به گزارش هنرآنلاین، مصطفی مشایخی مدیر کل ارشاد استان مرکزی گفت: از سال گذشته این پروژه به جمع پروژه های مهر ماندگار پیوست تا با تامین بودجه در پایان دولت دهم به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه این پروژه چندین سال راکد و با پیشرفت کمی روبرو بود، افزود: سال گذشته پیمانکار پروژه با تصمیم وزارتخانه تغییر کرد.

مشایخی ادامه داد: هم اکنون سرعت ساخت و پیشرفت عملیات فیزیکی تالاربسیار مطلوب است در حالی که سال گذشته پیمانکار پروژه را با پیشرفت 17درصدی تحویل گرفته بود.

وی بیان کرد: برای تکمیل این پروژه 25 تا 30 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که هم اکنون منابع آن تامین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با بیان اینکه آماده سازی تالار در دو بخش ساخت و تجهیز تالار انجام می شود، افزود: تکمیل و اتمام ساختمان بخش اول انجام پروژه است که بر عهده پیمانکار است، مرحله بعد از آن تامین زیرساخت ها و تجهیز تالار به صندلی و سیستم های صوتی و نور است که بر عهده وزراتخانه است.

مشایخی تصریح کرد: کارهای داخل ساختمان چون کاشی کاری، گچ کاری و تقسیم بندی انجام شده است، برخی از مصالح از کشورهای خارجی سفارش داده که خریداری شده است.

وی با بیان اینکه پیمانکار قول داده است که تا پایان شهریور پروژه را کامل تحویل دهد، اظهار کرد: در این میان ممکن است مسائلی چون نوسانات بازار بر روند کار تاثیر داشته باشد.

گفتنی است پروژه تالار مرکزی شهر اراک به عنوان یکی از پروژه های مهر ماندگار ،در زمینی به مساحت 14 هزار و 40 متر مربع زمین و 3 هزار و 709 متر مربع زیر بنا در سه طبقه در حال احداث است.

این تالار شامل سالن موسیقی، سالن تئاتر، رستوران سرپوشیده، رستوران روباز، محل استراحت هنرمندان، لابی مرکزی، کلاس‌های آموزشی، اطاق ترجمه همزمان، سالن خبرنگاران، ، کتابخانه، اتاق مربی موسیقی است.

انتهای پیام/38