به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "سید محمد حسینی" روز سه شنبه در حاشیه اختتامیه هشتمین دوره جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاریها که در سرای روزنامه نگاران برگزار شد، به خبرنگاران افزود: تا روزی که مسوولیت این وزارتخانه را بر عهده دارم باید به وظایف خود بدون هیچ گونه وقفه و تعطیلی عمل شود.

حسینی یادآورشد که بنده روز گذشته طبق سنوات و روال گذشته برای رییس جدید بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حکم صادر کردم که بعضی از رسانه ها با جنجال و هیاهو این کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم را تعیین تکلیف برای دولت بعدی تلقی کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: این یک روند معمول بوده و نمی شود نسبت به فعالیت این رویداد مهم فرهنگی - بین المللی کشور بی تفاوت بود.

به گفته حسینی، نمایشگاهی با این عظمت را که یک ماهه نمی توان برگزار کرد و باید ماهها قبل از شروع آن برایش برنامه ریزی و سیاستگذاری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به هر حال یک کار باعظمت در این سطح باید دبیرخانه و از اکنون مسوول داشته باشد تا بتواند با برگزاری جلسات متعدد سیاستگذاری و تدوین برنامه های لازم در هرچه باشکوهتر برگزارشدن آن تلاش کند.

حسینی به انتصاب سه نفر از دبیران جشنواره های موسوم به فجر را در روزهای پایانی سال ۹۱ برای سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: ما اگر این کارها را نکنیم باید مورد ملامت قرار گیریم و به ما بگویند که کارهایشان را انجام نداده اند و همه وظایفشان را بر دوش دولت بعدی و آیندگان گذاشتند.

رییس شورای فرهنگی عمومی کشور با بیان اینکه اکنون حاضر هستم همه چیز را تحویل دهم گفت: همانطور که قبلا نیز گفتم تا آخرین روز مسوولیت با همان روحیه جهادی روز اول به مردم و جامعه خدمتگذاری خواهم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت فعلی تا ۱۰ روز بعد از آن که مراسم تحلیف و تنفیذ انجام شود و دولت جدید بیاید مستقر شود، سر کار است پس اگر بنا باشد تعلل در کارها ایجاد شود، امور لنگ می ماند.

حسینی همچنین از برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز خبر داد و با یادآوری بازدید خودبه اتفاق سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از مجموعه باغ کتاب گفت: زمین وسیعی در کنار این مجموعه هست که می تواند در چندین طبقه ساخته شود چرا که ما نیاز به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار متر مربع و بلکه بیشتر فضا برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هستیم.

حسینی یادآورشد:به شهردار تهران نامه نوشته و اعلام کردم که اگر شما بتوانید فضای بیشتری در این مجموعه فراهم کنید قطعا نمایشگاه کتاب آتی در باغ کتاب برگزار خواهد شد.

عضو کابینه دولت دهم در خاتمه با تاکید براینکه از ابتدای قبول مسوولیت اولویت کاری ام خدمتگذاری خالصانه به مردم و جامعه بوده است،تصریح کرد که تا آخرین روز این مسوولیت افتخارم این است که بدون هیچ چشم داشتی با همان روحیه جهادی روزهای اول بدون هیچ وقفه و تعطیلی کارها و برنامه ها در موعد مقرر بدون هیچ کمبودی برگزار شود از این رو ایستایی و رکود درکارها و فعالیت های این دوره وزارت ارشاد جایی ندارد و همواره بر پویایی و تلاش مضاعف تاکید داشته ایم.