به گزارش هنرآنلاین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: هنر موثرترین اثرگذاری بر گروه مخاطب دارد و جهان سلطه از ابزار هنربرایرسیدن به اهداف خود بیشترین استفاده می‌کند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در همایش شهید غلامرضا کشتکار، شهید شاخص هنرمند کشوری که با حضور استاندار درمجتمع فرهنگی هنری نهم دی بوشهر اظهار کرد: نقش هنر در هندسه تهاجم و دفاع نرم از مسائل مهمی است که امروز درتمامی مراکز دانش‌بنیان سیاسی مطرح است.

وی تهاجم فرهنگی را از ابعاد تهاجم فرهنگی دانست و گفت: جنگ نرم ،تهاجم خاموش، خزنده و تدریجی است که در یک جغرافیای هدف برای هم‌سویی، وابستگی و اشغال نهایی ایفای نقش می‌کند.

امام جمعه بوشهر جایگاه هنر در منظومه تهاجم فرهنگی را تشریح کرد و گفت: ویژگی‌های تهاجم و اشغال هنری و نمای هنر متعالی و مقاومتی از موضوعات مهمی است که باید به‌صورت جدی توسط فعالان و عرصه‌های هنری کشور مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهری افزود: عرصه فرهنگ و هنر باید به تهاجم فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشند و با دید دانایی‌محور در این زمینه مطالعات منظم انجام دهند و طرح‌های زیربنایی به‌منظور تولید علم تدوین کنند.

وی با اشاره به اینکه ابزار جنگ نرم ،رسانه، سینما، وسائل ارتباط جمعی و هنر است تاکید کرد: جهان سلطه برای تحقق اهداف خود در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: هم‌اینک جهان سلطه با بهره‌گیری از استراتژی جنگ نرم در بسیاری از کشورهای جهان بدون ایجاد کوچکترین حرکت نظامی برنامه‌های خود را اجراء کرده است بگونه‌ای که در یوگسلاوی، گرجستان و قزاقستان چنین حرکاتی را شاهد بوده‌ایم.

وی متذکر شد: جهان سلطه از تهاجم فرهنگی بیشترین بهره را برده و از طریق راهکارهای هنری تمام جغرافیای هدف را در اختیار گرفته است.

صفایی بوشهری ابراز کرد: بسیاری از کمپانی‌های نظامی غربی در عرصه هنری و سینما وارد فعالیت شده‌اند و این امر تاثیرگذاری هنر در تحقق اهداف را ثابت می‌کند.

در ادامه حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان گفت: اگر هنر تحریک کننده خشم انسانی نبود امروز از آن به خاطر کرامت ذاتی استفاده نمی شد.

وی یادآور شد: آنچه امروز از آن به عنوان پیام هنری یاد می کنیم این است که در مدرسه عشق یعنی بسیج آن پیام اثربخش فطری باشد.

محمدیان درباره هنر فطری نیز گفت: هنر متعهد که انسان را بیدار و متعالی می کند هنری فطری است که با درون و ضمیر انسان کار دارد.

وی اضافه کرد: هنر فطری انسان را از حیوان تمییز می کند و باعث ایجاد و تقویت روح زیبا گرایی و خدا خواهی در انسان می شود.

در بخش دیگری از این یادواره قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: هنر باد پل ارتباطی برای هدایت جامعه به سمت و سوی الهی باشد.

وی اضافه کرد: یادواره شهید کشتکار تحفه ای از جانب سازمان بسیج هنرمندان کشور برای قدردانی و ارج گذاری از مقام شهد است.

وی اظهار کرد: شهید کشتکار نمادی از هزاران شهید این آب و خاک است که الطاف الهی را به برکت خون خود تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.

قنادیان یادآور شد: برای پیشرفت و تعالی جامعه باید راه شهید و شهادت را در زندگی خود جاری و ساری کنیم و یاد شهدا که یادگاران فکر و اندیشه امام راحل و انقلاب اسلامی است گرامی بداریم.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط سازمان بسیج هنرمندان کشور هر سال را به نام یکی از شهدا نام گذاری می کند و امسال نیز براساس بررسی ها و تحقیقاتی که انجام شد شهید غلامرضا کشتکار فعال عرصه تئاتر و نمایش به عنوان شهید شاخص فرهنگی کشور معرفی شد.

وی بیان کرد: برهمین اساس در همه فعالیت های هنری امسال نام، فکر و اندیشه شهید در حوزه های دینی، اجتماعی و هنری مورد توجه قرار می گیرد.

در این برنامه لوح سپاس مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان نیز به خانواده شهید کشتکار تقدیم شد.

انتهای پیام/38