نیوشا خطیب در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین، درباره نمایشگاه تازه خود در گالری شیث گفت: این نمایشگاه یک مجموعه از 12 تابلوی نقاشی است که "مردانگی‏های یک زن" نام دارد. بیشتر کارها مدرن هستند و من با سبک خودم موضوعات را بیان کرده‎ام.

وی درباره ابعاد این آثار نیز گفت: تعدادی از این آثار 100 در 120 سانتی متر هستند و در میان آنها یک اثر دو لته‎ای نیز وجود دارد که ابعاد هر یک از آنها 60 در 90 سانتی متر است.

این هنرمند درباره نام و موضوع آثار خود نیز اظهار کرد: در این تابلوها به طور کلی احساسات یک زن بیان شده است، بخشی از این کارها سبک مدرنی دارند و در واقع پرتره خودم در آنها دیده می‎شود. بخش دیگری از آنها نیز چهره‌ زنانی را نشان می‏دهد که مجبورند در زندگی همچون مردان مقاومت کنند و این خصوصیت را مدام در خود پرورش دهند.

خطیب ادامه داد: در واقع من این عنوان را در وصف خودم و زنانی به کار بردم که در جامعه‎ای مردسالار در سوگ زنانگی خود نشسته‎اند تا بتوانند در این جامعه دوام بیاورند. این‏ها زنان مدرنی هستند که مجبورند مانند یک مرد مقاومت کنند.

وی استفاده از چنین عنوانی درباره زنان را غم‎انگیز توصیف کرده و گفت: در یک جامعه مردسالار زنان برای اثبات خود به اجبار چنین عناوینی را استفاده می‎کنند در حالیکه مردانه بودن اصلا حسنی برای یک زن نیست.

این نقاش جوان همچنین از اجرای یک پرفورمنس در افتتاحیه این نمایشگاه خبرداد و درباره آن اظهار کرد: پنج نفر از دوستانم که نوازنده ارکستر سمفونیک هستند بر اساس حسی که از تابلوهای من دریافت کرده‏اند موسیقی را نوشته‎اند که روز افتتاحیه اجرا خواهد شد.

نمایشگاه "مردانگی‏های یک زن" 7 تیر در گالری شیث افتتاح می‎شودو تا 13 تیر در این گالری برپاست. علاقه مندان برای بازدید از آن می‏‌توانند به نشانی چهارراه ولیعصر- ضلع جنوبی پارک دانشجو- کوچه شیرزاد شرقی- پلاک 41 مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 65/32