هومن بهمنش فیلمبردار جوان سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار سینما خبرگزاری هنر ایران در مورد فعالیت های سینمایی اش گفت : سه روز است که فیلمبرداری فیلم "ملبورن" به کارگردانی نیما جاوید نیا را به پایان برده ام و فعلا استراحت می کنم. بعد از "دربند" پرویز شهبازی ، "ملبورن" تازه ترین فیلمی است که فیلمبرداری آن بر عهده من بود.

مدیر فیلمبرداری "دربند" ادامه داد: "ملبورن" فیلمی است به کارگردانی نیما جاویدی به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی که یکی از فیلم های مهم سال 92 خواهد بود.

هومن بهمنش سال گذشته در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری برای فیلم "دربند" را دریافت کند. بهمنش جز جوانترین فیلمبرداران سینمای ایران است که فیلمبرداری فیلم های "پذیرایی ساده" به کارگردانی مانی حقیقی ، "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" به کارگردانی روح الله حجازی و "گناهکاران" فرامرز قریبیان . . را در کارنامه خود دارد.

هومن بهمنش (متولد ۶ بهمن ۱۳۵۹ لاهیجان)مدیر فیلمبرداری در سینمای ایران است.تحصیلکرده رشته کارگردانی سینما و عضو انجمن مدیران فیلمبرداری سینمای ایران،انجمن فیلم کوتاه سینمای ایران ،بنیاد ملی نخبگان ایران،آکادمی علوم و فنون سینمایی آسیاپاسیفیک-استرالیامی باشد.

بهمنش جوایزی از جشنواره های بین المللی و فیلم فجر و دیگر جشنواره ها برای فیلمبرداری دریافت کرده‌است.اواز سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را در سینمااز انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرد، و در سال۱۳۸۴ با فیلم سینمایی آن سه بصورت مستقل مدیریت فیلمبرداری را آغاز کرد.

پایان پیام/