به گزارش هنرآنلاین، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: 3هزار و 370 اثر کاریکاتور از 1هزار و 760 هنرمندحضور داشته که در نهایت 512 اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. امیرنیا بیان کرد: آثار این نمایشگاه در موضوعات گربه ایرانی، خرافه پرستی، صورت و موضوع آزاد به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه خوزستان هنرمندان شاخصی در رشته کاریکاتور در کشور دارد، اظهار کرد: 10هزار کاریکاتوریست در ایران فعالیت دارند که 500 نفر به صورت حرفه ای فعالیت می کنند و از این تعداد، 30 درصد را هنرمندان زن تشکیل می دهند.

بازدیدکنندگان می توانند همه روزه از پنجم تا 25 تیرماه در دو نوبت صبح و عصر از این دوسالانه که در محل موزه هنرهای معاصر اهواز دایر شده، دیدن کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم با بیان اینکه سال گذشته 4 هزار و 370 رویداد و فعالیت هنری در استان به وقوع پیوست اظهار کرد: سال گذشته شاهد برگزاری 26 جشنواره هنرهای تجسمی در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول و بهبهان بودیم و امسال نیز برای چهارمین بار شاهد برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی در استان هستیم.

سید لطف الله سپهر با بیان اینکه خوزستان دارای سبک جهانی در نقاشی است(سبک بدریسم) افزود: مطالبه هنرمندان خوزستانی، به روز بودن وضعیت هنرهای تجسمی در استان است.

وی ادامه داد: کاریکاتور هنر جذاب، شیوا و شیرینی است که در قالب طنز محرومیت ها و واقعیت ها را شفاف بیان می کند و قافله هنرهای تجسمی در خوزستان از کاریکاتور هم عقب نیست.

سپهر با تاکید بر اینکه موزه هنرهای معاصر اهواز استحقاق نگه داشت علمی و فنی آثار را دارد، بیان کرد: موزه هنرهای معاصر اهواز جایگاه خود را یافته و مخاطبان خود را نیز شناسایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن هنرهای تجسمی اهواز و استان فاقد فضا و محل ثابت است اظهار کرد: از فضای موزه هنرهای معاصر نیز می توان برای حضور انجمن هنرهای تجسمی اهواز و استان استفاده کرد.

انتهای پیام/38