حسین قهرمانی، درباره برگزاری جشنواره تئاتر استان فارس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فراخوان جشنواره تهیه و تنظیم شده است و گروه های نمایشی می توانند تا پانزدهم مرداد ماه سال جاری آثار خود را به دفتر انجمن هنرهای نمایشی معرفی کنند. به احتمال بسیار بیستم تا بیست و پنجم آثار بازبینی خواهند شد.

وی تاکید کرد: گروه ها متن هایی با رویکرد بومی، دست نوشته و یا متن های نویسندگان استان را ارائه بدهند. مراسم، آئین ها و مناسک بسیاری در پیکره فرهنگ استان فارس وجود دارد که دوستان اگر بتوانند از این موضوعات بهره ببرند بسیار خوب و موثر خواهد بود. این پیشنهاد ما به کارگردانان است؛ همچنین گروه ها تلاش کنند با انسجام و تلاش آثار قابل توجهی را ارائه بدهند تا بتوانیم نماینده شایسته ای را به جشنواره فجر معرفی کنیم.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی با توجه به تخریب تالار ابوریحان جهت اجرای تئاترهای صحنه ای تصریح کرد: انجمن همیشه همکاری خوبی با اداره ارشاد فارس داشته است. امسال تالار ابوریحان، با سه سالن که در آن وجود داشت را نخواهیم داشت. این تالار به خاطر ساخت تئاتر شهر تخریب شده است.امیدواریم با همکاری ارگان های مختلف مانند شهرداری و حوزه هنری بتوانیم این جشنواره را به بهترین شکل برگزار کنیم. البته احتمال برگزاری جشنواره در یکی از شهرستان های استان فارس وجود دارد.

قهرمانی در پایان بیان کرد: طبق برنامه ای که داریم قرار است تا قبل از استقرار دولت جدید، اعتبار صدمیلیون تومانی جهت بازسازی تاتر شهر را از مرکز هنرهای نمایشی به مدیریت آقای قادر آشنا دریافت کنیم و با حمایت استان مکانی را به منظور تئاتر شهر استان فارس تاسیس کنیم.

انتهای پیام/