به گزارش خبرگزاری هنر ایران؛ "مهارت‌های زندگی" انیمیشنی داستانی و آموزشی است که در 250 قسمت تولید می‌شود و به آموزش مسائل اجتماعی اختصاص دارد. در این انیمیشن مفاهیمی درباره زندگی اجتماعی به کودکان آموزش داده می‌شود و آنها را با زیر و بم حضور در جامعه آشنا می‌کند.

کودکان در این انیمیشن ماجرای دو خانواده را خواهند دید که در یک محله زندگی می‌کنند و هر بار که برای بچه‌ها مشکلی ایجاد می‌شود آن را با حمایت بزرگ‌ترها حل می‌کنند. تماشاگران این انیمیشن از این ماجراها خواهند آموخت که وقتی وارد جامعه می‌شوند باید با اطرافیان، دوستان، آشنایان و غریبه‌ها چطور برخورد کنند. احترام به افراد جامعه را یاد خواهند گرفت و درباره نگهداری و محافظت از محیط زیست شهری و طبیعی نیز اطلاعاتی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

این انیمیشن به کارگردانی ارشاد رهبر، بهروز روستایی، عبدالرحمن محمدی و محراب ناصری تحت سرپرستی فرخ یکدانه مراحل تولید را سپری می‌کند.

انیمیشن دیگری که زیر نظر مرکز پویانمایی صبا در دست تولید است، "ماجراهای کوشا" نام دارد که قبلا سری اول تا سوم این انیمیشن از شبکه پویا به نمایش در آمده است. سری چهارم "ماجراهای کوشا" مانند سری‌های پیش به معرفی حیوانات فلات ایران اختصاص دارد. این سریال انیمیشنی در 52 قسمت به کارگردانی فرانک زحلی ساخته می‌شود و کودکان را همراه با کوشا، پدربزرگش و دو طوطی سبز و قرمز به سفر می‌برد. در این سفرها حیوانانی مانند یوزپلنگ ایرانی، سمندر ایرانی، زاغ بور و بسیاری از حیوانات بومی کشورمان و ساکن فلات ایران به بچه‌ها معرفی می‌شود.

انیمیشن "روباه و خروس" که "سمنو و شقاقل" هم نام دارد، انیمیشن دیگری است که در 52 قسمت به سفارش مرکز پویانمایی صبا و به کارگردانی ارد پیکان‌فر در حال تولید است. این انیمیشن مزرعه‌ای را به نمایش می‌گذارد که یک گربه، سگ، گوسفند و یک خروس به نام شقاقل در کنار صاحبشان ساکن آن هستند. در نزدیکی این مزرعه یک روباه زندگی می‌کند که سمنو نام دارد و در کمین خروس است.

"روباه و خروس" یک انیمیشن کمدی است که هر بار شخصیت‌های مختلفی وارد آن می‌شوند و ماجراهایی دیدنی را رقم می‌زنند. این انیمیشن هر بار یک داستان مستقل را روایت می‌کند و برخی از قسمت‌های آن نیز عید امسال از شبکه پویا پخش شد.

انیمیشن‌های گفته شده مراحل تولید را پشت سر می‌گذارند و با توجه به موفقیت‌های خروس و روباه در نوروز و جذابیت‌های سری اول تا سوم ماجراهای کوشا، می‌توان امیدوار بود همه آنها مورد توجه بچه‌ها قراربگیرند.