رضا رادبخت، کارگردان این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش "مروُت نامه پهلوونی" یک نمایش خیمه شب بازی است که با تغییراتی به صورت صحنه ای اجرا می‌شود. این نمایش داستان یک سری عروسک خیمه شب بازی است که پرده صحنه و نخ‌های این عروسک‌ها پاره شده و مرشد نگران است. درادامه عروسک‌ها زنده می‌شوند و به مرشد خود پیشنهاد می‌دهند تا به جای عروسک مبارک از "حسین آقا" که یک شخصیت حقیقی است استفاده کنند.

رادبخت در مورد شخصیت "حسین آقا" گفت: شخصیت حسین آقا در حدود 30 سال است که در کاشان شناخته شده است. این شخصیت توسط استاد خسروی خلق شد و حسین حداد آن را بازی می‌کند.

وی افزود: ما طی یک تغییر ساختاری به جای شخصیت "مبارک" ، شخصیت حقیقی "حسین آقا" را که چهره محلی کاشان و با لهجه کاشانی و مخصوص این شهر است قرار داده‌ایم و خواستیم در نمایش آیینی سنتی ساختارشکنی داشته باشیم.

رادبخت بیان کرد: ما خواستیم این شخصیت محلی را به تهران و دیگر شهرهای ایران بشناسانیم. این در حالی است که شاید هر شهر برای خودش چنین شخصیتی را داشته باشد که بد نیست همه تلاش کنند با خلق آثار جدید این شخصیت‌های محلی را به دیگر شهرهای کشور بشناسانند.

وی معتقد است این نمایش کشش لازم را برای جذب مخاطب دارد.در اجرا بستگی دارد گروه چطور بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و تا پایان نمایش او را نگه دارد.

کارگردان نمایش "مروت نامه پهلوی" رضا رادبخت و نویسنده آن مهدی صفاری نژاد و بازیگران این نمایش حسین حداد، مهدی رضایی، وحیدرضا صادق پور، مریم صحافی و رضا رادبخت هستند.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند از 5 تا 14 تیرماه، در فرهنگسرای مهر کاشان به تماشای این نمایش صحنه ای بنشینند.

انتهای پیام/38