دریا زندی طراح لباس جوان و موفق کشورمان درباره پدیده وجود حروف لاتین برروی البسه جوانان بویژه تی‌شرت‌ها به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من فکر می‌کنم که حروف فارسی اینقدر زیبایی و تنوع دارند که دیگر نیازی نداریم حروف لاتین را برای زیباتر کردن لباس‌هایمان عاریه بگیریم.

وی ادامه داد: خط نستعلیق شکسته و حروف اصیل فارسی زیبایی چشم‌گیری دارند و اگر کسی زیبایی این حروف را درک کند به سمت و سوی استفاده از حروف لاتین نمی‌رود. حروف و جملات لاتینی که شاید اصلا خیلی‌ها معانی‌اش را ندانند. خود من به شخصه در یکی از نمایشگاه‌هایم پسری را دیدم که با خط درشت و با حروف لاتین روی لباسش چیزی نوشته شده بود که از زشتی آن حرف میخ کوب شدم. زمانی که به او توضیح دادم چه چیزی روی لباست نوشته شده است تعجب کرد و گفت من تنها می‌خواستم چیزی بپوشم که متفاوت باشد.

وی افزود: بنابراین آموزش و پرورش رسانه‌ها و وزارت ارشاد باید همه دست به دست هم دهند و به مردم از ریشه و پایه آموزش دهند که به قیمت متفاوت پوشیدن آبروی خود ا به حراج نگذارند. اما در نهایت و روی هم رفته هر کس به سلیقه خودش لباسش را انتخاب می‌کند و نمی‌شود حروف فارسی را در تی‌شرت‌ها همه گیر کرد و حروف لاتین را به کلی جمع کرد. باید به مردم آگاهی داد و با این آگاهی دستشان را باز گذاشت تا خودشان چیز درست را انتخاب کنند.

این طراح لباس در پایان تصریح کرد: صنعت پوشاک کشور در این چند وقته دستخوش حملات فرهنگی غرب شده و اگر قرار باشد فکری به حال این صنعت آسیب دیده کنیم باید ایده‌های جدید و محکمی داشته باشیم. اگر ایده‌هایمان جوابگوی علایق و سلایق متعدد باشد می‌شود راهی باز کرد که کمتر حروف لاتین را در لباس‌ها ببینیم.

انتهای پیام/31