به گزارش هنرآنلاین، عبدالله ضیایی، مدیرمسئول کانون فرهنگی - هنری دفاع مقدس با اشاره به حضور اقشار و سنین مختلف به ویژه نوجوانان در مساجد گفت: در مساجد باید به گونه ای رفتار شود که نوجوانان ضمن احترام به اهمیت و قداست مسجد، آن را به عنوان سنگر و پناهگاه خود بدانند و با حضور مداوم و مؤثر در این مکان از نظر علمی، معنوی و اخلاقی پیشرفت کنند.

وی ادامه داد: البته در این میان نباید نقش امام جماعت به عنوان رکن اصلی مسجد، خادم مسجد، والدین و سایر نمازگزاران به عنوان چند عامل تأثیر گذار فراموش شود زیرا همان طور که اخلاق نیکو موجب جذب افراد به مساجد می شود، برخورد سوء، ناپسند و نسجیده نیز موجب دفع و جدایی از مسجد خواهد شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی - هنری دفاع مقدس توضیح داد: أعضای این کانون با درک صحیح و آگاهی از اهمیت حضور نوجوانان در مساجد و لزوم برخورد هوشمندانه با نوجوانان، این فیلم کوتاه را تولید کرده اند که در این فیلم با نگاهی دقیق و البته با درون مایه طنز به موضوع " راه های جذب نوجوانان به مسجد " پرداخته می شود.

ضیایی، مدت زمان این فیلم را 20 دقیقه ذکر کرد و گفت: بازیگران آن نیز از میان أعضای فعال مسجد و کانون انتخاب شده اند. وی یاد آور شد: این کانون به عنوان کانون تخصصی سمعی، بصری و تبلیغات علاوه بر انجام فعالیت های عمومی کانون به فعالیت های تخصصی در این ضمینه نیز می پردازد که برگزاری یک دوره آموزش عکاسی در سال گذشته و دوره آموزش گرافیک( فتوشاپ) در تابستان امسال را می توان از فعالیت های تخصصی این کانون برشمرد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی - هنری دفاع مقدس هم چنین طراحی گزارش برگزاری طرح آسمانی ها تابستان 91 ، گزارش عملکرد سالیانه سال91، گزاش برگزاری 2 دوره کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، طراحی فراخوان کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و فراخوان آثار فرهنگی - هنری این کنگره و همکاری در بروز رسانی سایت کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را بخش دیگری از عملکرد این کانون در حوزه فعالیت های تخصصی و همکاری با دبیرخانه کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان هرمزگان برشمرد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: کانون فرهنگی - هنری دفاع مقدس با سایر کانون های مساجد استان نیز ارتباط تنگاتنگی دارد و خدماتی را در این راستا به آن ها ارائه می دهد.

ضیایی تأکید کرد: جامعه امروز ما بیش از هر زمانی به حضور جوانان و نوجوانان مسجدی هم چون سال های گذشته که حضور مؤثر خود را در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ... . در سطوح عالی نشان دادند نیازمند است و باید راه پیشرفت در عرصه هنر برای بچه های مسجدی فراهم شود.

وی در پایان گفت: حفظ انقلاب و نظام اسلامی تنها با حضور جوانان مسجدی و بسیجی که به حق همیشه پشتیبان انقلاب و ولایت بوده اند به وقوع می پیوندد و نباید از آن ها غافل شد.

شایان ذکر است: کانون فرهنگی - هنری دفاع مقدس مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) از سال 87 با مجوز رسمی دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان در شهرک طلاییه بندرعباس فعالیت می کند.

انتهای پیام/38