به گزارش هنرآنلاین، داستان فیلم "رقص میله‌های آهنین" ماجرای آنها است و اقتباسی از تجربه واقعی زندانبانی که برای حفظ آرامش و دوستی در زندان، محکومان را به آموزش رقص ترغیب می‌کند.

بنابر این گزارش، مارنی مانیکاد، یکی از کارگردان این فیلم گفته: "نقش آفرینی آنها تکان‌دهنده و حاکی از این واقعیت بود که آنها حقیقتا از راه رقص به زندگی بازگشته‌اند."

کارگردانان این فیلم با هدف نزدیک‌تر بودن به فضای واقعی زندگی محکومان تصمیم گرفتند در درون زندان فیلمبرداری کنند. آنها علاوه بر ۷۵۰ زندانی، از هنرپیشه‌های حرفه‌ای نیز برای فیلم خود بهره جستند. یکی از آنها با اشاره به اینکه در ابتدا کار در زندان به نظر پیچیده می‌آمد، به یورونیوز گفته: "بعد از سپری کردن چند ساعات با محکومان و بویژه دیدن هنرنمایی آنها که حقیقتا تکان‌دهنده بود، دیگر همه چیز را فراموش می‌کنید." او سپس ‌افزوده: "قدرت و شور و حال آنها واقعا یگانه است."

سزار آپولیناریو، یکی دیگر از کارگردانان فیلم نیز معنقد است؛ "آنها نه تنها رقصنده‌های عالی هستند بلکه هنرپیشگان کم نظیر نیز هستند. اصلا نیازی نبود به آنها بگویم چگونه باید نقش ایفا کنند. کافی بود بگویم اینجا می‌خواهیم که غمگین باشید و آنها همانگونه که می‌خواستیم بازی می‌کردند."

فیلم "رقص میله‌های آهنین" چند روز پیش برای نخستین بار، با حضور همه محکومان و هنرپیشگان در زندانِ محل فیلمبرداری به نمایش درآمد.

انتهای پیام/32/