به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، کنسرت گروه آوای مهربانی با حضور دولتمند خلف خواننده تاجیک و سهیلا پورگرامی سرپرست گروه آوای مهربانی به اجرای برنامه پرداختند.

قسمت اول اجرا شامل دو بخش بود که در بخش اول به رسم مهمان نوازی دولتمند خلف و پسرانش فلک خوانی کردند و در بخش دوم گروه آوای مهربانی قطعاتی را در دستگاه شور اجرا کردند؛ قطعاتی از موسیقی فولکلور است که ترانه هایی خراسانی و لری را اجرا کردند و سرانجام در بخش پایانی موسیقی تاجیکی و ایرانی اجرا شد که با استقبال خوبی روبرو شد.

این اجرا به دلیل طولانی شدن بخش اول انتراک نداشت. با این که دولتمند خلف یکی از مهم ترین خوانندگان تاجیکی در عرصه بین الملی است اما این اجرا با استقبالی که در شان گروه آوای مهربانی و دولتمند خلف بود روبرو نشد.

در این اجرا سفیر کشور تاجیکستان و سفرای از کشورهای دیگر نیز حضور داشتند.

در فاصله زمانی دو بخش این اجرا سفیر کشور تاجیکستان به روی سن آمد و با تبریک به ایرانی ها برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و سهمیم بودن در سرنوشت شان گفت: ایرانی ها از تمدن و فرهنگ بالایی برخوردار هستند و امیدوارم که همواره شاد و سرشار از انرژی باشند.

او در ادامه با اهدای گل از دولتمند خلف تجلیل کرد.

با این که دولتمند خلف بسیار علاقه مند بودکه شخصیت های فرهنگی و هنری را در کنسرتش ببیند، اما در کنسرت اش از میان خوانندگان تنها محمد اصفهانی حضور داشت.

کنسرت مشترک گروه آوای مهربانی با دولتمند خلف در روزهای یکم و دوم تیرسال جاری درتالار وحدت برگزار شد و به فاصله دو روز پس از پایان این کنسرت گروه آوای مهربانی در روزهای چهار و پنج تیر با آهنگسازی پدرام درخشانی در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

گروه آوای مهربانی هم در بخش اول کنسرت ضمن اجرای قطعات "ای عاشقان" با آهنگسازی و تنظیم محمد ذوالنوری ،"چهار مضراب" و "طالب دیدار" چند قطعه "جومه نارنجی / خراسانی" ، کردی، لری و آذری را در بخش دوم ارائه کردند. ضمن اینکه قطعات " قوم به حج رفته"، "دریا" و "مجنون" هم سه قطعه ای بودند که در بخش پایانی کنسرت به صورت مشترک توسط گروه آوای مهربانی و هنرمندان تاجیکستانی اجرا شد.

مینو قاسم پور(قانون)، نیوشا بریمانی(کمانچه)، محمد ذوالنوری (تار)، سوگل ضامنی (تار)، نیما فرامند پور (بم تار)، رخساره رستمی (عود)، امیر سیاوش پور (نی)، عسل ملک زاده (دف)، علیرضا مصدقی (تنبک ، کوزه)،سهیلا پور گرامی، صبا ضامنی و امیر مسعود امیری (هم اوایان) گروه اجرایی آوای مهربانی را تشکیل می‌دادند.

پایان پیام/46