به گزارش هنرآنلاین، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را به یادواره شهید کشتکار ارسال کرد که در این آئین قرائت شد.

در بخشی از پیام آمده است:

« هوالشاهد

نازم به آن گلی که پس از سالهای سال بـوی گلاب او شــــده عطـر گل جمال

معشوقه دسـت می‌ندهـد از کرشــمه‌ای تنها شهید دیده به یک عشوه صد وصال

خوشا حال آنان که در سکرات اَعراف به عزّت سبوی عنایت اعتراف می‌کنند که بسیارند آنانیکه عمری در پس میخانه تقرب به دٌرد پیاله‌ای دل خوش داشتند و ساغر بر نداشتند!

یا ساقیان به اقتضای ذات، سنبل در شوره‌زار نکاشتند و یا خود باده‌پرستانه حرمت به باور خود نگذاشتند و گرنه

ساقی ما با عدالت خمره را تقسیم کرد این خمار و مستی ما، تابع گنجایش است!

نوشیدند و از خود بیخود شده، جامه تجرید پوشیدند و شیره جان را از سینه تعلق دوشیدند!

بی پرده بگویم خیاط ازل قبای همه را دوخته و بر دیوار تقدیر آویخته است؛ کس را یارای پوشیدن قبای دیگری نیست که تنگی و گشادی اش به آزار و اوزار می انجامد.

جان که عزیزترین مایملک انسان است در نزد شهیدان به ازای ایمان، پشیزترین دارائیشان محاسبه گشت و از این مراقبه، مصاحبه با بهترین زمینیان، نصیبشان گردید. شهیدان همه نظر به وجه‌الله دارند اما در این صحنه نمایش مجرّد، عده‌ای با احترام در ردیف جلو می‌نشینند و جمال را به حد کمال می‌بینند و خوشا به حال اهل این وصال!

شهید غلامرضا کشتکار را که محور تشکیل این محفل عالیمقدار و پربار است در زمره مدعوین ردیف اول محفل دیدار پروردگار مسئلت می‌نمایم و دیده به رحمت واسعه الهی برای این جمع می‌گشایم. برای این معلم شهادت و هنرمند میدان عشق ورزی و بسیجی پرهنر، رهروانی عاشق و صادق می‌طلبم و برای گردانندگان و گردآمدگان این مجلس روحانی آرزوی شفاعت شهدا را دارم و امیدوارم در سایه مولود این ایام روزگارتان به کام باشد.»

دکتر محمدیان معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و آیت‌الله صفایی‌بوشهری امام جمعه بوشهر از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

تجلیل مدیرکل ارشاد بوشهر از خانواده شهید کشتکار

برنامه‌های تجلیل و رونمایی از تمثال شهید کشتکار نیز بخش دیگری از برنامه‌هایی بود که در این آئین اجرا و تمثال شهید غلامرضا کشتکار توسط مادر این شهید رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد نیز لوح یادبود را به خانواده این شهید اهدا کردند و از انها تجلیل کردند و لوح سپاس و تجلیل و یاددمان یادواره به برادر و مادر شهید کشتکار اهدا شد.

در ادامه این یادواره، گروه موسیقی سنتی به اجرای برنامه پرداخت.

همچنین گروه هنری شهید کشتکار، اثر نمایشی به نام "لالو" را که از کارهای ماندگار شهید کشتکار بود، در این مراسم به صحنه نمایش درآورد.

انتهای پیام/38