حمیدرضا صادق‌زاده؛ نقاش جوان، در گفت‏وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین درباره نخستین نمایشگاه خود که جمعه 7 تیرماه در گالری شلمان برگزار می‎شود، گفت: در این نمایشگاه 21 اثر نقاشی به نمایش درمی‌آید که این آثار به دو بخش آثار بزرگ اکرلیک روی بوم با ابعاد 120 در 80 سانتی متر و کارهای کوچک ماژیک روی کاغذ با ابعاد 23 در 18 سانتی متر تقسیم می‌شوند.

وی درباره این تقسیم بندی نیز توضیح داد: این دو گروه اثر با هم از لحاظ ساختاری تفاوت دارند. در واقع آثار کوچک هندسی‎تر هستند و عناصر بصری بیشتری در آنها وجود دارد درحالیکه آثار بزرگ عرصه وسیع‎تری دارند و خلوت‎تر نیز هستند. البته با وجود تفاوت در تکنیک و عناصر بصری نگرش من میان این آثار مشترک است.

این هنرمند جوان با بیان اینکه این آثار از نظر محتوا اکسپرسیو هستند افزود: نقاشی‎های من روایت‎محور نیستند و در حقیقت یک وضعیت خاص را "بیان" می‏کنند. من در نقاشی رویکرد اجتماعی سیاسی خاصی ندارم و نگرشی درونی به آثارم دارم اما آنچه در زمینه مسائل اجتماعی و سیاسی روی می‏دهد کاملا بر من تاثیر دارد.

این نخستین نمایشگاه حمیدرضا صادق‌زاده است و در آن آثار این هنرمند جوان که از سال 89 تا 92 خلق شده‌اند به نمایش گذاشته می‏‌شود.

شاهین نوروزی در یادداشتی بر این نمایشگاه نوشته است: "نقاشی‎های حمیدرضا صادق‌زاده غالبا در بستری ناموزون و موقعیتی نابه‌سامان رخ می‎نماید. استفاده او از فرم، روش اجرا، ایجاد فضایی دوبعدی یا سه بعدی و ایجاد فضایی متناقض همه و همه باعث می‎شود با متنی روبه‎رو شویم که هرچه را که پیشنهاد می‎دهد بلافاصله باز پس می‎گیرد. انتخاب ایماژها، تکنیک و قرارگیری عناصر بصری در کارهای او بسیار هوشمندانه و مهندسی شده به نظر می‎رسد، آتچنان که کمتر ایماژی بی‎تحرک و بدون کارکرد در آثارش دیده می‌شود. او موقعیت تراژیک انسان‎های گیرافتاده در آثارش را با طنزالود کردن ایماژها معوق می‏کند و همچنین روابط پیچیده عناصر موجود در آثارش را به وسیله نوع اجرایش(استفاده از امکانات بصری کاریکاتور) به چالش می‌کشد."

حمیدرضا صادق‌زاده متولد بهمن 1368 است. او در زمینه مهندسی مکانیک تحصیل کرده است و نقاشی را از حدود 4 سال قبل به صورت حرفه‎ای دنبال می‎کند.

نمایشگاه آثار صادق‌زاده از 7 تا 12 تیرماه هر روز از ساعت 16 تا 20 در گالری شلمان برپاست و علاقه‎مندان می‎توانند برای بازدید از آن به نشانی میرداماد، نرسیده به خیابان شریعتی، رودبار غربی(جنوبی)، کوچه کاووسی پلاک 27 مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 65/ 32