به گزارش خبرنگار خبرگزاری هنر ایران، پیش از این قرار بود که جمال شورجه بعد از اتمام ساخت فیلم "سی و سه روز" ، پروژه سینمایی "سوادیکا"را در تایلند جلوی دوربین ببرد. فیلمنامه این فیلم را محمد هادی کریمی نوشته است و قرار بود که این فیلم جز فیلم های فاخر دولت دهم باشد که به دلیل مشکلات و معضلات ساخت این فیلم در هاله ای از ابهام قرار گرفت. برآورد اولیه هزینه تولید این فیلم مبلغی حدود پنج میلیارد تومان بود. ساخت فیلم "سوادیکا" تا مرحله انتخاب لوکیشن هم پیش رفت اما با توجه به پایان کار دولت دهم و تامین نشدن بودجه تولید ، ساخت این پروژه فاخر در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

جمال شورجه در گفت و گو با خبرنگار سینمای خبرگزاری هنر ایران علت ساخته نشدن "سوادیکا را چنین عنوان کرد: مشکلات مالی و عدم تامین بودجه برای تولید این فیلم را علت اصلی عدم تولید "سوادیکا" بیان کرد. با افزایش قیمت دلار و مشکلات اقتصادی که در کشور پیش آمد تصمیم گرفتم که در این شرایط این فیلم را نسازم.

به طور معمول فیلم های دینی به بودجه دولتی نیاز دارند چرا که با بودجه شخصی نمی توان این نوع فیلم ها را ساخت و نهادهایی چون تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، میراث فرهنگی باید برای تولید این نوع فیلم ها همکاری کنند. فیلمنامه "سوادیکا" داستان زندگی شیخ احمد قمی در تایلند را دستمایه قرار داده است و قرار بود که بخشی از زندگی آن عارف نامی را به زبان سینما به تصویر بکشد.

"سوادیکا" به زبان طایی مردم سیام قدیم و تایلند فعلی، به معنی سلام است؛ این فیلم زندگی یک بازرگان موفق در سیام است که تا مقام صدراعظمی پیش می‌رود. شیخ احمد قمی باعث وحدت مسلمانان در سیام می شود. مردم استقلال سیام را مدیون وی هستند.

پایان پیام/