منیژه آهنگر طراح لباس پیشکسوت کشورمان در گفت و گو با خبرنگار سرویس مد و لباس خبرگزاری هنر ایران درباره سوزن دوزی بر البسه گفت: این روزها در جامعه لباس های سنتی چشم نوازی میکنند اما باید بگویم چرا این لباس های سنتی به نقوش ختم میشود و کاملا سوزن دوزی بر روی طرح ها از یاد همه طراحان خوش ذوق و سلیقه کشورمان رفته است.

وی در ادامه افزود: افراد جامعه باید دقت داشته باشند که حمایت از لباس هایی که حروف لاتین دارند فقط به عرصه پوشاک کشورمان ضربه وارد خواهد کرد و برای جلوگیری از این امر بسیار مهم باید در نگهداری و حفظ سنت های قدیمی از جمله انواع بافندگی ها و سوزن زنی ها بسیار کوشا باشیم و با این عمل هر روز در پیشرفت عرصه پوشاک کشورمان سهمی داشته باشیم.

آهنگر همچنین مطرح کرد: این موضوع به این معنا نخواهد بود که اصلا از لباس هایی که از این دست حروف استفاده شده است افراد جامعه به تن نکنند، زیرا سلایق مردم با یکدیگر کاملا متفاوت است اما این انتظار را ما طراحان داریم که بیشتر از قبل به لباس های اصیل و به قولی کارهای سنتی مثل سوزن زنی علاقه و توجه نشان بدهند.

این طراح پیشکسوت در پایان گفت: در نهایت خوشحال هستم که لباس هایی که از کشور های بیگانه وارد کشور عزیزمان می شوند دیگر مورد تائید افراد جامعه نیستند و هر یک از خانواده ها با این دسته از لباس ها مبارزه می کنند تا حریم خانه هایشان شکسته نشود.

انتهای پیام/62