جلیل رسولی هنرمند خوشنویس در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت:من سال هاست که اسامی ائمه و کلام وحی را درقالب نقاشی خط می نویسم وتاکنون هفت تابلویی که پیش ازانقلاب ازنام والقاب حضرت مهدی (ع) نوشته ام، در قالب پوستر منتشرشده است و بارها تجدید چاپ شده و دراختیارعاشقان مهدی موعود قرار گرفته است.

وی افزود: پس ازاین مجموعه آثارمتعدد و متنوعی برگرفته ازنام حضرت مهدی خلق کرده ام که بخشی ازاین آثاردر کتاب "باغ ملکوت" منتشرشده است؛ اما چون بیشتراین آثارسفارشی بوده اند و من اصل اثررا دراختیارندارم، نتوانسته ام این آثار را به صورت مستقل در قالب نمایشگاهی به نمایش بگذارم.

رسولی ادامه داد: امیدوارم که درسال های آتی فرصتی فراهم شود که کارسفارشی انجام ندهم وبتوانم مجموعه ای مزین به نام والقاب حضرت مهدی (ع) را خلق کنم و به نمایش بگذارم. رسولی که در سال 1351 نخستین نمایشگاه اش را در گالری سیحون برپا کرده است تاکنون 36 نمایشگاه انفرادی برگزار کرده است و آخرین نمایشگاه او در سال 1390 در موزه هنرهای معاصر برپا شد. او قصد دارد تا پایان سال جاری مجموعه ای از نقاشی خط های قرآنی اش را به نمایش بگذارد.

محمد جلیل رسولی متولد چهارم مهر1326 همدان است .او از سال 1332 فعالیت در عرصه خوشنویسی را در مکتب خانه مرحوم حسین آقا درهمدان آغاز کرد و دردبستان بابا طاهراین شهرتحصیلات ابتدایی را پشت سر گذاشت.

او پا را از محدوده خوشنویسی سنتی ایران فراتر نهاد و با ورود به حوزه نقاشی‌خط توانست؛ آثاری تازه و بدیع بر پایه خوشنویسی سنتی ایران پدید آورد،‌ آثاری که نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای جهان نیز مخاطبان بسیاری را مجذوب خود کرده است به طوری که مجله معتبری در مصر شماره ویژه خود را به معرفی این هنرمند ایرانی اختصاص داده و یکی از معتبرترین مسابقات خوشنویسی در کشور ترکیه او را به داوری آثارش دعوت کرده است.

کتابت ترجمه فارسی نهج البلاغه و دیوان حضرت امام (ره) از جمله آثار اوست که بارها تجدید چاپ شده است. همچنین او افتخار داشته است که خوشنویسی گنبد بیرونی حرم حضرت معصومه (س) را انجام دهد.

همچنین کتابت نهج البلاغه،کتاب"جان جانان"،کتاب چهار فصل و کتابی شامل مجموعه 30 سال تلاش در زمینه خط و نقاشیخط از جمله آثار منتشرشده این هنرمند به شمار می‌آیند. کتابت داستان" فرود از شاهنامه فردوسی" نیز از جمله اقدامات او است.

انتهای پیام/

320/32