مجید اخشابی صدای آشنای حوزه موسیقی کشور درباره وجود حروف و علایم لاتین برروی البسه جوانان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من خودم چه به عنوان یک هنرمند و چه به عنوان یک شهروند حاضر نیستم چنین لباسی به تن کنم اما پوشیدن این لباس‌ها را نفی هم نمی‌کنم.

وی ادامه داد: اگر کسی فکر می‌کند با پوشیدن آن لباس زیباتر می‌شود و از پوشیدنش احساس خوبی به او دست می‌دهد می‌تواند این کار را بکند. به هر حال هر کسی حق دارد که هر طور دلش می‌خواهد لباس بپوشد و کسی هم اجازه نفی سلیقه شخصی کس دیگری را ندارد.

وی افزود: آنچه که مهم است این است که یک جوان طرفدارد این لباس‌ها خودش به نقطه نظری مبنی بر عدم استفاده این البسه برسد و به این فکر کند که دلش نمی‌خواهد حامل سیال یک تبلیغ باشد. باید به این فکر کند که دلش نمی‌خواهد علایم و نشانه‌های فرهنگی کشور دیگری را که اصلا نمی‌داند بر چه ریشه‌‌ای و بر چه پایه‌ای استوار است به دوش بکشد.

اخشابی در پایان تاکید کرد: اما نباید جلوی جوانان را گرفت. باید با آن‌ها گفت‌و‌گو کرد و راه درست‌تر را نشان داد. در این صورت این جوان بعدها به این نتیجه می‌رسد که من باید لباسی بپوشم که عاری از هرگونه تبلیغ برای فرهنگ دیگر باشد.

انتهای پیام/31