به گزارش هنرآنلاین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این آیین گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای راه اندازی این مجموعه هزینه شده و برای پنج نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

خسرو بیات افزود: هشت خانه دیجیتال در استان همدان فعال است که شش خانه دیجیتال در شهرستان همدان ، یک خانه در ملایر و یک خانه در تویسرکان فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین استان همدان دارای چهار مجتمع فرهنگی دیجیتال است که یک از آن‌ها در روز جاری با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید و مجتمع دیجیتال خدماتی به مراتب بیشتر از خانه های دیجیتال ارائه می‌کند.

وی با ذکر اینکه خانه های دیجیتال در اختیار کانون‌های قرانی قرار دارد گفت: این مرکز مجهزترین مرکز دیجیتال استان است که امکاناتی از جمله خدمات متنوع الکترونیکی، بازی رایانه ای، پیامک، انواع نرم افزارها، اینترنت و خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل ارشاد اسلامی حمایت از کانون‌های مساجد است و هم اکنون ۴۳۸ کانون در سطح شهر و روستاهای این استان فعالیت می‌کنند.

بیات افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه ۲۵ درصد از مساجد شهری می‌توانند از ظرفیت کانون‌ها برخوردار شوند همچنین در روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت نیز کانون ایجاد و راه اندازی می‌شود.

وی رشد و توسعه فرهنگی روستاهای همدان را از اولویت‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و بیان کرد: به همین منظور این اداره کل آمادگی راه اندازی کانون در روستاهای زیر یک هزار نفر جمعیت را نیز دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اعلام کرد: شمار کانون‌های مساجد تا انتهای سالجاری از ۴۳۸ کانون به ۶۰۰ کانون افزایش می‌یابد که در این راستا به منظور برقراری عدالت باید سهم هر شهرستان مشخص شود.

بیات افزود: کانون‌های مساجد شهری و روستایی همدان در سال گذشته میزبان ۶۱ هزار نفر از جوانان و نوجوانان بودند که امید می‌رود در سال جاری شاهد افزایش مراجعه کنندگان و غنی شدن محتوای برنامه‌ها باشیم.

انتهای پیام/38