به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه که صبح امروز و با حضور جمعی از مسئولان محلی و منطقه‌ای افتتاح شد، تابلوهایی با شعارها و جملات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در معرض نمایش بازدید‌کنندگان گذاشته شده است.

در این نمایشگاه همچنین معرفی و شناسایی مواد مخدر خطرناک وعوارض ناشی از مواد مخدر جدید و صنعتی از دیگر بخش‌ها و محورهایی است که سعی شده است راه‌های گرایش و پیشگیری از آنها به مواد مخدر مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

مدیرعامل انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد فتوح در خصوص برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: در عصر معاصر یکی از آسیب‌های جدی که جامعه را به شدت تهدید کرده و سبب دغدغه و نگرانی خانواده‌ها شده است بحث اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن است که حتی کانون گرم خانواده‌ها را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.

مینا میر‌قاسمی یادآور شد: اعتیاد یکی از عوامل اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق، از هم پاشیدن بنیان خانواده، گرایش به برخی رفتارها و نگرش‌های سوء در جامعه است به همین دلیل تمام تلاش‌ انجمن‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد به عنوان یک مجموعه غیر‌دولتی بر این است که معضلات این حوزه را به حداقل برسانند.

وی افزود: هر چند ما با مشکلات مالی و اعتباری روبرو هستیم اما در حد وسع و توانمان سعی داریم به کمک آسیب‌دیدگان در این حوزه بشتابیم و با اقدامات اولیه و پیشگیرانه اجازه ندهیم اعتیاد به عنوان یک معضل جدی و دامنه‌دار افراد جامعه را دچار بحران کند.

نمایشگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد و مصون‌سازی نسل جوان روزهای 4 و 5 تیر ماه از ساعت 9 صبح لغایت 19 عصر در محل نگارخانه خطایی مجموعه شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/