواره ما را به یاد اشعار مخلصانه و زیبای مردی می‌اندازد. وی با اولین شعرش (ای شهیدان به خون غلتان خوزستان، درود) نام حاج‌صادق آهنگران را بر سر زبان‌ها انداخت. آهنگران با خواندن این شعر در اوایل دفاع مقدس در محضر امام خمینی(ره)، نوحه‌خوانی و نغمه‌سرایی را در جبهه‌ها رواج داد. همه اسامی در شعر، نام شهدای مسجد جزایری و بسیاری از شهدای اهواز بودند که در اوایل جنگ به شهادت رسیده بودند. هیچکس از پشت پرده این نوحه خبر نداشت که سراینده او کیست. از آن روز به بعد هر بار ردیف کردن سجع و قافیه، شوری در دل رزمندگان با نواخوانی حاج‌صادق به‌پا می‌کرد.

پایان پیام/