محمد حسین عماد درگفت وگوبا خبرنگارتجسمی هنرآنلاین گفت: مجموعه جدیدی از مجسمه هایم را که با ترکیب مواد جدید؛ خلق کرده ام و نور یکی از عناصر اصلی آن به شمار می رود را درگالری اثر به نمایش خواهم گذاشت.

او افزود: من پیش ازاین هم تجربه خلق مجسمه با ترکیب مواد جدید را داشته ام و این نخستین تجربه من نیست؛ مجسمه سازی که دغدغه اش ساخت مجسمه است، دیگربرایش متریال نباید اهمیت داشته باشد و برای اجرا ایده هایش باید توانایی این را داشته باشد که از مواد جدید استفاده کند.

وی درباره ماندگاری مجسمه های جدیدش گفت: ماده جدیدی که برای خلق مجسمه های ترکیب کرده ام بی شک قدرت و ماندرگاری آهن را ندارد اما از چوب مقاوم تر است و رطوبت موجب تخریب آن نخواهد شد.

عماد که آخرین نمایشگاه او با عنوان "صادرات ایران" درگالری آن برپا شد و دراین نمایشگاه براساس یونلیت کالایی که در بازار موجود است و پس از خارج کردن کالا از بسته بندی و جعبه بدون استفاده می ماند با استفاده از چوب و فلز مجسمه های درابعاد متفاوت اما کوچک خلق کرده بود؛ این باردراین نمایشگاه مجسمه های درابعادی متفاوت اما کوچکترازدو متر را به نمایش می گذارد.

این مجسمه ساز درباره عنصر نور در مجسمه های جدیدش گفت: همواره درنمایشگاه هایی که برپا می شود؛ ازنورتنها برای نورپردازی استفاده می شود، اما من دراین مجموعه سعی کرده ام که ازنور به عنوان یک عنصراصلی استفاده کنم.

محمد حسین عماد متولد شهریور 1336 اراک است او نخستین نمایشگاه انفرادیش را در گالری افرند تهران در سال ۱۳۷۲ برگزار کرد و تاکنون 14 نمایشگاه انفرادی برپا کرده است و در نمایشگاه های گروهی درایران، فرانسه، کویت، امارات وهند آثارش را به نمایش گذاشته است.

عماد در دوسالانه چهارم مجسمه‌سازی معاصر ایران (۱۳۸۴)، مجسمه‌ساز برگزیده شد و تندیس دوسالانهٔ چهارم مجسمه‌سازی معاصرایران را ازآن خود کرد. عماد درسال ۱۳۸۶ نیزدیپلم افتخاردوسالانهٔ پنجم مجسمه‌سازی معاصرایران را دریافت نمود. او یکی از اعضای انجمن مجسمه‌سازان ایران است.

ازمجسمه‌های شهری محمدحسین عماد، می‌توان به "یادمان بهشتی" نصب شده درمیدان دانشگاه شهید بهشتی ومجسمهٔ "وزیر" که در پارک گفتگوی تهران نصب شده اشاره کرد. عماد همچنین سه سردیس ازمحمود حسابی ساخته که درمیدان تجریش، اراک و بوشهرنصب نموده‌است.

در سال ۱۳۸۸ گالری اثر کتابی با عنوان "مجسمه‌های محمدحسین عماد" با یادداشت هائی ازمهدی حسینی، بهنام کامرانی وهلیا دارابی درنقد و بررسی آثار محمدحسین عماد چاپ کرده ‌است.

انتهای پیام/

320/32