الهه جواهری مدیر گالری الهه در گفت‏وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین درباره این نمایشگاه توضیح داد: چندی پیش ما نمایشگاهی را با همکاری موسسه آرت کانتارای بلژیک در سه کشور بلژیک، یونان و لهستان برگزار کردیم که هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه از 9 تیر آثار خود را در گالری الهه به نمایش خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: 40 هنرمند زن در این نمایشگاه آثار نقاشی، مجسمه و عکس خود را به نمایش می‏‌گذارند که به دلیل فضای کم نمایشگاه ما این هنرمندان را به دو گروه تقسیم کردیم. گروه نخست آثار خود را از 9 تا 13 تیر به گالری الهه می‎آورد و گروه دوم از 15 تا 19 تیر میهمان این گالری خواهد بود.

مدیر گالری الهه با بیان اینکه بیشتر این آثار فیگوراتیو هستند درباره برگزاری نمایشگاه هنرمندان ایرانی در سه کشور اروپایی گفت: معمولا نمایشگاه‎های تجسمی در چند کشور خص برگزار می‏‌شود اما این بار ما آثار تجسمی هنرمندان ایرانی را به سه کشور بردیم که کمتر آثاری از ایران به آنجا برده شده بود. به خصوص در لهستان به دلیل وجود رشته ایران شناسی در دانشگاه آتن و آشنایی ضمنی با فرهنگ ایران از نمایشگاه بسیار استقبال شد.

جواهری با اشاره به این نکته که 60 درصد آثار این نمایشگاه در اروپا به فروش رفت گفت: پیش از برگزاری این نمایشگاه در زمینه انتخاب این سه کشور بسیار فکر شد و در نهایت با فروض خوب این آثار مواجه شدیم؛ به همین دلیل آثاری که هفته آینده در گالری الهه به نمایش در می‎آید در واقع متعلق به همان هنرمندان است و آثار فروخته شده در نمایشگاه تازه وجود ندارند.

این نمایشگاه که در دوبخش برگزار می‌شود از 9 تا 19 تیر در گالری الهه برپاست و علاقه‎مندان به بازدید از آن می‏‌توانند به نشانی خیابان آفریقا- خیابان تور- بن بست امنیت- پلاک3 مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 65/32