تینو صالحی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: دو سال پیش نمایش "ترنج" در جشنواره آیینی و سنتی به اجرا در آمد و قرار شد پس از آن اجرای عمومی شود اما به تعهدات عمل نشد و بعد از دو سال اثر در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر به روی صحنه می‌رود.

صالحی در رابطه با تغییرات نمایش نسبت به اجرا در جشنواره بیان کرد: 3 بازیگر نمایش تغییر کردند و گیتی قاسمی، هاله گرجی به گروه اضافه شده‌اند همچنین به علت عدم توافق با یکی از بازیگران در روزهای نزدیک اجرا خودم نیز در نمایش ایفای نقش می‌کنم.

وی در رابطه با ایفای نقش خود در نمایش تصریح کرد: موافق حضور کارگردان در نمایش خود به عنوان بازیگر نیستم زیرا در این صورت با حضور روی صحنه نمی‌تواند زیبایی شناسی بصری داشته باشد، به اجبار و چون نمایش در مراحل پایانی بود در نمایش بازی می‌کنم.

صالحی با اشاره به اینکه بیشتر صحنه‌های این اثر کمدی است عنوان کرد: "ترنج" اثری کمدی - تراژیک است و افسانه‌ای عاشقانه از منطقه کردستان را روایت می‎کند که مردم این منطقه با آن آشنایی دارند.

روایت این نمایش در دهکده ای رخ می دهد که حاکم آن روییدن گل سرخ را در آنجا ممنوع کرده است و اجازه نمی دهد هیچ گل سرخی در آن دهکده کاشته شود. شایع است که گل سرخ را فقط می‌توان در باغچه پاشا که متعلق به حاکم است پیدا کرد. در این میان دختر و پسری در این روستا عاشق یکدیگر هستند و دختر شرط ازدواج با پسر را چیدن گل توسط پسر از باغچه پاشا می‌داند. اما زمانی که پسر خودش را به این باغچه می رساند متوجه می شود که هیچ گل سرخی در کار نیست و تنها گل‌های زرد در این باغچه روییده‌اند اما پسر با خون خودش این باغچه را سرخ می کند تا بتواند برای دختر گل سرخ هدیه ببرد.

در این اثر نمایشی بهرام افشاری، وحید خوش اقبال، الهام شعبانی، تینو صالحی، امیر کربلایی‌زاده، گیتی قاسمی، هاله گرجی، آرش نصرتی و بابک نوری ایفای نقش می‌کنند.

"ترنج" نوشته عباس عبدالله زاده و به کارگردانی تینو صالحی از امروز 5 تیرماه اجرای خود را در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر آغاز می‌کند.

انتهای پیام/54/53